اخبــــار




علی‌نژاد: از ممنوعیت حضور خارجی‌ها در فوتبال دفاع می‌کنم
مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد درخصوص موفقیت‌های ورزش در چند سال اخیر صحبت کرد و در ادامه بیان داشت: «با حضور مربیان خارجی مخالف نیستیم و حتماً در صورت نیاز به انتقال دانش، لازم است از مربیان خارجی استفاده کنیم و در عین حال فدراسیون‌ها باید به استفاده از مربیان داخلی توجه ویژه داشته باشند. تا اواخر مهر فرآیند ورود استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه آغاز می‌شود و همچنین در حال رفع ایرادات اساسنامه‌ها در شورای نگهبان هستیم.»
او افزود: «در سال گذشته ۶ میلیون و ۶۷۳ هزار یورو از طریق بانک مرکزی ارز نیمایی به فدراسیون‌های مختلف در این زمینه پرداخت شد.امور مربوط به استخدام ۷۳ ورزشکار در طول یک‌سال گذشته پیگیری شد و برخی از این پیگیری‌ها نتیجه بخش بوده و برخی نیز در دست پیگیری است و ۸۹ مورد نیز معافیت از خدمت سربازی داشته‌ایم. وزارت ورزش و جوانان در مورد باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس قانون ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی را به کار برد و سازمان لیگ نیز در مورد سایر تیم‌ها چنین تصمیمی را اتخاذ کرد که بنده از آن دفاع می‌کنم.»
علی‌نژاد در مورد درخواست فدراسیون کشتی مبنی بر از سرگیری تمرینات و اردوهای این رشته ورزشی، گفت: «جلسه‌ای با مسئولان وزارت بهداشت مختص به رشته کشتی انجام شد و موافقت‌های اولیه صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم اردوهای ملی را به‌صورت قرنطینه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کنیم. البته در مورد لیگ‌های رشته‌های پربرخورد موافقتی نشده است.» او با اشاره به اینکه آخر و عاقبت ورزشکاران مهاجرت کرده نیز مشخص است، بیان داشت: «حمایت مردم و دولت ایران بود که این ورزشکاران بر اساس آن توانستند به موفقیت‌هایی دست یابند و عملاً پس از مهاجرت دچار افت شدیدی شدند و نتوانسته‌اند توفیقی به دست آورند. به طور حتم مهاجرات اگر به یک ابزار سیاسی تبدیل شود و علیه مردم و حاکمیت باشد، جای اشکال دارد و از فدراسیون‌ها می‌خواهیم هم مراقبت کنند و هم در صورت لزوم برخوردهای لازم را مدنظر قرار دهند.»

گزارش سازمان بازرسی درباره پرونده ویلموتس
با اتمام بررسی‌ها در پرونده اقدامات دخیل در موضوع قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی، این گزارش نهایی برای دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال شد. در این گزارش، پرونده 8 نفر به اتهام اهمال منجر به تضییع و ایجاد دین بر ذمه فدراسیون و ورود خسارت به اموال دولتی و حقوق عمومی و تضییع آنها به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال شد.

درخشش ستاره ایرانی، پورتو را مجاب کرد
یک رسانه اسپانیایی به تمجید از مهاجم ایرانی ریوآوه و احتمال انتقال این بازیکن به پورتو پرداخت. به گزارش سایت «vipdeportivo» اسپانیا بلافاصله بعد از درخشش مهدی طارمی در اولین فصل حضورش در لیگ پرتغال، پورتو سریعاً وارد عمل شد تا این مهاجم گلزن را به خدمت بگیرد. طبق گزارش‌های رسیده تمام توافقات بین طرفین انجام شده و به محض بازگشت طارمی از ایران قراردادش با پورتو امضا می‌شود.

دیاباته بمب نقل و انتقالات سری آ می‌شود؟
سایت «derbyderbyderby» ایتالیا در گزارشی نوشت: «بدون شک رقابت در لیگ برتر فوتبال ایران رقابت سطح بالایی در دنیا نیست ولی شیخ دیاباته، مهاجم سابق بنوونتوی در فصل 2017-2018 در سری آ را به یاد می‌آورید که از تیم عثمانلی اسپور به صورت قرضی آماده بود. او در این فصل در لیگ ایران عنوان آقای گلی را کسب کرده است. میانگین آمار گلزنی دیاباته(0.73) در یک دهه گذشته در سری آ بالاتر از مهاجمان سرشناسی مثل کاوانی و لوکاکو(0.71) است. همچنین آمار شیخ از رونالدو و زلاتان(0.69) هم بالاتر است. دیاباته در فصل 2019-2020 در لیگ فوتبال ایران ستاره استقلال بوده است. مهاجم 32 ساله با زدن 15 گل در 20 بازی عنوان آقای گل ایران را فتح کرد. اکنون با بازگشت بنوونتو به سری آ شاید رئیس این باشگاه روی ستاره سابق این تیم حساب باز کند و او را به عنوان بمب نقل و انتقالات بنوونتو به این تیم برگرداند.»

پیشنهاد 18 میلیاردی سعودی‌ها به رسن
علی نوری، سردبیر مجله فوتبال عراق دیروز در توئیترش از پیشنهاد یک باشگاه فوتبال عربستانی به بشار رسن، هافبک عراقی پرسپولیس خبر داد. همچنین سایت «اخبار الکره العراقیه» از مبلغ پیشنهادی این باشگاه متمول سعودی به رسن پرده برداشت. طبق ادعای این رسانه عراقی باشگاه عربستانی پیشنهاد 3 میلیون ریالی(تقریبا 18 میلیارد تومان) به هافبک پرسپولیس داده است.

واکنش باشگاه استقلال به سفر سعادتمند به ایتالیا
احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال جهت مذاکره مستقیم با وینفرد شفر و آندره‌آ استراماچونی جهت کاهش محکومیت‌های مالی این باشگاه، صبح دیروز راهی اروپا شد. به گزارش سایت باشگاه استقلال، سعادتمند جهت گرفتن تخفیف و کاهش محکومیت‌های سنگین مالی که شامل حال استقلال شده با مربیان مذکور، مذاکره‌ای انجام می‌دهد تا منافع و صرفه و صلاح باشگاه استقلال تأمین شود.

نوراللهی به دربی می‌رسد؟
علیرضا حقیقت پزشک پرسپولیس درباره آخرین وضعیت احمد نوراللهی برای حضور در دیدار دربی به فارس گفت: «نوراللهی امروز (دیروز) در تمرین زیرنظر کادر پزشکی کار با وزنه انجام داد و احتمال دارد بتواند از فردا نرم‌دوی در زمین را شروع کند.»

200هزار دلار در حساب بویان
باشگاه استقلال مبلغ 200هزار دلار به حساب بویان نایدنوف واریز کرد تا خطری از جانب این بازیکن باشگاه استقلال را تهدید نکند. این اتفاق در حالی رخ داده که استقلال به این بازیکن حدود 300 هزار دلار بدهی داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7426/18/552287/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها