گفت‌وگوی «ایران» با حسین طیبی که نخستین فوتسالیست ایرانی لیگ پرتغال محسوب می‌شود

می‌خواهم با بنفیکا جام‌های زیادی ببرم



محمد محمدی سدهی / پرتغال به یکی از مقاصد اصلی فوتبالیست‌های ایرانی تبدیل شده و در یکی دو سال اخیر بازیکنان زیادی برای لژیونر شدن، لیگ این کشور را برگزیده‌اند. بازیکنانی چون مهدی طارمی، علی علیپور، امیرعابدزاده و شهریار مغانلو آینده فوتبالی خود را در این کشور جست‌وجو می‌کنند و می‌خواهند از آن پلی برای رسیدن به لیگ‌های بزرگ‌تر و بهتر بسازند. نکته حائز اهمیت اینکه روند فعلی تنها به فوتبال محدود نمی‌شود و دامنه این علاقه و «پرتغال دوستی» به فوتسال هم کشیده شد. حسین طیبی، بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان به تیم فوتسال بنفیکا پرتغال پیوست تا ایرانی‌ها در لیگ فوتسال این کشور هم نماینده داشته باشند. او در نخستین بازی‌اش با پیراهن تیم بنفیکا در دیدار تدارکاتی پیش فصل درخشید و خودنمایی کرد. بنفیکا چند روز پیش در دیداری دوستانه مقابل دوس لومبوس قرار گرفت که به برتری 4-1 دست یافت. حسین طیبی در این دیدار یک گل زد و یک پاس گل هم داد.
حسین طیبی درخصوص انتقالش به تیم فوتسال بنفیکا و دلیل این انتخاب به خبرنگار«ایران» گفت:«4 سال خیلی خوب در تیم غیرت قزاقستان داشتم و امسال دنبال چالش جدیدی بودم. به همین دلیل تصمیم گرفتم که از غیرت جدا شوم. سال گذشته به همراه تیم غیرت به نایب قهرمانی در اروپا دست یافتم و به این دلیل پیشنهادات خیلی خوبی از اسپانیا و ایتالیا داشتم اما در نهایت پرتغال را انتخاب کردم. این را بگویم که غیرت تیم بزرگی بود و دوست دارم یک ایرانی به این تیم برود و حرف‌هایم را تأیید کند. هر کسی مرا می‌دید، می‌گفت چرا لیگ قزاقستان را انتخاب کردم اما با غیرت تیم‌های بزرگی همچون بارسلونا را شکست دادیم و این نشان دهنده بزرگی تیم غیرت است. از سویی بنفیکا تیم بزرگی است و تماشاگران زیادی دارد. همه فوتسالیست‌ها دوست دارند در این تیم بازی کنند. درهر حال با مشورت دوستانم بنفیکا را انتخاب کردم و از این انتخاب راضی و خوشحالم. خیلی انگیزه دارم و می‌خواهم نماینده خوبی برای تیم ملی ایران باشم.» این فوتسالیست کشورمان بیان داشت: «بنفیکا چند قهرمانی در لیگ پرتغال دارد و علاوه بر این قهرمانی در اروپا را نیز تجربه کرده و همیشه تیم مدعی قهرمانی در لیگ پرتغال و اروپا است. اعتقادم بر این است که با تغییر تیم، اتفاقات جدیدی برای فوتسالیست رخ می‌دهد. من 4 سال در غیرت بودم و حضور در فضای جدید کار سختی است. من با غیرت دومی و سومی اروپا را تجربه کردم و حالا می‌خواهم با بنفیکا قهرمانی در اروپا را تجربه کنم. تلاش می‌کنم با بنفیکا جام‌های زیادی ببرم. من در لیگ اروپا بازی کردم و همین موضوع باعث شد چند تیم مطرح عملکردم را رصد کنند.»
طیبی با اشاره به درخشش مهدی طارمی در لیگ پرتغال صحبت‌هایش را ادامه داد: «مهدی طارمی فصل فوق‌العاده‌ای را در لیگ پرتغال پشت سر گذاشت و آقای گل لیگ شد. این عملکرد باعث شد تا با پیشنهاد خوب پورتو مواجه شود و امیدوارم که در پورتو هم موفق باشد. او فوتبالیست بزرگی است و مطمئنم از این هم موفق تر خواهد شد. مهدی از دوستان خوب من است. از طرفی امیدوارم من هم در لیگ فوتسال پرتغال بدرخشم و بتوانم راه انتقال دیگر بازیکنان ایرانی را به لیگ‌های باکیفیت هموار کنم. به نظرم کلاس بالای بازیکنان ایرانی باعث جلب نظر پرتغالی‌ها شده است.» او در خصوص استقبال خوب بنفیکایی‌ها از خود بیان داشت: «استقبال خوب و فوق‌العاده‌ای انجام شد و باید از مسئولان باشگاه بابت این استقبال گرم تشکر کنم. البته این استقبال از جهاتی باعث بالا رفتن توقعات می‌شود ولی از سوی دیگر این احترام باشگاه به بازیکن انگیزه می‌دهد. باشگاه بنفیکا فقط برای بازیکنان فوتبالش چنین مراسمی می‌گیرد و من از این مراسم خیلی خوشحال شدم. در این مراسم سفیر کشورمان در پرتغال هم حضور داشت و از ایشان بابت حضورش تشکر می‌کنم. درهر حال با این شرایط انتظارات بیشتر می‌شود. من در فضای جدید قرار گرفتم و باید بیشتر تلاش کنم تا بتوانم در این فضا هم خودم را ثابت کنم. تلاشم بر این است که با بنفیکا به جام‌های بیشتری برسم.» او درخصوص شرایط تیم ملی اظهار داشت: «در حال حاضر کرونا تمام دنیا را تحت تأثیر قرار داده و این شرایط فقط مختص تیم ملی ایران نیست. تیم‌های کشورهای دیگر هم چنین شرایطی دارند. امیدواریم هرچه زودتر به شرایط عادی بازگردیم. تیم ملی مسابقات جام ملت‌های آسیا را در پیش دارد و باید آماده‌سازی خوبی برای حضور در این مسابقات داشته باشیم. کادر فنی و فدراسیون باید برنامه‌های خوب و منسجمی داشته باشد.»
طیبی در پایان گفت: «مردم خیلی از ما توقع دارند و معتقدم توقعات‌شان هم بجاست چون اتفاقات خوبی رقم خورده و ما پاداش‌مان را فقط از مردم گرفته‌ایم. مردم توقع دارند در فینال جام جهانی حضور داشته باشیم که این مهم ابزار می‌خواهد. ابزارش هم بازی تدارکاتی خوب است. امکانات ما از تیم‌های آسیایی هم پایین‌تر است. امسال سال سختی داریم. پیش از بحث کرونا تیم‌های درجه دو و سه با تیم‌های قدرتمند دنیا بازی می‌کردند. یک بازی تدارکاتی با برزیل اندازه ۲۰ بازی با تیم‌های دیگر می‌ارزد.»

بــــرش
لژیونرها به تیم ملی فوتسال دعوت نمی‌شوند

تیم ملی فوتسال ایران طی روزهای ۱۶ و ۱۷ مهر دو بازی دوستانه در تاشکند با تیم ملی فوتسال ازبکستان برگزار می‌کند. سرمربی تیم ملی قصد دارد طی روزهای ۱۳ و ۱۴ مهر اردویی دو روزه را در تهران برگزار کرده و با دعوت از ۱۸ بازیکن در نهایت ۱۴ مسافر تاشکند را مشخص کند. تقارن این اردو با مراحل آماده‌سازی تیم‌های باشگاهی باعث شده تا ناظم الشریعه تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه را در لیست خود قرار دهد. از سوی دیگر لژیونرها به اردوی تیم ملی دعوت نمی‌شوند. احمد اسماعیل‌پور و حسین طیبی دو ملی پوش ایرانی هستند که در تیم‌های خارجی توپ می‌زنند. اسماعیل‌پور در لیگ چین حضور دارد و طیبی نیز به تازگی راهی پرتغال و تیم بنفیکا شده است. با توجه به مسائل مربوط به کرونا و دشواری رفت و آمد آنها، ناظم الشریعه قصد دعوت از این دو بازیکن به تیم ملی را برای دو بازی با ازبکستان ندارد و بدون لژیونرهای کلیدی خود به تاشکند می‌رود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7454/1/555826/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها