دیگه چه خبر




احضار سفیر آلمان به وزارت خارجه

   خبر اول اینکه، در پی توئیت‌های اخیر سفارت آلمان در تهران، روز گذشته سفیر آن کشور توسط مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه احضار شد. به گزارش ایسنا، مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه اقدام خارج از عرف دیپلماتیک سفارت آلمان در تهران را به منزله دخالت در امور داخلی کشورمان دانسته و بشدت محکوم کرد.
مدیر کل اروپا تصریح کرد مداخله در قوانین و مقررات و رویه‌های قضایی مستقل جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه قابل قبول و تحمل نیست و از سفارت آلمان انتظار می‌رود حد و حدود وظایف دیپلماتیک خود را شناخته و پا از آن فراتر نگذارد. سفیر آلمان گفت که مراتب را به کشورش منعکس خواهد کرد.

رئیس شورای شهر بوشهر بازداشت شد

  خبر دیگر اینکه، دادستان عمومی و انقلاب بوشهر از بازداشت رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در ارتباط با پرونده تخلف‌های مالی در شهرداری این بندر خبر داد. به گزارش ایرنا، علی حسن‌پور به رسانه‌ها اعلام کرد: در پی رسیدگی به پرونده تخلف‌های مالی در شهرداری بوشهر بررسی‌ها دلالت بر این دارد که اتهاماتی از این حیث متوجه برخی از افراد در شورای شهر است. دادستان بوشهر گفت: پیش از این نیز در تداوم رسیدگی به پرونده سوء‌استفاده مالی در شهرداری بوشهر 13 نفر از کارکنان این شهرداری به اتهام اختلاس، حسب دستور قضایی از سوی اداره کل اطلاعات این استان دستگیر شده بودند.

توهمات ضد ایرانی امریکایی‌ها از آفریقای جنوبی سر درآورد

  دست آخر اینکه،  سخنگوی وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی از ادعای مطرح شده در یک رسانه امریکایی علیه ایران اظهار شگفتی و بی اطلاعی کرد. به گزارش ایسنا، «لونا انجیکنگلله»، در پی ادعای بی اساس مطرح شده در نشریه پولیتکو مبنی بر وجود طرحی از سوی ایران برای ترور سفیر امریکا در آفریقای جنوبی در انتقام به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی، گفت که این ادعاها دولت پرتوریا را شگفت‌زده کرده است. او با اظهار بی خبری از این موضوع گفت: ما امروز صبح از این گزارش مطلع شدیم.
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز با رد اتهامات مطروحه در گزارش سفارشی، مغرضانه و هدفمند منتشر شده در رسانه‌های امریکایی گفت: ایران به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین‌الملل پایبندی مداوم خود به اصول و عرف دیپلماتیک بین‌المللی را اثبات کرده است.
در مقابل این ایالات متحده و رژیم فعلی در کاخ سفید است که خصوصاً در سال‌های اخیر با اقدامات بیشمار خارج از روش‌ها و نرم‌های پذیرفته شده بین‌المللی بی‌اعتنایی خود به اصول اولیه دیپلماتیک را به نمایش گذاشته است. به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران پیگیری حقوقی بین‌المللی در ارتباط با ترور مجرمانه و بزدلانه سردار سلیمانی را در تمامی سطوح ادامه خواهد داد و این اقدام تروریستی را نه می‌بخشد و نه فراموش می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7444/3/554627/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها