دیگه چه خبر




اتفاقی در «پارچین» نیفتاده است

   خبر اول اینکه،معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفته که صدای انفجار شنیده شده در بامداد جمعه در منطقه شرق تهران مربوط به رزمایش بوده است. حمیدرضا گودرزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: «صدای فوق مربوط به رزمایشی در حوالی این منطقه بود که از روز پنجشنبه آغاز شد و تا ظهر  جمعه ادامه داشت؛ هیچ‌گونه تخریب و خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.»هادی تمهیدی، فرماندار پاکدشت نیز به ایرنا گفته که هیچ واقعه‌ای در داخل پارچین روی نداده و شرایط عادی است. مجموعه نظامی پارچین در جنوب‌ شرقی تهران و در مجاورت شهر پاکدشت قرار دارد.

کتک کاری در شبکه مدعی آزادی بیان

  خبر دیگر اینکه، مدیر شبکه، کارشناس و عوامل شبکه «من و تو» وسط ضبط یک برنامه، فربد طلایی، کارشناس مستقل سیاسی را کتک زدند. به گزارش «ایران»، فربد طلایی روز گذشته با انتشار یک توئیت و فیلم، از وقوع این درگیری حین ضبط برنامه خبرداد و نوشت: «الان وسط برنامه «رو به رو» به من حمله فیزیکی کردند و چند نفری ریختند سرم و الان هم دارند تحویل پلیس می دهند.» در فیلمی که منتشر کرد، حضور پلیس مشهود است و همزمان با صحبت کردن او، شخص دیگری به طلایی لگد می زند. طلایی از جمله کارشناسان مستقل شبکه من و تو محسوب می شد که امنیت ملی و هویت تاریخی ایران خط قرمز او محسوب می شد. به نظر می رسد پافشاری بر این مواضع، باعث خشم و عصبانیت مدیر، کارشناسان و عوامل شبکه من و تو شده است.

 تکذیب قطع انگشت سه کودک به جرم سرقت

  شنیدیم که، مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد که پیگیری‌های این مرکز از دادگستری استان آذربایجان غربی نشان می‌دهد ادعای مطرح شده در برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر تأیید و اجرای حکم قطع انگشت دست سه کودک به جرم سرقت صحت نداشته است. مجرمین سارق نیز بالای ۲۰ سال سن دارند که هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.

تفهیم اتهام خبرنگاران به‌دلیل شکایت بذرپاش

  با خبر شدیم که،   با ‌وجود اظهارات مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات مبنی بر پس گرفتن شکایت از خبرنگاران، صدرا محقق خبرنگار روزنامه شرق اعلام کرد که روز گذشته به‌دلیل شکایت بذرپاش تفهیم اتهام شد. به گزارش «ایران» محقق در «توئیتر» نوشت: «مهرداد بذرپاش چهارشنبه اعلام کرده بود در پاسداشت از آزادی بیان از شکایت خود صرف نظر نموده، اما من امروز برای تفهیم اتهام به دادسرای فرهنگ و رسانه رفتم، به گفته بازپرس پرونده شکایت از خبرنگاران همچنان در حال رسیدگی است و بذرپاش صرفاً شکایت از حافظی، عضو سابق شورا را پس گرفته بود.»

دفاعیات سعید مرتضوی در دادگاه رد شد

  دست آخر اینکه،   میرمجید طاهری، وکیل عبدالحسین روح‌الامینی و زهره حقیقی، از رد دفاعیه سعید مرتضوی در دادگاه اعاده دادرسی پرونده بازداشتگاه کهریزک خبر داد. وی در گفت‌و‌گو با تسنیم گفت: اسفند ماه پارسال شعبه اول دیوان عالی کشور با استناد به ماده 474 با درخواست سعید مرتضوی برای اعاده دادرسی موافقت کرد و به شعبه 8 دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد. طبق اعلام دادگاه، دفاعیه سعید مرتضوی در دادگاه اعاده دادرسی پرونده موسوم به پرونده بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک از سوی قضات شعبه 8 دادگاه کیفری یک استان تهران با نظر اکثریت قضات رد شده که ظرف 20 روز پس از ابلاغ، قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7448/3/555118/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها