خبــــر




گوترش: همه کشورها باید برای حفظ برجام تلاش کنند

دبیرکل سازمان ملل در گفت‌وگو با یک رسانه روسی بر اهمیت حفظ برجام تأکید کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در گفت‌وگویی با ریا نووستی اعلام کرد: کشورها باید از هر امکانی برای حفظ برجام (توافق هسته‌ای) استفاده کنند. این توافق پیروزی دیپلماسی چند جانبه است. او همچنین بیان کرد: من همیشه می‌گویم که برجام، توافقی است که پیروزی دیپلماسی همه‌جانبه را نشان می‌دهد. به عقیده من، کشورهای شرکت کننده دراین توافق باید همه تلاش خود را برای حفظ این توافق هسته‌ای بکار ببرند. گوترش گفت: آنچه به نقش من مربوط می‌شود، تصمیمات دبیرخانه با آنچه در شورای امنیت سازمان ملل رخ بدهد مرتبط خواهد بود.

تکریم از یک میلیون رزمنده به جای رژه سالانه

 سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست خبری گرامیداشت چهلمین سالگرد آغازجنگ تحمیلی از اجرای ۲۶ هزار و ۵۰۱ برنامه در سراسر کشور خبر داد و گفت: امسال نه در تهران و نه در خلیج فارس رژه نخواهیم داشت و به جای آن مراسم تکریم و گرامیداشت یک میلیون رزمنده دفاع مقدس را خواهیم داشت. به گزارش«ایران»، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به فعالیت 505 ستاد در سراسر کشور در این ارتباط اظهار داشت: از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مناسبت می‌توان به تجلیل و تقدیر از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مدافع حرم نام برد که مراسم آن 31 شهریور برگزار خواهد شد و به‌صورت تصویری از بیانات رهبر انقلاب نیز استفاده می‌کنیم. سردار کارگــــــــــر در همین ارتباط افزود: درچهلمین ســـــــــــالگرد آغازجنگ، شاهد افتتاح نمایشگاه دستاوردهای ملی درموزه دفاع مقدس خواهیم بود که روز چهارشنبه دوم مهر برگزار می‌شود. همچنین از 54 کلان پروژه دفاع مقدس نیز رونمایی خواهد شد. این پروژه‌ها به‌عنوان جعبه سیاه جنگ پیش‌بینی شده و تمام مسائل جنگ در حوزه زنان، روحانیت، نقش امام در مدیریت جنگ، تبلیغات جنگ، مهندسی در جنگ، توپخانه، نقش نیروی هوایی و دریایی در جنگ، نقش ضد انقلاب در جنگ و بخش‌هایی همچون کردستان در جنگ را شامل می‌شود.

گروسی: ایران شریک مهمی برای آژانس است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دیدار با معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه که برای شرکت در اجلاس شورای حکام به وین سفر کرده، جمهوری اسلامی را شریک مهمی برای آژانس خواند. به گزارش ایرنا، رافائل گروسی در دیدار روز گذشته‌اش با محسن بهاروند همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سطح فعالیت‌های راستی آزمایی در ایران را مثبت ارزیابی کرد. بهاروند نیز با اشاره به همکاری‌های گسترده ایران و آژانس، بر ضرورت عدم تأثیرپذیری آژانس از فشارهای سیاسی برخی کشورها با هدف ایجاد انحراف در تعاملات فیمابین، تأکید کرد. او همکاری در فضایی سازنده و به دور از تأثیرپذیری طرف‌های ثالث را به نفع دو طرف و تمامیت آژانس خواند. گروسی در افتتاحیه نشست شورای حکام با بیان اینکه آژانس و ایران درباره مسائل اجرایی پادمانی مورد نظر به توافق رسیده‌اند، ابراز امیدواری کرد که این توافق به توسعه همکاری‌ها و اعتماد دو طرف منجر شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7445/3/554774/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها