رکوردشکنی دوباره کرونا در کشور

۲۷۲ نفر دیگر جان باختند


با جان باختن 272 بیمار کووید19، برای دومین روز پیاپی تعداد قربانیان کرونا به رکورد جدیدی رسید. این اولین بار است که تعداد رکوردهای فوت کرونا در ایران به 272 مورد مرگ در روز (21 مهر ماه) افزایش می یابد. دیروز ظهر و به‌دنبال ارائه گزارشی روزانه از آخرین وضعیت ابتلا و فوت کووید19 در کشور سخنگوی وزارت بهداشت از رکورد دیگری در فوت روزانه کووید19 خبر داد؛ به گفته سیما سادات لاری، در فاصله 20 و 21 مهر ماه، 272 نفر از مبتلایان فوت کرده‌اند و این رکورد در حالی ثبت شده که به گفته وزیر بهداشت موج جدید این بیماری از امواج قبلی سنگین‌تر است و به‌صورت تصاعدی موارد ابتلا به این بیماری در کشور روبه افزایش است. معاونان وزیر بهداشت از هفته‌های پیش اعلام کرده‌اند اگر وضعیت بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک و تداوم سفرهای تفریحی و برگزاری میهمانی‌ها و مراسم عزاداری خانوادگی، همینطور ادامه داشته باشد در آینده نه چندان دور به فوت روزانه 500 تا 600 نفر در روز هم خواهیم رسید.
رکوردهای فوت کرونا در روزهای آغازین پاییز در چند نوبت شکسته شد؛230، 239، 251 و این بار در 24 ساعت منتهی به روز گذشته کرونا چراغ 272 زندگی را خاموش کرد و مجموع جانباختگان این بیماری به 28 هزار و 816 نفر رسید. اگرچه تعداد رکوردهای مرگ بر اثر کرونا در کشور از شمارش خارج شده است اما آمار بی‌سابقه تعداد جانباختگان و مبتلایان نشان می‌دهد این اعداد و ارقام اهمیت‌شان را برای مردم از دست داده‌اند. چرا که مردم همچون سابق توصیه‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمترین میزان قابل قبول در کشور رسیده است.
بنابر آنچه  دکتر سیما سادات لاری اعلام کرده وضعیت موارد ابتلا نیز همچنان بیشتر از 4 هزار مورد ابتلا به کووید19 در کشور گزارش می‌شود به‌طوریکه در 21 مهر ماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۲۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۶۳ نفر از آنها بستری شدند. همین دو رقم نشان می‌دهد نصف مبتلایان به کرونا نیازبه تخت بستری دارند. آن هم در شرایطی که اوضاع تخت‌های بیمارستانی تمام و کمال اشغال شده‌اند و وزارت بهداشت را بر آن داشته تا تخت‌های بخش‌های دیگر را در اختیار کووید19 قرار دهند. همچنین ۴۵۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا هم بار دیگر درباره تداوم شرایط فعلی و افزایش میزان مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا در کشور هشدارداد. او به خبرگزاری ایسنا گفته است؛ متأسفانه وضعیت شیوع کرونا بسیار بد است، به‌طوری که تخت خالی برای بستری مبتلایان جدید وجود ندارد و حتی ممکن است بیماران برای بستری در نوبت قرار گیرند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7467/1/557333/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها