اخبـــار




واریز مرحله دوم «کمک معیشت» به حساب معلولان شدید و خیلی شدید

رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز مرحله دوم کمک هزینه معیشت برای ۱۲۵ هزار خانوار با افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که به سن ۱۸ سال رسیده‌اند خبر داد. به گزارش ایسنا، وحید قبادی دانا گفت: مجموع مبلغ واریزی ۵۰ میلیارد تومان بود و ۱۲۵ هزار خانوار این مبلغ را به عنوان کمک هزینه معیشت دریافت کردند. او با بیان اینکه مبلغ واریزی از ۳۶۰ هزار تا ۴۹۰ هزار تومان متغیر بوده گفت: این مبلغ هر سه ماه یک‌بار علاوه بر مبالغ ماهانه و مستمری، واریز می‌شود. قبادی دانا افزود: نوبت قبل هم برای سه ماهه اول سال در فروردین ماه واریز شده بود. این واریزی به عنوان دومین واریزی سال‌ جاری و مربوط به سه ماهه دوم سال است و امیدواریم با کمک مجلس و سازمان برنامه و بودجه و تأمین اعتبارات مالی مورد نیاز بتوانیم حقوق افراد دارای معلولیت را اجرا کنیم. وی با اشاره به اینکه برای اجرای قانون ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است اظهار کرد: البته بودجه‌ای که برای سال‌ جاری تأمین اعتبار شده است ۱۳۰۰ میلیارد تومان است. وی ادامه داد: قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت در سال ۸۳ مصوب شده بوده و قانون جدید حمایت از افراد دارای معلولیت در سال ۹۶ مصوب شد. در سال ۹۸ برای اولین بار اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد تومانی در قانون تعیین شد که ۷۷۶ میلیارد تومان آن تأمین اعتبار شد و تخصیص یافت.

کرونا جان ۱۷۹ نفر دیگر را در ایران گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۷۹ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۳ هزار و ۶۳۲ نفر رسید. سیما سادات لاری دیروز، درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۶ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۹۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۷۲۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۱۰ هزار و ۳۳۴ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۵۲ هزار و ۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۶۴۱ هزار و ۵۸۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. لاری افزود: براساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

حناچی : 35 در صد افراد به راحتی نمی‌توانند در معابر حرکت کنند

شهردار تهران با اشاره به جمعیت ۳۵ درصدی شهروندانی که دارای مسأله در رفت و آمد در معابر هستند، گفت: باید فضاهای شهری با رویکرد حقوق بشری برای همه اقشار مناسب‌سازی شود. به گزارش ایسنا، پیروز حناچی، در دوازدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیشگیری مناسب‌سازی کشور گفت: برآوردها نشان می‌دهد ۳۵ درصد افراد جامعه به هر دلیل در شرایطی قرار دارند که به راحتی نمی‌توانند در معابر حرکت کنند و این نشان می‌دهد مناسب‌سازی معابر و فضاهای شهری چقدر اهمیت دارد. وی گفت: برخلاف همه زحماتی که کشیده شده معتقدم در این زمینه مشکلات فراوانی در شهر تهران  داریم؛ بسیاری از پیمانکارانی که فعالیت عمرانی می‌کنند آموزش‌های لازم را ندیده‌اند و حتی پروژه‌های مناسب‌سازی‌شان هم استانداردهای لازم را ندارد. حناچی گفت: تمام پروژه‌های جدیدی که در شهر اجرا می‌شوند الزاماً باید استانداردهای لازم را در مناسب‌سازی داشته باشند و پروژه‌های قبلی هم به تدریج باید مناسب‌سازی شوند. یکی از اقدامات مناسب این است که در چک لیست‌های این پروژه‌ها شهروندان معلول حاضر باشند و بر روند اجرا نظارت کنند. او گفت: مناسب‌سازی فضاهای در حال ساخت آنقدر برای ما مهم است که بسیاری از پروژه‌ها را تنها به خاطر نداشتن استانداردهای لازم در مناسب‌سازی معابر و فضا برای معلولان حرکتی افتتاح نکرده‌ایم. هم‌اکنون بسیاری از ایستگاه‌های مترو به خاطر نداشتن پله برقی افتتاح نشده‌اند.این جدیت شهرداری را در این زمینه نشان می‌دهد.

بودجه خوبی به دانشگاه‌ها مراکز پژوهشی و فناوری تعلق نگرفت

وزیر علوم با تأکید بر اینکه برای سال ۹۹ بودجه خوبی به دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری تعلق نگرفت، گفت: متوسط تخصیص بودجه دانشگاه‌ها برای ۵ ماه از سال حدود ۴۰ درصد بوده است. دکتر منصور غلامی، ضمن بیان این مطلب بر لزوم توجه بیشتر دولت به حمایت از دانشگاه‌ها در سال پیش‌رو تأکید کرد و به ایسنا، گفت: دولت باید در برنامه‌های توسعه‌ای خود توجه جدی‌تری بر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی داشته باشد، به همین جهت انتظار داریم در برنامه‌های توسعه‌ای کشور که یک برنامه پنج‌ساله است علاوه بر اینکه دولت به عنوان ارائه‌ دهنده این برنامه خود را متعهد به اجرای آن می‌داند مجلس نیز حمایت خود را از اجرای این برنامه‌ها اعلام کند به گونه‌ای که بخش آموزش عالی و پژوهش کشور در این برنامه مواد هدایت کننده داشته باشد. وزیر علوم تأکید کرد: ما در برنامه‌های قبلی نظیر برنامه ششم توسعه بیشتر برای آموزش عالی، مراکز پژوهشی و فناوری تکلیف مشخص کردیم اما انتظار ما این است که در برخی از مواد این برنامه حمایت کنند مثلاً ذکر شود که دولت باید این برنامه‌های مشخص را برای دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی داشته باشند. بنابراین توجه به این قسمت از موارد در تدوین برنامه هفتم توسعه مهم است. دکتر غلامی با تأکید بر اینکه بودجه خوبی در سال ۹۹ به دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری تعلق نگرفت، خاطر نشان کرد: متأسفانه تخصیص بودجه این مراکز نیز تا کنون خوب نبوده است متوسط تخصیص‌ها به دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی با وجود گذشت ۵‌ماه از سال حدود ۴۰ درصد بوده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7446/5/554827/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها