رئیس جمهوری در دومین جلسه «توسعه همکاری با همسایگان»:

همه وزارتخانه‌ها برای گسترش روابط خارجی وارد عرصه شوند




رئیس جمهوری روز گذشته در دومین جلسه «توسعه و همکاری با همسایگان» که به ریاست وی تشکیل شد، توسعه و تقویت روابط راهبردی با همسایگان بویژه در حوزه‌های تجاری و اقتصادی را اولویت جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تأکید کرد که پیوندهای تاریخی و فرهنگی ملت‌های منطقه، پایه مستحکمی برای توسعه و ارتقای بیش از پیش سطح همکاری‌ کشورهای همسایه و به تبع آن، تأمین کننده منافع مشترک ملت‌ها و دولت‌های منطقه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی در این جلسه که برای بررسی راه‌های تقویت هر چه بیشتر روابط با کشورهای همسایه و با حضور وزیران مرتبط در کابینه و رؤسای کمیسیون‌های مشترک همکاری‌های دوجانبه برگزار شد، افزود: تقویت و گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه می‌تواند نقش مهمی در عبور از مشکلات ایفا کند.
رئیس جمهوری با تأکید مجدد بر این موضوع که روابط خارجی معنای گسترده و بسیار وسیع‌تری از سیاست خارجی دارد، گفت: البته سیاست خارجی بر عهده وزارت خارجه است و در زمینه روابط خارجی همه وزارتخانه‌ها از فرصت ارتباط و تبادلات خارجی برخوردارند و باید از همه ظرفیت‌ها بهره‌برداری کنند.
روحانی با بیان اینکه ملت و دولت ایران همواره در کنار ملت و دولت‌های دوست و برادر همسایه بوده و از گسترش روابط دوجانبه و منطقه‌ای با همسایگان استقبال می‌کند، اضافه کرد: ما باید با همه برادرانمان در منطقه و همسایگان ایران با صمیمیت برای توسعه کل منطقه تلاش کنیم. اقتصاد هماهنگ و اشتراکی در منطقه به تأمین صلح و امنیت کمک خواهد کرد.
رئیس جمهوری، تقویت رفت و آمد میان ملت‌های منطقه و توسعه گردشگری، سرمایه گذاری های مشترک و گسترش همکاری‌های بانکی و مالی میان همسایگان را گامی مهم و ارزنده در مسیر تقویت بیش از پیش روابط خواند.
در این جلسه پس از گزارش وزرای مختلف، همکاری‌های گمرکی و حمل و نقل و تبادل کالا میان بخش‌های خصوصی ایران و کشورهای همسایه از دیگر مواردی بود که در جلسه «توسعه همکاری با همسایگان» مورد تأکید رئیس جمهوری قرار گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7432/2/553202/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها