اخبــــار




معاون وزیر ارتباطات خبر داد
آماده سازی مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آخرین مراحل آماده‌سازی مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات با بیشترین تمرکز روی حمایت از پیام‌رسان‌ها و موتورهای جست‌و‌جوگر خبر داد. به گزارش «ایران» حمید فتاحی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در حساب کاربری خود در توئیتر از آخرین مراحل آماده‌سازی مرکز داده‌ مادر «شبکه‌ ملی ‌اطلاعات» خبر داد و گفت: این مرکز داده توسط همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت در حال طی شدن است. وی افزود: ‏این مرکز داده در فاز اول با ظرفیت ۱۰۰ رک، خدمات ابری ویژه پیام‌رسان‌ها، جست‌و‌جوگر و سایر خدمات پایه شبکه ملی را فراهم می‌آورد.

بنا بر اعلام وزیر ارتباطات
اینترنت معلمان و دانش آموزان رایگان می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: قرار است برای سال جدید تحصیلی، بسته‌های اینترنت رایگان برای معلمان و دانش‌آموزان در نظر بگیرند. به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام خود نوشت: برای تحقق عدالت آموزشی و ارائه بسته‌های رایگان برای معلم‌ها و دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، برنامه‌ریزی می‌کنیم. گفتنی است از سال گذشته و با شیوع پاندمی کرونا، آموزش مجازی در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و دانش آموزان بیش از پنج ماه، آموزش مجازی را تجربه کردند. با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و تأکید کارشناسان بر اینکه آموزش مجازی باید در کنار آموزش فیزیکی ادامه داشته باشد، تعریف بسته‌‎های اینترنت برای دانش آموزان، دانشجویان و معلمان نیاز جدی است که در وزارت ارتباطات دنبال می‌شود.

ستاری تأکید کرد
دعوت از استارتاپ ها برای ورود به هوش مصنوعی

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از استارتاپ‌های فعال در حوزه ICT برای ورود به بخش هوش مصنوعی دعوت کرد و گفت: این معاونت از استارتاپ‌های ICT حمایت می‌کند. به گزارش مهر، سورنا ستاری در مراسم «رونمایی از سکوهای بومی در اولین برنامه ملی هوش مصنوعی کشور» که در محل معاونت علمی و فناوری برگزار شد، گفت: ما شرکت‌های موفقی در حوزه هوش مصنوعی داریم که به تازگی فعال شده‌ و به موفقیت‌های قابل توجهی رسیده‌اند. وی ادامه داد: در مقایسه با کشورهای پیشرفته بخصوص چین می‌بینیم که موفقیت شرکت‌های ایرانی در حوزه هوش مصنوعی قابل توجه بوده است. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به سه پلتفرم رونمایی شده در این مراسم که در حوزه هوش مصنوعی بوده است، افزود: این شرکت‌ها پلتفرم‌هایی را ارائه کردند که کسب و کارها می‌توانند از سرویس‌های آنها استفاده کنند؛ یکی از بخش‌های جالب این پلتفرم‌ها، تبدیل گفتار به نوشتار است که توسط خبرنگاران استفاده می‌شود و برای آنها می‌تواند کاربردی باشد. به گفته ستاری، تشخیص چهره، تشخیص احساسات و عواطف و... از دیگر اقدامات این شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از فناوری هوش مصنوعی بوده است. ستاری با تأکید بر اینکه هوش مصنوعی حوزه وسیعی است، گفت: به تازگی دانشگاه‌ها رشته هوش مصنوعی را در مقاطع ارشد و دکتری به‌عنوان یک رشته قرار داده‌اند که دانشجویان می‌توانند پس از تحصیل در این رشته‌ها، وارد کسب و کارهای فوق‌العاده‌ای شوند زیرا پیش‌بینی می‌شود که این بخش از فناوری، آینده خوبی داشته باشد. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ما از سایر استارتاپ‌ها در حوزه ICT دعوت می‌کنیم که به هوش مصنوعی ورود پیدا کنند زیرا کشور می‌تواند در این زمینه با وجود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پیشرفت کند و بواسطه آن، آینده خوبی داشته باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7426/17/552289/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها