رئیس قوه قضائیه تأکید کرد

توجه به مقاومت حداکثری در برابر فشار حداکثری


​​رئیس قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی از خصوصی‌سازی ضابطه‌مند که موجب رونق اشتغال و تولید شود حمایت می‌کند، اما اگر واگذاری‌ها در چارچوب مصالح مردم نباشد، برای همه زحمت آفرین خواهد بود.به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی اظهار داشت: اگر در برابر فشار‌های دشمن که خودشان آن را فشار حداکثری توصیف کرده‌اند، به آموزه‌های دین و راهبرد مقاومت حداکثری توجه کنیم همه توطئه‌های دشمن نقش بر آب می‌شود. او اضافه کرد: هدف دشمن خدشه دار کردن نظام مقدس اسلامی و ایجاد نارضایتی و یأس در جامعه اسلامی و القای ناکارآمدی جمهوری اسلامی و کارگزاران نظام است، اما اگر مقاومت فعال و اقدام و عمل را سرلوحه قرار دهیم قطعاً هدف شوم آنها تحقق نخواهد یافت.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به تحولات یک هفته اخیر امریکا از جمله موضع‌گیری سخیف دونالد ترامپ علیه کشورمان و تکرار تحریم‌های بانکی و اقدام دادگاه فدرال این کشور، هفته گذشته را «هفته جنون حکمرانی در امریکا» توصیف کرد و این اقدامات را نشانگر ابتذال و انحطاط این رژیم دانست. او گفت: حکمرانی غیرعادی در امریکا، درستی نگاه و مسیر ما را ثابت و ما را در پیگیری مواضع و اقدامات‌مان در برابر نظام سلطه مصمم‌تر می‌کند.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش به ابطال قرارداد خصوصی‌سازی دشت مغان اردبیل پرداخت که در حاشیه سفر دو هفته پیش وی به این استان صورت گرفت و با تقدیر از نهاد‌های نظارتی برای صیانت از بیت المال گفت: خصوصی‌سازی ضرورت امروز ماست که سیاست‌های آن از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ و در برنامه‌های توسعه تکلیف شده است، اما خصوصی‌سازی باید با حفظ منافع ملی و حقوق مردم همراه باشد و برای آن پیوست‌های اقتصادی و امنیتی طراحی شود تا منجر به افزایش تولید کالا‌های اساسی و استراتژیک برای کشور شود.
تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم ناشی از تحریم امریکا
در این نشست همچنین معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه سیاست فشار حداکثری امریکا، اکنون در قالب «جنون جنایت» متبلور شده، اقدام اخیر این رژیم در تحریم بانک‌های دولتی و غیردولتی ایران را مصداق بارز «جنایت علیه بشریت» دانست که طبق مقررات بین‌المللی قابل رسیدگی در مراجع کیفری ملی نیز هست. علی باقری گفت: دست اندرکاران امریکایی تحریم ملت ایران بدانند کسی که مرتکب جنایت علیه بشریت شود، هیچ نقطه‌ای در جهان برای او امن نخواهد بود چرا که دادگاه‌های محلی در هر جای دنیا نیز می‌توانند به این جنایت رسیدگی کنند. بر همین اساس باقری برای تشدید پیگیری جرایم رژیم امریکا علیه ملت ایران پیشنهاد کرد «شعب ویژه رسیدگی کیفری به جرایم ناشی از تحریم» در دستگاه قضایی کشورمان ایجاد شود تا دست اندرکاران تحریم بدانند دشمنی با ملت ایران هزینه سنگینی دارد که میزان آن را عدالت تعیین خواهد کرد. رئیسی در پاسخ به این پیشنهاد معاون بین‌الملل قوه قضائیه، به رئیس دادگستری استان تهران دستور داد با توجه به‌وجود شعبه‌ویژه بررسی جرایم دولت امریکا در دادستانی تهران زمینه تشکیل دادگاهی ویژه رسیدگی به این جرایم را نیز بررسی کرده و در دستور کار قرار دهد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7467/2/557340/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها