حجت نظری، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در گفت‌وگو با «ایران»:

اظهار نظرهای اطرافیان استراماچونی ما را نگران می‌کند

در صورت عدم رضایت مسئولان به دیوان عدالت اداری مراجعه می‌کنیم سازمان لیگ باید با توجه به جنبه‌های اجتماعی و اقتصادی استثنا را بپذیرد و اجازه حضور استراماچونی را بدهد



محمد محمدی سدهی
خبرنگار
در شرایطی که آبی‌پوشان در دوحه به سر می‌برند اما همچنان تهران کانون خبر و اتفاق است. همه چیز به بازگشت آندره‌آ استراماچونی مربوط می‌شود و در حال حاضر هیچ خبری نمی‌تواند بیش از این هواداران در انتظار را خوشحال کند. با وجود این روزهای گذشته با اخبار ضد و نقیض و سردرگمی هواداران سپری شده است؛ یکبار خبر خوب و امیدوارکننده منتشر می‌شود و ساعاتی بعد خبر یا اظهار نظری یأس‌آور. آنچه از شواهد و قرائن برمی‌آید اینکه آبی‌ها به توافقات لازم برای در اختیار داشتن استراماچونی رسیده‌اند و تنها مشکل بزرگ قانون ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی است. در همین خصوص مسئولان باشگاه رایزنی‌هایی با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ داشته‌اند. در این میان هفته گذشته مهدی عبدیان، عضو هیأت مدیره استقلال با ارسال نامه‌ای به قوه قضائیه خواهان ورود این قوه به پرونده استراماچونی شد. نامه‌ای که بی پاسخ نماند و شنبه معاون قضایی دادستانی کل کشور در نامه‌ای از فدراسیون فوتبال خواهان مصوبه ممنوعیت حضور مربیان و بازیکنان خارجی شد و سؤال پرسید که آیا این مصوبه عطف به ماسبق می‌شود یا خیر؟ همچنین به فدراسیون فوتبال یادآوری شد نامه‌ا‌ی که به دادستانی رفته نشان می‌دهد عدم حضور استراماچونی در تهران، باعث تضییع بیشتر بیت‌المال می‌شود.
با تمام این اوصاف، حجت نظری دیگر عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال به بازگشت استراماچونی امیدوار است. او به خبرنگار «ایران» گفت: «با تلاش‌های مدیرعامل اقداماتی برای بازگرداندن استراماچونی انجام شد و در این مسیر رایزنی‌هایی با وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ صورت گرفت. همچنین مکاتباتی با وزارت امور خارجه و قوه قضائیه انجام داده‌ایم و امیدواریم مجموعه این اقدامات بتواند ما را در رسیدن به هدف که همان بازگرداندن استراماچونی به ایران است کمک کند. واقعاً امیدوارم پروسه بازگشت سرمربی سابق استقلال تسریع شود.»
حجت نظری با اشاره به اینکه استراماچونی با گذاشتن شروطی آماده بازگشت به ایران است، افزود: «برخی از این شروط را می‌توان عملی کرد اما برآورده کردن تعدادی از موارد دشوار است. امیدواریم بتوانیم این شروط را محقق کنیم و برخی دیگر از شروط را یا خودش حذف کند و یا اقداماتی انجام دهد که عمل به این شروط آسان‌تر شود. همزمان در تلاش هستیم با رایزنی‌ها، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال استثنائاتی در قانونی که وضع کرده‌اند، در نظر بگیرند. اعتقاد داریم سازمان لیگ باید این استثنائات را برای تیم‌هایی که می‌خواهند مبالغ بدهی خود را به مربیان پرداخت کنند، در نظر بگیرد. واقعیت این است که ما باید بدهی‌مان را به استراماچونی پرداخت کنیم. بنابراین منطقی‌ترین اتفاق این است که بتوانیم از ظرفیت سرمربی محبوب ایتالیایی استقلال استفاده کنیم و مجبور نشویم صرفاً بدهی‌مان را پرداخت کنیم و در کنار آن مبلغ دیگری را صرف استخدام مربی دیگری کنیم.» این عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال درخصوص پاسخ منفی سازمان لیگ به درخواست این باشگاه بیان داشت: «رایزنی‌هایی داشته‌ایم و تا حدودی مؤثر بوده است. هر چند توانستیم نظر طرف مقابل را جلب کنیم اما متاسفانه با پاسخ مثبت مواجه نشدیم. معمولاً برای قوانین کلی تبصره‌هایی در نظر گرفته می‌شود و سازمان لیگ می‌تواند با اضافه کردن یک تبصره اجازه حضور استراماچونی را بدهد. ما قبول داریم که این محدودیت برای همه باشگاه‌هاست اما انتظار داریم که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بپذیرند باشگاه‌هایی که مکلف به پراخت مبالغی به عنوان جریمه به مربیان و بازیکنان خارجی هستند، باید برای جلب نظر آنها هزینه کنند. پس بهتر است این باشگاه‌ها را از این قاعده مستثنی کنند. همچنان در تلاش هستیم با وجود پاسخ‌های منفی سازمان لیگ به نتیجه برسیم.»
او در ادامه افزود: «ما این نظر حقوقی را می‌پذیریم که استراماچونی با استقلال قرارداد ندارد و ما با فرهاد مجیدی قرارداد داشتیم که مفهوم آن منفک شدن قرارداد با استراماچونی است اما همچنان معتقدیم به جهت دغدغه‌های اقتصادی این امکان وجود دارد که فدراسیون و سازمان لیگ درخواست‌مان را بپذیرند. اگر این اتفاق بیفتد هیچ مشکلی برای پیوستن استراماچونی به استقلال نخواهیم داشت و آن زمان می‌توانیم با خوشحالی به هواداران بگوییم که با تلاش‌های هیأت مدیره و مدیرعامل می‌توانیم استراماچونی را داشته باشیم. ما معتقدیم که باید با توجه به جنبه‌های اجتماعی و اقتصادی، سازمان لیگ این استثنا را بپذیرد.»
نظری به صحبت‌های فدریکو پاستورلو مدیربرنامه‌های استراماچونی که گفته اقدامات قابل توجهی بابت بازگشت استرا از سوی باشگاه استقلال صورت نگرفته، اینچنین واکنش نشان داد: «حرف‌های مدیر برنامه‌های استرا را قبول ندارم و از هواداران می‌خواهم که هوشیارتر باشند و با واکاوی بیشتری به موضوع توجه کنند. اقدامات قابل توجه یعنی چه؟ ما مذاکرات‌مان را با استرا انجام دادیم و درخصوص مسائل مالی صحبت و در مورد موانع بحث کردیم و در برخی موارد توافقاتی انجام شد. تا به امروز هم تمام تلاش‌مان را برای رفع موانع داخلی انجام داده‌ایم. واقعاً نمی‌دانم به نظر استراماچونی و همکارانش باید چه اقداماتی انجام می‌دادیم که ندادیم؟ این حرف‌ها به دور از انصاف است و به نظرم برخی از افراد پیش خودشان فکر می‌کنند که می‌توانند مبلغی را بدون کار کردن دریافت کنند. اظهار نظرهای اطرافیان استراماچونی ما را نگران می‌کند که اراده‌اش برای بازگشت جدی نیست. تا به امروز هر حمایتی که لازم بود، انجام دادیم.»
او که عضو شورای شهر تهران هم هست، در پاسخ به این سؤال که در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات با سازمان لیگ چه برنامه‌ای دارید، افزود: «رایزنی‌های ما با قوه قضائیه برای نظارت بر اجرای قوانین و مقررات کشور است و شاید افرادی تصور کنند که موضوع به قوه قضائیه مربوط نمی‌شود، شاید در نگاه اول درست باشد اما با توجه به اینکه دیوان عدالت اداری مظهر تظلم خواهی همه شهروندان از اقدامات دولت و مأموران آن است و با توجه به صدور بخشنامه سازمان لیگ، ممکن است برخی از شهروندان معتقد باشند که این بخشنامه ظلمی برای آنهاست و دیوان عدالت می‌تواند مرجع بعدی ما باشد و می‌توانیم از آن بهره ببریم.» او درخصوص اظهارات جانلوکا دی مارتزیو، خبرنگار سرشناس ایتالیایی که گفته از نظر استراماچونی بازگشت او به استقلال قطعی است، بیان داشت: «جمعه شب استراماچونی ایمیلی به باشگاه زد که این ایمیل با صحبت‌های این خبرنگار یکی نیست و واقعیت این است که دی مارتزیو یک چیزی می‌گوید و ایمیلی که استراماچونی به باشگاه زده، حرف دیگری است. باید صبر کرد.»

فدراسیون خواهان دریافت اصل مذاکرات و شروط مکتوب استرا
خبرهای رسیده از فدراسیون فوتبال حاکی از این است که مدیران ارشد فدراسیون در تماس های خود با مدیران استقلال خواهان دریافت اصل مذاکرات و شروط مکتوب استراماچونی برای حضور در استقلال شده‌اند. منابع موثق خبر می دهند که فدراسیون با این کار قصد دارد ابتدا کل ماجرا را راستی آزمایی کند و حتی برخی بر این باورند ممکن است در صورت قطعیت تفاهم میان استرا و استقلال و اعلان آن به فدراسیون، قانون ممنوعیت حضور خارجی ها با تکیه بر قرارداد قبلی استرا با تغییراتی همراه شود.

2 میلیون دلار؛ کف رقم درخواستی استراماچونی
عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ درباره شرایط بازگشت آندره‌آ
استراماچونی در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما گفت: «استراماچونی ایمیلی به باشگاه استقلال زده و شرط گذاشته است. اول از همه اینکه رقم یک میلیون و 600 هزار یورو و روزی 10 هزار دلار جریمه را بگیرد و نامه ‌ای از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان به او بدهند تا به صورت رسمی قانون منع ورود بازیکن و مربی خارجی را بردارند. سپس تازه با نماینده او در قطر مذاکره و توافق کنند.» صادق درودگر ادامه داد:«کف رقم درخواستی استراماچونی هم دو میلیون دلار بوده است. همین حالا هم استقلال برای تهیه پول «شفر» که 500 هزار دلار است مشکل دارد تا پنجره نقل‌ و انتقالات باز شود؛ باید با مردم شفاف باشیم و این اطلاعات را به آن‌ها بدهیم، شاید مردم به باشگاه استقلال کمک کنند.»‌‌



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7443/18/554495/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها