ایران در ایران




استاندار ایلام: طرح پلاک‌گذاری برای کنترل قاچاق دام باید اجرایی شود

ایلام - استاندار ایلام با تأکید بر اجرای طرح پلاک‌گذاری دام‌ها به منظور مبارزه با قاچاق، گفت: با این اقدام خروج غیرمجاز دام از این استان کنترل خواهد شد.
 قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز استان با موضوع قاچاق دام اظهار داشت: تاکنون تنها حدود سه درصد از دام‌های استان پلاک کوبی شده‌اند و باید با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق نسبت به پلاک کوبی مابقی دام‌های استان با سرعت عمل مناسب اقدام لازم صورت گیرد.
وی با تأکید بر تسریع در پلاک کوبی دام‌ها در راستای جلوگیری از قاچاق افزود: دستگاه‌های مرتبط با دامداران و عشایر، خدمات خود را منوط به پلاک کوبی دام‌ها ارائه کنند.
استاندار ایلام با اشاره به مزیت‌های طرح پلاک کوبی دام‌های استان یادآور شد: با اجرای این طرح خروج غیرمجاز دام در استان کنترل خواهد شد.

بیش از سه هزار هکتار از اراضی کردستان طعمه حریق شد

سنندج - مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست کردستان از آتش‌سوزی در سه هزار و ۲۴ هکتار از مراتع، جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده این استان در سال‌ جاری خبر دادند.
 سعدی نقشبندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در جلسه مدیریت بحران استان کردستان گفت: آتش‌سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌های این استان امسال از ۹ خرداد آغاز شد و تاکنون نیز ۲۳۷ فقره حریق در این مناطق روی داده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته از هشت درصد رشد برخوردار است.
وی اضافه کرد: اما آتش سوزی‌های امسال از نظر مساحت به نسبت مدت مشابه سال گذشته از ۱۰۳ درصد کاهش برخوردار است که نشان از آمادگی و سرعت عمل عوامل این اداره کل در حضور بموقع در محل حادثه و اطفای حریق دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان نیز گفت: امسال در مناطق حفاظت شده استان تاکنون ۱۹ مورد آتش‌سوزی روی داده است.
فریبا رضایی افزود: در نتیجه این حوادث یک هزار و ۸۷۷ هکتار از مناطق حفاظت شده استان شامل بدر و پرشان، کوسالان، بیجار، زیستگاه پرندگان بیجار و شاهو طعمه حریق شده که به نسبت سال گذشته از کاهش چشمگیری برخوردار بوده است.وی یادآور شد: در مدت مشابه سال گذشته بر اثر وقوع ۲۶ فقره آتش‌سوزی در این مناطق ۲ هزار و ۱۱۲ هکتار از اراضی طعمه حریق شد.


دسترسی ۱۰۰ درصد جمعیت آذربایجان شرقی به آب شرب

تبریز - رشد ۵۰ درصد جمعیت زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب استان، حفر ۴۴ چاه تازه، افزایش ۱۱۵ هزار مترمکعبی حجم مخازن آب و افزوده شدن ۱۲ شهر جدید به شبکه فاضلاب از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در هفت سال اخیر بوده است.
به‌گزارش ایرنا، دولت تدبیر و امید در این مدت همچنین ۲۹۷ طرح جدید آب با اعتبار یکهزار و ۴۴ میلیارد ریال را در آذربایجان شرقی اجرا کرده که نتیجه آن ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات‌رسانی به مردم در این حوزه حیاتی بوده است.
اجرای ۹۹ مورد طرح جدید فاضلاب با سه هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال اعتبار از دیگر دستاوردهای دولت در آذربایجان شرقی در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ بوده است که در نتیجه آن جمعیت زیر پوشش شبکه فاضلاب استان از ۵۶ به ۶۸ درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب استان از ۲ میلیون و ۶۵۳ و ۶۶۱ نفر در سال ۱۳۹۲ به ۳ میلیون و ۵۱ هزار و ۸۴۶ نفر در سال ۱۳۹۸ افزایش یافته است؛ در این مدت، درصد جمعیت تحت پوشش آب استان از ۹۹.۹ به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
علیرضا ایمانلو افزود: تعداد شهرهای تحت پوشش شبکه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از ۵۷ شهر در ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید به ۶۲ شهر در سال گذشته افزایش یافته، ضمن اینکه در این مدت تعداد کل چاه‌های در مدار از ۳۲۱ به ۳۶۵ حلقه چاه رسیده است. وی ادامه داد: حجم مخازن در مدار بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز از ۸۵۵ هزار متر مکعب در سال ۱۳۹۲ به ۹۷۰ هزار مترمکعب در سال گذشته افزایش یافته است؛ در این مدت همچنین تعداد تصفیه خانه‌های آب آذربایجان شرقی از هفت به هشت دستگاه افزایش یافته است.
مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تشریح کرد: طول شبکه توزیع آب آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۲ شمسی ۸۶۳۶ کیلومتر بود که این رقم در سال ۱۳۹۸ شمسی به ۹۴۹۴ کیلومتر افزایش یافت.
وی اضافه کرد: جمعیت تحت پوشش فاضلاب در آذربایجان شرقی نیز در طول فعالیت دولت تدبیر و امید از یک میلیون و ۶۱۲ هزار و ۲۳۹ نفر به ۲ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۷۵۳ نفر افزایش یافته است، ضمن اینکه در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ شمسی درصد جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان از ۵۶ به ۶۸ درصد رشد پیدا کرده است.

آغاز پرورش پاییزه کرم ابریشم در کشور

رشت - برای پرورش پاییزه کرم ابریشم، 276 جعبه تخم نوغان در کشور توزیع شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: این میزان تخم نوغان در 7 استان گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی و شمالی، تهران و اصفهان توزیع شده است.
عدیل سروی پیش‌بینی کرد نوغانداران از این میزان تخم نوغان؛ 9 تن پیله تر ابریشم به ارزش 900 میلیون تومان برداشت کنند.
وی با اشاره به اینکه تولید پاییزه تخم نوغان با هدف حمایت بیشتر از کشاورزان انجام شده است، افزود: در گیلان هم برای دومین سال پیاپی 60 جعبه تخم نوغان بین نوغانداران توزیع شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7443/11/554469/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها