حسین بادامکی مدیر تیم شهرخودرو شکست این تیم و شرایط مشهدی‌ها در آسیا را تشریح کرد

ای‌اف‌سی نشان داد برای آنها سیاست از ورزش جدا نیست


حامد جیرودی / بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی دیشب با برگزاری دیدارهای گروه‌های C و D و مصاف پرسپولیس و سپاهان برابر التعاون و النصر - نمایندگان عربستان - ادامه پیدا کرد که دوشنبه شب شهرخودرو به عنوان اولین تیم ایرانی پس از وقفه چند ماهه مسابقات به دلیل شیوع کرونا، به مصاف شباب الاهلی امارات رفت و 1-0 مغلوب حریف شد. به این ترتیب، سیدمهدی رحمتی دروازه‌بان سابق تیم ملی و استقلال که به تازگی هدایت شهرخودرو را برعهده گرفته در اولین بازی رسمی دوران مربیگری خود بازنده شد. تیم مشهدی 2 بازی قبل خود را با سرمربیگری مجتبی سرآسیایی به الهلال عربستان و پاختاکور ازبکستان باخته بود و حالا بدون امتیاز و گل زده در رده چهارم گروه B قرار دارد. در دیگر دیدار این گروه، الهلال 2-1 پاختاکور را برد و با 9 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت. پاختاکور با 6 و الاهلی با 3 امتیاز در رده‌های دوم و سوم جدول قرار دارند. بدین‌ترتیب تنها یک معجزه می‌تواند باعث شود تا شهرخودرو در اولین حضور آسیایی بتواند از گروهش صعود کند. آنها باید هر 3 بازی پیش‌رو مقابل شباب الاهلی، الهلال و پاختاکور را با برد پشت سربگذارند.
حسین بادامکی بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی در نیم فصل اول لیگ 93-92 در لیگ دسته اول و همچنین در لیگ برتر پانزدهم برای پدیده بازی می‌کرد که حالا به شهرخودرو تغییر نام داده است. او که در حال حاضر مدیر تیم فوتبال شهرخودرو است و همراه با این تیم در دوحه به سر می‌برد، در خصوص بازی مقابل شباب الاهلی به خبرنگار «ایران» گفت: «ما به پیروزی در این مسابقه احتیاج داشتیم و می‌توانستیم به نتیجه دلخواه هم برسیم ولی اشتباهات فردی باعث شد گل بخوریم. با این نتیجه کارمان خیلی سخت شد و باید هر 3 بازی آینده را ببریم. هر چند کار دشواری است ولی امیدوارم موفق شویم.» بادامکی با اشاره به بازی بعد شهرخودرو که پنجشنبه دوباره با شباب الاهلی خواهد بود، صحبت‌هایش را ادامه داد: «به نظرم می‌شود این تیم را برد. آنها برتری خاصی نسبت به ما نداشتند و اگر شرایط به سود ما پیش برود، قطعاً این تیم را می‌بریم. متأسفانه ما در این رقابت‌ها نتوانستیم از بازیکنان جدیدمان استفاده کنیم و تعدادی از بازیکنان‌مان هم که به تیم‌های دیگر پیوستند، این کارمان را خیلی سخت کرد.»
مسئولان تیم مشهدی به میزبانی قطری‌ها معترض هستند. وحید علیپور قائم مقام باشگاه شهرخودرو در مصاحبه‌ای گفت: «قطری‌ها اینجا را تبدیل به آزمایشگاه جام‌جهانی ۲۰۲۲ کرده‌اند.» بادامکی موافق این موضوع است: «ایشان کاملاً درست گفته و قطری‌ها چون میزبان جام جهانی هستند، این میزبانی را قبول کرده‌اند. متأسفانه تیم‌های ایرانی امکانات خوبی ندارند. 4 تیم ایرانی و 2 تیم دیگر در یک هتل هستند و هر چه می‌گوییم، کسی توجه نمی‌کند.»
کنفدراسیون فوتبال آسیا شنبه اعلام کرد که به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند سیگنال‌های پخش زنده مسابقات را در اختیار صداوسیمای ایران بگذارد و تا لحظه آخر هم پخش بازی شهرخودرو در هاله‌ای از ابهام بود. با این حال، بازی به صورت مستقیم از شبکه ورزش پخش شد. مدیر تیم فوتبال شهرخودرو درباره این موضوع چنین نظر داد: «اقدام مسئولان ای‌اف‌سی تعجب‌برانگیز است. اگر آنها ادعا می‌کنند که ورزش از سیاست جداست، باید آن را در عمل هم ثابت کنند ولی با این تصمیم نشان دادند که به نظرشان ورزش و سیاست از هم جدا نیست. این خبر تأثیر منفی روی تیم‌های ایرانی گذاشت و هواداران را هم که دوست داشتند بازی‌ها را ببینند، نگران کرد. در هر حال خوشحالم که مردم بازی را به صورت زنده از تلویزیون دیدند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7445/1/554781/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها