پاسخ تهران به تهدید جدید ترامپ

هر خطای راهبردی از سوی امریکا با پاسخ ایران روبه‌رو می‌شود



رئیس ‌جمهوری امریکا ضمن دفاع از اقدام تروریستی‌اش در به شهادت رساندن سردار شهید سلیمانی در اظهاراتی خصمانه به ادعای ضدایرانی مطرح شده در یک گزارش رسانه‌ای واکنش نشان داد.
به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در پی ادعای ضد ایرانی نشریه پولیتیکو مبنی بر وجود طرحی از سوی ایران برای ترور سفیر واشنگتن در آفریقای جنوبی در پی اقدام تروریستی امریکا برای به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی، در صفحه توئیترش ادعا کرد: طبق گزارش مطبوعات، ایران ممکن است یک ترور یا حمله دیگری را به تلافی کشتن قاسم سلیمانی طرح‌ریزی کند. ترامپ در بخشی دیگر از اظهاراتش تهدیدهایی را مطرح کرده و گفت: هر حمله‌ای توسط ایران،  به هر شکلی علیه امریکا با حمله‌ای هزار برابر بزرگ‌تر علیه ایران مواجه خواهد شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا هم در گفت‌وگویش با فاکس نیوز در پاسخ به سؤالی درباره ادعای نشریه پولیتیکو و اینکه تهدید به ترور سفیر امریکا در آفریقای جنوبی تا چه حد واقعی است، مدعی شد: ما چنین ادعاهایی را بسیار جدی تلقی می‌کنیم. هرگونه اقدام علیه شهروندان امریکایی از سوی ایران برای واشنگتن به هیچ وجه قابل قبول نیست.»
این اظهارات مقام‌های امریکایی در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه پس از انتشار اظهارات مقامی امریکایی در پولیتیکو، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات مطروحه آن گزارش را سفارشی، مغرضانه و هدفمند  دانست و گفت: به مقام‌های امریکایی توصیه می‌کنیم از توسل به روش‌های تکراری و پوسیده برای فضاسازی ضدایرانی در صحنه بین‌المللی دست بردارند.
دیروز علی ربیعی سخنگوی دولت هم در واکنش به تهدید ترامپ تأکید کرد که هرگونه خطای راهبردی از سوی امریکا با پاسخ ایران روبه‌رو خواهد شد. به گزارش ایرنا، ربیعی در نشست خبری گفت: متأسفم رئیس ‌جمهوری کشوری که داعیه نظم و مدیریت جهانی را دارد، برپایه چنین ادعای سستی، اظهار نظری صریح، مخدوش و سفارشی انجام می‌دهد. به متن نگاه کنید، گزارشی بر پایه اطلاعات دستگاه سیاست خارجی و سرویس‌های اطلاعاتی نیست بلکه یک چیزی را شنیده‌اند و صریحاً واکنش نشان داده‌اند. سخنگوی دولت با بیان اینکه در تجربه تاریخی منطقه خود نیز شاهد بودیم که دولت امریکا براساس گزارش‌های مخدوش، جنگ‌های عراق و افغانستان را آغاز کرد، اظهار داشت: جنگ عراق را شاهدیم که در پایان آن گفتند چیزی به دست نیاوردند. این سنت امریکایی‌ها و رئیس‌جمهوری فعلی امریکا است که به جز به هم ریختن آرامش منطقه و مردم دنیا، کار دیگری ندارند و شاید هم به خاطر اقدامات تبلیغاتی و خوراک انتخاباتی این گونه اقدامات انجام می‌شود. ربیعی ادامه داد: توصیه ما اجتناب از ماجراجویی‌های جدید است. ایجاد ناامنی مجدد در منطقه برای به دست آوردن کرسی ریاست جمهوری امری نابخشودنی و خیانت به بشریت است. او با اشاره به بخش‌های گزارش منتشر شده علیه سردار سلیمانی تصریح کرد: ایشان سردار صلح در منطقه و نماد مبارزه با تروریسم بود و دولت ترامپ نماد صلح و مبارزه با تروریسم در منطقه را ترور کرد. این ننگ پاک شدنی نیست و ملت ایران هم هرگز این موضوع را فراموش نخواهند کرد. اما امیدواریم خطای راهبردی جدیدی را صورت ندهند و در صورت هرگونه خطای راهبردی، مقاومت ایران پاسخ خواهد داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7445/2/554732/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها