اخبار




ممنوعیت افزایش قیمت بیش از ۱۰ درصد کالاها

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: پیشنهاد شد، هرگونه افزایش قیمت بیش از ۱۰درصد با مجوز سازمان حمایت و ستادتنظیم بازار انجام شود.
قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص این موضوع که چرا افزایش قیمت قبل از دریافت مجوز به یک رویه تبدیل شده است و برخی از تولیدکنندگان از این طریق قصد تحت فشار قرار دادن دستگاه‌های مربوطه را دارند، اظهار داشت: اینکه این موضوع به یک رویه تبدیل شود اصلاً درست نبوده و نباید رخ دهد زیرا غیر قانونی است. وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از افزایش قیمت قبل از دریافت مجوز از مراجع مربوطه از جمله سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده و ستاد تنظیم بازار ، پیشنهاد شد که هر گونه افزایش قیمت بیش از 10 درصد باید ابتدا توسط سازمان حمایت و سپس ستاد تنظیم بازار به تصویب برسد و بعد اعمال شود./تسنیم

 کاهش ۶۰۰ هزار تومانی اقساط وام ودیعه مستأجران

بر اساس مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، زمان بازپرداخت وام ۵۰میلیون تومانی ودیعه مسکن به ۵ سال افزایش یافته که به تبع آن میزان اقساط ماهانه این وام ۶۰۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.
بر اساس مصوبه جدید ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا وام ودیعه مسکن با نرخ سود 12 درصد و تقسیط 36ماهه (برای حداکثر تسهیلات تا 30 میلیون تومان) و برای تسهیلات بیش از30 میلیون تومان با تقسیط 60ماهه است که البته در صورت تمایل متقاضی مدت بازپرداخت تسهیلات می‌تواند کاهش یابد. پیش از این و بر اساس مصوبه قبلی ستاد مذکور بازپرداخت وام ودیعه مسکن برای وام‌های 15، 30 و 50 میلیون تومانی 36 ماهه بود. به عبارت دیگر برای وام 30 میلیون تومانی مبلغ اقساط ماهانه مستأجران ساکن در کلانشهرها 996 هزار و 429 تومان است. کل بازپرداخت این وام حدود 36 میلیون در 36 ماه خواهد بود. همچنین میزان اقساط ماهانه وام 15 میلیون تومانی در بازپرداخت 36ماهه، 498 هزار و 200 تومان است. کل بازپرداخت این وام 17 میلیون و 935 هزار تومان در ماه آخر خواهد بود./ تسنیم

طلا در مدار افزایش

بهای جهانی طلا که در دو هفته گذشته، روند کاهشی به‌خود گرفته بود، از روز گذشته با افزایش قیمت روبه‌رو شده است.
در پی کاهش ارزش جهانی شاخص دلار، بهای فلز زرد از روز سه‌شنبه شاهد افزایش بود و با چهار دهم درصد رشد به سطح یک هزار و ۹۶۳ دلار و ۲۲ سنت رسید. همچنین بهای طلا در بازارهای امریکا با ۵ دهم درصد افزایش به یک هزار و ۹۷۳ دلار صعود کرد. در دو هفته گذشته بهای طلا به سبب تقویت ارزش دلار در بازارهای جهانی رو به کاهش گذاشته بود. از دیگر سو به باور کارشناسان اقتصادی، با‌وجود افزایش شمار مبتلایان و قربانیان بیماری مرگبار کرونا، سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند همچنان به بازار جهانی طلا به‌عنوان سرمایه‌ای قابل اطمینان نگاه کنند و نقش فعالانه‌تری را در این بازار داشته باشند. کارشناسان همچنین می‌گویند نرخ پایین بهره و امکان اتخاذ تدابیری جدید مانند سیاست انبساطی بلندمدت از سوی بانک مرکزی امریکا ممکن است سبب کاهش بیشتر ارزش شاخص دلار شود که این مسأله، مسیر را برای افزایش بیشتر بهای جهانی طلا هموارتر می‌سازد.گزارش‌ها نشان می‌دهد، بهای جهانی طلا از آغاز سال‌جاری میلادی تاکنون به سبب اتخاذ سیاست‌های محرک مالی بانک‌های مرکزی جهان بیش از ۲۸ درصد رشد داشته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7445/15/554714/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها