وزیر بهداشت : ۲۰۰۰ نیروی جدید در اورژانس کشور بزودی استخدام می‌شوند




وزیر بهداشت دیروز در مراسم روز اورژانس  با قد ردانی از تلاشگران سازمان اورژانس کشور گفت: حضور بانوان در اورژانس پررنگ تر خواهد شد. به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما ،‌ سعید نمکی  افزود: تلاشگران اورژانس در هفت ماه گذشته نقش مهمی در مقابله با بیماری کرونا داشته اند و در خط مقدم بوده اند. وزیر بهداشت گفت: از مهر امسال ۳۰ درصد پذیرش دانشجویان فوریت های پزشکی را خانم ها تشکیل خواهند داد. وی افزود: اورژانس کشور اولین خط دفاع ما و اولین مرحله رسیدگی به مصدومین است، در سیلاب‌های سال گذشته و زلزله ها و یا مدیریت زائرین اربعین در سال‌های گذشته زحمات زیادی کشیدند.  وزیر بهداشت گفت: عزیزان اورژانس  بیش از ۹۶ هزار بیمار قلبی و بیش از ۲۶ هزار سکته مغزی را با کدهای تخصصی اورژانس نجات داده اند.
3 هزار و 300 پایگاه اورژانس در کشور فعال است
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: پایگاه‌های اورژانس کشور از ۱۹۰۰ به ۳۳۰۰ پایگاه و تعداد آمبولانس‌ها به ۵۷۰۰ آمبولانس رسیده است. به گزارش ایرنا، پیرحسین کولیوند بیان کرد: در سال‌های اخیر سرعت خدمت‌رسانی اورژانس به بیماران و مصدومان بالاتر رفته است. کارهای استقرار بالگرد اورژانس در استان خراسان شمالی نیز انجام شده و چهل و ششمین پایگاه بالگرد اورژانس خواهد بود و فعالیت خود را آغاز می‌کند. وی ادامه داد: همچنین تربیت نیروی انسانی از تیم‌های عملیات ویژه تا تشکیل اورژانس بانوان در عملیات ویژه نیز انجام شده است. برای نخستین بار در دانشگاه‌های علوم پزشکی و در رشته فوریت‌های پزشکی از تکنیسین‌های خانم پذیرش شد.
به گفته کولیوند در سطح مدارس با وزارت آموزش و پرورش قرار گذاشتیم که کلاس درسی برای فوریت‌های پزشکی و خودامداد و دیگرامدادی داشته باشیم.
برای حوادث چهارشنبه آخر سال نیز اقداماتی در سال‌های گذشته انجام شد که بسیار موفق بود. ارتقای مهارت‌های تخصصی همکاران اورژانس در سال‌های اخیر افزایش یافته و منجر به افزایش کیفیت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی شده است. حضور پرسرعت در حوادث و بلایا یکی از مزیت‌های اورژانس پیش بیمارستانی است که در حال حاضر مردم در این زمینه رضایت مندی دارند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7446/5/554825/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها