روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

نباید شاهد عدم تعادل در بازار خودرو باشیم



رئیس جمهوری روز گذشته در یکصد و شصت و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با اشاره به تهیه دستورالعمل اجرایی نحوه بازپرداخت تسهیلات ارزی دریافتی از سوی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران، گفت: با توجه به استجازه دولت از مقام معظم رهبری، تولید کنندگان و سرمایه گذارانی که از صندوق توسعه ملی، تسهیلات ارزی دریافت کرده‌اند، می‌توانند تا انتهای سال 1399 تسهیلات ارزی خود را به صورت ریالی با صندوق توسعه، تسویه و بدهی خود را پرداخت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی، هدف از این اقدام را متوقف نشدن چرخه تولید کشور در شرایط خاص و سخت اقتصادی ناشی از تحریم‌های غیرقانونی دانست و از رهبر معظم انقلاب بابت حمایت از این طرح قدردانی کرد.
رئیس جمهوری گفت: این شرایط می‌تواند زمینه عرضه سهام بسیاری از این بنگاه‌های تولیدی در بورس را فراهم کند که هم موجب تقویت بازار سرمایه خواهد بود و هم زمینه را برای تسویه آسان تر بدهی‌های این شرکت‌ها فراهم می‌کند و هم اجرای طرح توسعه در این واحدها و بستر سازی لازم را تأمین می‌کند.
روحانی همچنین از دستگاه‌های ذیربط خواست تا مراحل تصویب و اجرای دستورالعمل اجرایی این مصوبه را به سرعت انجام داده و نسبت به اطلاع‌رسانی لازم اقدام کنند تا در ماه‌های باقیمانده از سال جاری بنگاه‌های اقتصادی بتوانند اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.
در این جلسه پس از گزارش سرپرست وزارت صمت از وضعیت تولید کالاهای اساسی و خودرو در کشور، رئیس جمهوری گفت: با توجه به واقعیت افزایش تولید و عرضه خودرو در دو ماه اول سال 99 نسبت به سال گذشته، نباید شاهد عدم تعادل در بازار خودرو باشیم، اخلال در چرخه توزیع، عرضه و فروش کالا و ایجاد آشفتگی در بازار هم زندگی و معیشت مردم و هم آرامش روانی جامعه را دچار مشکل می‌کند.
روحانی تصریح کرد: وزارت صمت می‌بایست طبق مأموریت و وظایف خود با هماهنگی اصناف و تولید کنندگان اقدامات فوری و لازم را برای تنظیم قیمت کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم که تأثیرات پایه‌ای بر زندگی مردم دارند، انجام دهد.
روحانی با تأکید بر اینکه در این مسیر باید سیستم واسطه گری رانت جویانه حذف و نحوه خرید و فروش برای مصرف کنندگان واقعی اصلاح شود، افزود: این اقدامات باید به فوریت انجام گرفته و سریعاً به مردم در این خصوص اطلاع‌رسانی شود.
طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات تصویب شد
طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات در 5 ماده به تصویب اعضای شورای‌ عالی فضای مجازی رسید.
در جلسه عصر سه‌شنبه شورای‌ عالی فضای مجازی که به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، اقدامات کلان و نگاشت نهادی مربوط به شبکه ملی اطلاعات نهایی و به تصویب رسید.
بر این اساس اقدامات عملی و نهادهای متولی اجرای این اقدامات نیز مشخص و معین شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7445/2/554733/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها