دیگه چه خبر



سپاه امنیت محله‌ها را تأمین می‌کند

   خبر اول اینکه، فرمانده سپاه تهران، در خصوص طرح امنیت محله محور سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ گفت: با استفاده از ظرفیت بسیج، در محلات مختلف شهر تهران پایگاه‌هایی تأسیس شده که با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی این پایگاه‌ها در تلاش هستیم امنیت محلات پایتخت و شهروندان را برقرار کنیم. به گزارش برنا، سردار محمد یزدی گفت: در محلات مختلف تهران تیم‌های ضربت تشکیل شده است تا با اراذل و اوباش و سایر مخلین امنیت مردم مقابله کنند. به گفته وی طرح امنیت محله محور با همکاری و هماهنگی کامل با نیروی انتظامی و دستگاه قضا در دستور کار قرار گرفته است و از زمان اجرای این طرح امنیت محلات تهران ارتقا یافته است.همچنین سپاه ولی عصر(عج) خوزستان هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی درخواست‌های اخیر مردمی نسبت به ارتقای امنیت عمومی جامعه در پی سرقت‌ها و ناامنی‌های اخیر در شهرستان اهواز، این نهاد آمادگی دارد در این زمینه ورود کند.

 زمزمه کاندیداتوری کدخدایی

  خبر دیگر اینکه،  عصر ایران نوشته است که خبرهای غیر رسمی حاکی از آن است عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان این روزها در حال بررسی کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ است. شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا از عباسعلی کدخدایی خواسته‌اند برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ ثبت‌نام کند و وارد کارزار انتخاباتی شود .کدخدایی اخیراً در گفت‌و‌گو با روزنامه اطلاعات اعلام کرده دیگر تمایلی برای حضور در شورای نگهبان ندارد و تیرماه نیز از قائم مقامی دبیر شورای نگهبان کناره‌گیری کرده است. بر اساس پیش‌نویس اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری که در مجلس در حال بررسی است، اعضای شورای نگهبان می‌توانند با ۸ سال سابقه عضویت در شورای نگهبان، در انتخابات ریاست جمهوری داوطلب شوند.

 ادامه بازداشت اعضای شورای شهر در بوشهر و ساری

  شنیدیم که، علی حسن‌پور، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر گفت: دومین عضو شورای شهر بوشهر روز سه‌شنبه حسب دستور قضایی توسط اداره کل اطلاعات استان بوشهر دستگیر شد .به گزارش ایلنا، وی افزود: رسیدگی به اتهام وی و سایر افراد دستگیر شده قبلی در شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر در حال رسیدگی است. گفتنی است رئیس شورای شهر بوشهر هم روز دوشنبه بازداشت شده است.دیروز همچنین اعلام شد که در ادامه رسیدگی به پرونده‌های مالی شهرداری ‌ساری، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره‌ کل اطلاعات استان مازندران یکی دیگر از اعضای شورای‌ شهر ساری دستگیر شد. دادستان مرکز استان با تأیید دستگیری پنجمین عضو شورای شهر ساری گفت: پیش از این چهار عضو شورای شهر ساری دستگیر شده بودند که با دستگیری این عضو شورا، تعداد اعضای دستگیر شده شورای شهر ساری به پنج نفر رسید. به گفته کریمی با دستگیری ۵ نفر از ۹ نفر اعضای شورای پنجم ساری، این شورا از حد نصاب افتاده و نمی‌تواند تشکیل جلسه دهد و قانون باید درباره چگونگی ادامه فعالیت این شورا تصمیم‌گیری کند.

 میرسلیم در تدارک تفحص از شورای هماهنگی اقتصادی

  دست آخر اینکه، مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس از قصد خود برای تهیه طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا خبر داد. به گزارش ایسنا، وی در بخشی از نطق میان دستور دیروز خود با انتقاد از عملکرد شورای عالی اقتصادی سران قوا تأکید کرد: از نمایندگان درخواست می‌کنم آمادگی خود را برای تحقیق و تفحص از اقدامات چند سال اخیر شورای اقتصادی سران قوا اعلام کنند. وی ادامه داد: از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست می‌کنم نتیجه نظارت خود درباره اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را به اطلاع مجلس برساند، به نظر اینجانب ورود در فرآیندهایی چون استیضاح و اثبات بی‌کفایتی بیش از سه ماه وقت ارزشمند مجلس را درگیر حواشی می‌کند و از کارهای اصلی باز می‌دارد؛ ضمن اینکه آب به آسیاب دشمنان می‌ریزد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7446/3/554861/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها