ایران در ایران




حفظ برندینگ چهار ساله رشت به عنوان شهر خلاق غذا

رشت - مدیر برنامه‌های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت با بیان اینکه گزارش چهار ساله شهر خلاق خوراک شناسی رشت با درجه خوب پذیرفته شد گفت: به این ترتیب برند شهر خلاق خوراک شناسی رشت برای چهار سال آینده تثبیت و حفظ شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری رشت، علیرضا قانع در سومین نشست هم‌اندیشی شهر خلاق خوراک با موضوع «برندسازی شهری و توسعه شهر خلاق» اظهار داشت: کسب برند شهر خلاق خوراک اقدام مهم و بزرگی بود، اما حفظ و تثبیت آن سخت‌تر است. وی با بیان اینکه باید برای حفظ برند شهر خلاق گزارش چهار ساله ارائه داد و شهر خلاق در یونسکو نیز گزارش عملکرد را تأیید کنند، افزود: برای تثبیت برند شهر خلاق جلسات متعددی را در فاصله پنج الی شش ماه با کارگزاران تأثیرگذار برگزار و رویدادها و جشنواره‌های مختلفی را برگزار کردیم. مدیر برنامه‌های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی رشت خاطرنشان کرد: برای نخستین بار خبر برگزاری جشنواره کدو در سایت یونسکو منتشر شد که نقطه عطفی برای برند شهر خلاق خوراک بود ضمن اینکه برای اولین بار در هفته رشت پلاک کوبی شهر خلاق خوراک‌شناسی انجام شد. وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف در هفته رشت پیش از شهادت حاج قاسم سلیمانی شامل جشنواره «گاری کباب رشتی و می‌رشت خوشمزه غذا» اضافه کرد: برای حفظ برند شهر خلاق باید گزارش عملکرد مبنی بر موضوعات درخواستی یونسکو ارائه می‌شد لذا گزارش تمامی موضوعات و اقدامات انجام شده در حوزه شهر خلاق خوراک را به یونسکو ارسال کردیم.
قانع خاطرنشان کرد: مدیران شهری سه شهر خلاق شوند چین، مریدا مکزیک و سن آنتونیوی تگزاس پس از ارزیابی گزارش چهارساله شهر خلاق خوراک‌شناسی رشت آن را با درجه ارزیابی خوب پذیرفتند و بنابر این برند شهر خلاق خوراک رشت برای چهارسال آینده حفظ و تثبیت شد.
وی مشارکت در برنامه‌های جهانی و سالانه شهرهای خلاق خوراک را جزو تعهدات شهر خلاق خوراک رشت عنوان و اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا نشست‌های شهرهای خلاق به‌صورت وبینار برگزار می‌شود ضمن اینکه مراوده با سایر شهرهای خلاق از برنامه‌های آینده است. وی با بیان اینکه به‌دنبال این هستیم از ظرفیت صنایع خلاق و شرکت‌های دانش بنیان برای برندسازی بهره‌مند شویم، اظهار داشت: برند شهر خلاق می‌تواند نقش مهمی در جذب گردشگر ایفا کند و از ظرفیت شهر خلاق برای رونق اقتصاد شهر بهره برد.
مدیر برنامه‌های یونسکو در شهر خلاق خوراک شناسی با بیان اینکه نباید به شهر خلاق خوراک تنها به‌عنوان یک واحد در مجموعه شهرداری نگاه شود، خاطرنشان کرد: برند شهر خلاق می‌تواند نقش مهمی در رشد توسعه شهری ایفا کند. ۲۰ آذر سال ۹۴ شهر رشت، به‌طور رسمی از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی یونسکو به‌عنوان شهر خلاق خوراک شناسی انتخاب و در فهرست شبکه شهرهای خلاق یونسکو، ثبت شد. یونسکو بهره‌برداری از منابع محلی، بویژه گونه‌های مختلف ماهی و محصولات فصل، غذا به‌عنوان عاملی برای حفاظت و ترویج میراث فرهنگی، دنبال کردن روش های پخت قدیمی و استفاده از ظروف و روش‌های پخت و پز منحصر به فرد را از جمله عوامل انتخاب شهر رشت به‌عنوان شهر خلاق خوراکی‌ها عنوان کرد. تنوع غذایی گیلان بر اساس برخی نوشته‌ها بر اساس کتاب سفره گیلانی بین ۲۱۰ تا ۲۵۰ خوراک است.
ماهی ملاته، کولی غورابیج، چغرتمه، کاله کباب، کپور آبه، باقلا قاتق، میرزا قاسمی، ترش تره، سیرقلیه، کباب ترش، اناربیج، واویشکا، شش انداز، ترش آش، گمج کباب، موتنجن، دبیجا و ماهی فیبیج برخی از غذاهای بومی گیلان است.

رطوبت در آبادان به مرز ۱۰۰ درصد رسید

اهواز - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: میزان رطوبت روز چهارشنبه در آبادان ۹۹ درصد اعلام شد.
به گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری گفت: میزان رطوبت دیروز در شادگان ۸۷، کشاورزی اهواز ۸۶، ماهشهر ۸۰، بستان ۷۸، گتوند ۷۵، اهواز ۷۰، هندیجان ۶۸، دزفول ۶۳ و شوش ۶۱ درصد اعلام شده است.
وی افزود: تا اواخر هفته جاری جریان جنوبی و مرطوب باعث افزایش رطوبت و شرجی همراه با مه در قسمت‌های ساحلی و مرکزی خوزستان خواهد شد. شرجی از اوایل هفته گذشته خوزستان را فرا گرفته  است و میزان رطوبت روز سه‌شنبه در شادگان ۹۱، کشاورزی اهواز ۸۵، آبادان ۸۱، هندیجان ۸۰، اهواز ۷۱، بستان ۷۰، شوش ۶۸، دزفول ۵۸، شوشتر ۵۳ و گتوند ۵۲ درصد گزارش شده است.

سه مخزن آبرسانی در روستاهای غیزانیه اهواز وارد مدار شد

اهواز - سه مخزن آبرسانی در روستاهای غیزانیه اهواز با حضور فرمانده سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ و جمعی از مسئولان استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.
به گزارش ایرنا، مخزن بتنی ۳۲۰ هزار لیتری روستای ابویورو به‌نام شهید عباس کردانی، مخزن بتنی ۳۲۰ هزار لیتری روستای شمه به‌نام شهید صالح صالحی و مخزن فایبرگلاس ۱۲۰ هزار لیتری روستای سودان به‌نام سردار شهید حسین اسداللهی روز چهارشنبه با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استان به‌صورت نمادین در روستای شمه غیزانیه اهواز وارد مدار شدند.
همچنین پیش از این چهار پروژه از گام دوم طرح آبرسانی غدیر در ایستگاه «ام الدبس» در دشت‌آزادگان خوزستان به بهره‌برداری رسید.
بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است. آب شرب بخش غیزانیه شامل دهستان مشرحات و دهستان غیزانیه از سه منبع تأمین آب شامل تأسیسات آب شیبان، تأسیسات یادگار امام خمینی(ره) منشعب شده از کانال کوت‌امیر و تأسیسات کمتوله‌ آب زیرزمینی شهرستان رامهرمز تأمین می‌شود.
رئیس جمهوری نهم خرداد امسال به وزیر نیرو دستور داد حل کامل و سریع مشکل آب منطقه غیزانیه اهواز را به‌صورت مستمر پیگیری کند.
چهار پایگاه اطفای حریق جنگل در گیلان
در حال احداث است
لاهیجان - سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از احداث پایگاه‌های اطفای حریق جنگل و منابع طبیعی در چهار شهرستان رشت، لاهیجان، تالش و رودبار دراین استان خبر داد.
به گزارش ایرنا، میرحامد اختری با بیان اینکه پایگاه‌های اطفای حریق میزان حریق در سطح جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: احداث این پایگاه‌ها از مصوبات به انجام نرسیده دولت دهم بود که هم اکنون پایگاه یکم اطفای حریق واقع در منطقه لاکان شهرستان رشت نیز با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی تقریباً به انجام رسیده و فاز نخست هم از اسفندماه بهره‌برداری شده است. وی عنوان کرد: احداث پایگاه اطفای حریق منابع طبیعی تالش در غرب استان هم اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اختری با اشاره به مشخص شدن موقعیت مکانی احداث پایگاه‌های اطفای حریق لاهیجان و رودبار هم افزود: اعتبارات این پروژه‌ها استانی بوده و با حمایت مسئولان استان برای اختصاص بودجه این پایگاه‌ها تا سال آینده احداث و بهره‌برداری می‌شود.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7446/6/554787/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها