اخبــــار



مراسم شام غریبان با حضور رهبر معظم انقلاب

مراسم عزاداری شام غریبان با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر  مقام معظم رهبری، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در سخنانی، یکی از برنامه‌های شیطان و جریان‌های تابع آن را نابود کردن اجتماع مؤمنین و قطع ارتباطات ایمانی آنان با یکدیگر دانست و گفت: هر چه صفات برجسته‌ای مانند تعاون، ایثار، همدلی و همدردی، احساس مسئولیت و رحم به یکدیگر در جامعه اسلامی افزایش یابد، آن جامعه از منیت و فردگرایی خارج می‌شود و با غالب شدن یک روح جمعی مؤمنانه بر آن، مستعد و آماده دریافت ولایت اجتماعی یعنی دوران ظهور خواهد شد. همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام سیدبهاءالدین ضیایی به ذکر مصیبت و مقتل‌خوانی پرداخت.

ابلاغ سلام رهبر انقلاب به کارکنان پدافند هوایی

سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی، رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا، در تماس تلفنی با فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، سلام و قدردانی رهبر انقلاب اسلامی را به وی و آحاد فرماندهان، کارکنان و خانواده‌های پدافند هوایی کشور ابلاغ کرد.
به گزارش ایرنا، سردار شیرازی در تماس تلفنی با سرتیپ علیرضا صباحی فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: فرمانده معظم کل قوا فرمودند: سلام مرا به کارکنان هوشیار پدافند هوایی کشور برسانید، امنیت کشور مرهون آمادگی و بیداری پدافند هوایی است. مردم متدین ما قدردان تلاش‌های بی‌وقفه شما هستند، این را پاس بدارید.

دعوت روحانی از پادشاه مالزی برای سفر به ایران

رئیس جمهوری در پیامی به «سلطان عبدالله رعایه‌الدین المصطفی بالله شاه» پادشاه مالزی ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی این کشور به دولت و مردم مالزی و دعوت از او برای سفر به ایران، ابراز امیدواری کرد در پرتو اراده سیاسی موجود، همبستگی میان دو ملت و روابط فیمابین در کلیه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی، بیش از پیش توسعه یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در این پیام تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تحسین مواضع و تلاش‌های دولت و مردم مالزی و دیدگاه مشترک دو کشور در مقابله با بحران‌های جهان اسلام از جمله اشغال فلسطین و آلام مردم مظلوم آن، تنها راه برون‌رفت از مشکلات پیش روی دنیای اسلام را گفت‌و‌گو و تعامل سازنده میان دولت‌های اسلامی می‌داند. رئیس جمهوری افزود: در این چارچوب مایلم از آن‌جناب برای سفر به جمهوری اسلامی ایران به منظور گفت‌و‌گو و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات جهان اسلام و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت صلح و ثبات و همچنین توسعه هر چه بیشتر روابط دوجانبه با کشور دوست و برادر مالزی دعوت کنم. روحانی در پیام‌های دیگری به «نگوین فوترونگ» رئیس جمهوری سوسیالیستی ویتنام و «سورنبای جئین بکوف» رئیس جمهوری قرقیزستان، فرارسیدن روز ملی این کشورها را به دولت و ملت آنان تبریک گفت.

امیدواری به بازگشت امام موسی صدر

قاضی حسن شامی، گزارشگر کمیته رسمی پیگیری پرونده‌ ربودن امام موسی صدر و دو همراهش به مناسبت سالگرد ربودن آنها در بیانیه‌ای نوشته که همچنان منتظر پیدا شدن امام موسی صدر است. به گزارش ایسنا وی با بیان اینکه برخی می‌پرسند می‌خواهید باور کنیم تمام این مدت واقعاً منتظر بوده‌اید، نوشته: عجبا! حال که ما حداقل سه زندان پیشین موسی صدر را در مناطق جنزور و سبها و مکتب النصر شناسایی کرده‌ایم و دیده‌ایم، دست برداریم؟! احمد زبیر سنونی ۳۵ سال در زندان‌های مخفی قذافی به سر برد و سال ۲۰۱۱ در حالی که بیش از ۹۰ سال سن داشت آزاد شد. حال که او و بسیاری از موارد مشابه را دیده‌ایم، ناامید باشیم؟! شامی افزوده:  اگر بخواهم وضعیت امروزمان را بیان کنم باید بگویم: ما فقط و فقط زندان فعلی ایشان را پیدا نکرده‌ایم. به جز این، هیچ واقعیت دیگری برای ما ثابت نشده است که پنهانش کرده باشیم و منفعتی نیز در کتمان کردن یا دروغ گفتن نداریم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7432/2/553205/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها