رئیس سازمان انرژی اتمی:

چالش ایران و آژانس اتمی با تدبیر بزرگان نظام حل شد




رئیس سازمان انرژی اتمی با یادآوری سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به «ایران» گفت: شرایط غامض و مبهمی بود، الحمدلله به لطف خدا و تدبیر بزرگان نظام و در حالی که دشمنان روی چالش پیش‌آمده، خیلی سرمایه‌گذاری کرده بودند کارها در مسیر صحیح قرار گرفت.
به گزارش تسنیم، علی‌اکبر صالحی در مراسم آغاز احداث زیرساخت‌های فاز دوم پروژه تولید ایزوتوپ‌های پایدار به روش سانتریفیوژ گازی با بیان اینکه «غنی‌سازی فقط غنی‌سازی اورانیوم نیست و در ادامه پروژه غنی‌سازی اورانیوم می‌توانیم به غنی‌سازی عناصر دیگر بپردازیم»، گفت: تعدادی از عناصر جدول مندلیف حدود 256 ایزوتوپ پایدار دارند و این ایزوتوپ‌ها کاربردهای وسیعی از جمله در صنعت، بهداشت، کشاورزی، میراث فرهنگی و باستان‌شناسی دارند.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در حال حاضر از سانتریفیوژهای IR1 برای غنی‌سازی ایزوتوپ‌های پایدار مثل «تلوریم» و «زنون» به‌صورت پایلوت استفاده می‌شود و برنامه برای رساندن آن به سطح صنعتی وجود دارد، افزود: ما علم غنی‌سازی ایزوتوپ‌های پایدار و فناوری مربوط به آن را به دست آورده‌ایم. مهندسان و متخصصان ما نرم‌افزارهای بزرگی را نوشته‌اند که یکی از آنها برای مثال 300هزار خط برنامه دارد و طراحی مربوط به چیدمان زنجیره‌های غنی‌سازی ایزوتوپ‌های پایدار را نیز متخصصان ایرانی انجام می‌دهند.
صالحی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها و مشکلاتی که برایش ایجاد کرده و می‌کنند، حرکتی رو به جلو دارد و به لطف الهی هرگز متوقف نمی‌شود، گفت: اگر کلی هزینه می‌شد که بگویند حکومت امریکا مکار است و قابل اعتماد نیست، کسی باور نمی‌کرد اما کشوری همچون ایران ظهور کرد و توانسته است شیوه حکمرانی این کشور را مفتضح کند.
رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: ما می‌خواهیم در مسأله‌ای که حق‌مان است، اراده خودمان را به جبارترین نظام جهان تحمیل کنیم و در مقابل او تمکین نکنیم. باید برای نسل‌های آینده مشخص شود نسل شما چه حماسه‌ای را به وجود آوردند. صالحی با قدردانی از مجموعه صنعت هسته‌ای از مدیران و متخصصان تا پرسنل‌ خدماتی عنوان کرد: امیدواریم به‌گونه‌ای کارها را تحویل مدیران آینده بدهیم که پیش وجدان خودمان راضی باشیم، چون انسان به وجدان خودش نمی‌تواند دروغ بگوید. با اخلاص و خداپسندانه آنچه در توان داریم، انجام می‌دهیم تا در آینده نیز عزیزانی که به این سازمان می‌آیند، با قوت و قدرت امور را پیش ببرند.  معاون رئیس‌جمهور با تصریح به اینکه سازمان انرژی اتمی یکی از نمادهای اقتدار جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: هرچند فعالیت‌های صلح‌آمیز همواره در چالش با جهان استکباری بوده اما همیشه خوش درخشیده است. این امر به برکت الطاف الهی، حمایت‌های رهبری، ملت شریف ایران و همت عزیزان ما در مجموعه سازمان انرژی اتمی ایران اتفاق افتاده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7444/3/554624/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها