هشدار ایران به ماجراجویی جدید امریکا


به دنبال موج سواری سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه امریکا نسبت به ادعای مجعول رسانه امریکایی «پولیتیکو» مبنی بر تلاش ایران برای ترور سفیر امریکا در آفریقای جنوبی، وزیر خارجه و سفیر ایران در سازمان ملل نسبت به هرگونه ماجراجویی جدید به مقام‌های امریکا هشدار دادند.
به گزارش «ایران»، محمد جواد ظریف در «توئیتر» نوشت: «دروغگوی همیشگی با طرح هشداری دروغین، دونالد ترامپ را گمراه کرد تا دشمن شماره یک داعش را ترور کند. هم اکنون وی تلاش می‌کند تا از طریق ارائه هشدار دروغین جدیدی، ترامپ را به مادر تمامی باتلاق‌ها بکشاند و فریب بدهد.» وزیر امورخارجه با اشاره به ادعای یک رسانه غربی درباره ترور سفیر امریکا در آفریقای جنوبی نوشت: «منبع پولیتیکو: مقامات امریکایی. منبع ترامپ: گزارش جراید. زمان بیدار شدن است.»
همزمان جمهوری اسلامی ایران طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، با اشاره به تهدیدات گذشته امریکا علیه ایران و نیز ترور سردار سلیمانی، از شورای امنیت خواست این کشور را وادار سازد به تهدیدات و سایر اقدامات غیرقانونی و سیاست‌های غیرمسئولانه خود پایان دهد.ایران در این نامه که از سوی مجید تخت روانچی، ارائه شده است، ضمن هشدار نسبت به اینکه امریکا مسئول هرگونه ماجراجویی احتمالی خواهد بود، اعلام کرد: ایران در دفاع مشروع از ملت، سرزمین و منافع خود لحظه‌ای تردید نخواهد کرد.
سه‌شنبه گذشته گزارشی در نشریه امریکایی «پولیتیکو» منتشر شد که طی آن، به نقل از مقام‌های آگاه دولت امریکا ادعا شده بود که ایران در حال طراحی برای ترور سفیر این کشور در آفریقای جنوبی بوده است. باوجود اینکه این رسانه منبع خود را مقام‌های آگاه دولتی عنوان کرده بود، اما رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه این کشور با استقبال از این گزارش و استناد به آن ایران را تهدید کردند. از جمله دونالد ترامپ که در توئیتر نوشت: «بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، ایران احتمالاً در حال برنامه‌ریزی یک ترور یا حمله دیگری علیه ایالات متحده برای گرفتن انتقام کشتن [سردار] سلیمانی است که به‌دلیل برنامه‌ریزی او برای حمله‌ای در آینده، قتل نیروهای امریکایی و رنجی که سال‌ها ایجاد کرد، انجام شد. هر حمله‌ای از سوی ایران به هر شکلی علیه ایالات متحده، با حمله‌ای به ایران با شدت ۱۰۰۰ برابر پاسخ داده می‌شود.»

تلاش اسرائیل برای جاسوسی از سفارت ایران در آفریقای جنوبی
یک فعال رسانه‌ای آفریقای جنوبی با انتقاد  از سیاست خارجی مداخله‌جویانه رژیم صهیونیستی در کشورش فاش کرد که  اسرائیل از آنها می‌خواهد از سفارت ایران در آفریقای جنوبی جاسوسی کنند. به گزارش ایسنا، «زاما زیکوبو» از فعالان رسانه‌ای آفریقای جنوبی با افشای این مطلب در صفحه توئیترش  درباره سیاست‌ها و دخالت‌های رژیم صهیونیستی در آفریقای جنوبی نوشت: «رژیم صهیونیستی در آفریقای جنوبی از ما می‌خواهد در جنبش بایکوت و تحریم (کالاهای اسرائیلی)، از فلسطینی‌ها رویگردان شویم. جاسوسی دشمنانش بویژه سفارت ایران در آفریقای جنوبی را بکنیم و مأموران‌مان در آژانس امنیت کشور را مجبور کنیم که متحدان‌مان را رها کنند و خواستار مشارکت‌شان در تلاش‌ها برای ترور دلامینی زوما به عنوان رئیس اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا هستند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7446/3/554862/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها