در واکنش به اظهارات پمپئو

واعظی: تلاش‌های مذبوحانه واشنگتن محکوم به شکست است



رئیس دفتر رئیس جمهوری در واکنش به اظهارات  اخیر مایک پومپئو  وزیر خارجه‌ امریکا، تهدید علنی به تحریم کشورهایی که با امریکا مخالفت و این کشور را همراهی نکنند را یک بدعت خطرناک در نظام بین‌الملل و شورای امنیت دانست و گفت: دولت امریکا متأثر از رویکرد افراطی و اراده رژیم صهیونیستی، تصمیماتی می‌گیرد که کاملاً غیرحقوقی و غیرمنطقی است لذا نمی‌تواند حتی به مبانی ظاهری حقوقی این تصمیمات  پایبند باشد.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی با تأکید بر اینکه استفاده از مکانیزم ماشه ساز و کاری در درون برجام است، افزود: دولت امریکا در رفتاری غیرمنطقی، رسماً از برجام خارج شده و روشن است که دیگر امکان استفاده از ساز و کارهای درون این توافقنامه را ندارد.
او با اشاره به اینکه دولتمردان امریکا امروز دریافته‌اند که چه اشتباه بزرگی را در خروج از برجام مرتکب شده‌اند، اضافه کرد: حالا برای پوشاندن این اشتباه، دست به حرکت‌های مذبوحانه و خالی از هرگونه مبنای حقوقی و قانونی می‌زنند. آنان پس از خروج  چندین مرتبه این رویکرد را آزمایش کرده‌اند و هربار به شکل کاملاً کم‌نظیری در تاریخ بین‌الملل با مخالفت جهانی مواجه شده‌اند.
واعظی سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه امریکا را زمینه‌ساز انزوای این کشور در جهان دانست وگفت :امریکایی‌ها حق استفاده از مکانیزم‌های درون برجام را ندارند و به همین دلیل، اقدام اخیر آنها در شورای امنیت به هیچ وجه موفق نخواهد شد، چرا که همه اعضا و جامعه جهانی با آن مخالفند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7432/1/553232/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها