خـــــــبر




دبیر شورای عالی فضای مجازی:
سیستم مخابرات کشور دچار  تأخیر است

ابوالحسن فیروز آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در آیین امضای تفاهمنامه بومی‌سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات با اشاره به اینکه توسعه شبکه مخابرات ثابت با تأخیر در حال انجام است، گفت: این تأخیر را باید جبران کرد تا بتوانیم با توسعه شبکه ثابت، شبکه موبایل کشور را کامل کنیم. به گزارش« ایران » فیروز آبادی به تلاش وزارت ارتباطات برای انجام سرمایه‌گذاری در شبکه ثابت کشور اشاره کرد و افزود: در تولیدات داخلی تجهیزات شبکه ثابت در سطح خوبی از تکنولوژی هستیم و در آستانه جهش قرار داریم و اگر سهامداران مخابرات به قول خود عمل کنند شاهد جهش خوبی در این حوزه خواهیم بود.
مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز از سرمایه‌گذاری 3هزار میلیارد تومانی برای توسعه شبکه مخابرات و زیرساخت شبکه ملی اطلاعات با تجهیزات بومی خبر داد. صدری با اشاره به تکالیفی که برای این شرکت در حوزه شبکه ملی اطلاعات دیده شده است، گفت: یکی از این تکالیف ایجاد زیرساخت مناسب برای اپراتورها و تمام استفاده کنندگان از شبکه ملی اطلاعات است. وی به امضای این تفاهمنامه برای توسعه شبکه مترو مخابرات با تجهیزات داخلی تأکید کرد و افزود: در حال حاضر  حدود 75درصد شبکه مخابرات ایران داخلی است و امیدوارم در آینده نزدیک بقیه این شبکه  از تولیدات داخلی تجهیز شود. صدری سرمایه‌گذاری انجام شده برای توسعه شبکه زیرساخت مخابرات را 3 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با حمایت وزارت ارتباطات و سهامداران شرکت مخابرات ایران امکان سرمایه‌گذاری و استفاده از تولید داخلی ایجاد شده البته در دو سال گذشته حدود 100 میلیون یورو  از تولیدات داخلی در شرکت مخابرات ایران استفاده شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران که در جمع برخی از تولید کنندگان تجهیزات مخابراتی صحبت می‌کرد از تولیدکنندگان این تجهیزات خواست کیفیت تولیدات خود را طوری افزایش دهند که قابل رقابت با تولیدات خارجی باشد. وی با تأکید براینکه این تجهیزات با پایداری شبکه و استفاده مردم در ارتباط مستقیم است، افزود: شرکت مخابرات ایران 2 هزار میلیارد تومان نیز در لایه دسترسی سرمایه‌گذاری کرده است.


یوتیوب خدمات ویدئویی جدید راه اندازی کرد

سرویس یوتیوب شرکت آلفابت یک سرویس ویدئوی کوتاه جدید به‌نام Shorts در داخل پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئویی خود راه‌اندازی کرد که مشابه مدل تیک تاک است. به‌گزارش ایسنا، یوتیوب در یک پست وبلاگ اعلام کرد این قابلیت را ابتدا در چند روز آینده در هند آزمایش خواهد کرد و سپس آن را در ماه‌های آینده به کشورهای بیشتری توسعه خواهد داد.
محصول جدید یوتیوب که با Reels فیس‌بوک و تیک تاک رقابت می‌کند، به کاربران امکان می‌دهد ویدئوهای کوتاهی را ضبط کرده و افکت‌ها و آهنگ‌های مورد نظرشان را به آن اضافه کنند. این خبر با اعلام خبر همکاری شرکت اوراکل کورپ و شرکت چینی بایت دنس برای اداره فعالیت‌های امریکایی تیک تاک همزمان شد. تصمیم شرکت مادر تیک تاک به منزله شکست مایکروسافت است که به‌دنبال خرید دارایی‌های امریکایی تیک تاک بود. بر اساس گزارش رویترز، ورود یوتیوب به فضای سرویس ویدئوی کوتاه با ممنوعیت تیک تاک در هند مصادف شده که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای این اپلیکیشن بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7445/16/554717/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها