دیگه چه خبر




ادعای کمک ایران به طالبان کذب محض است

   خبر اول اینکه،شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی افغانستان طی چند روز اخیر به ادعای وزیر خارجه امریکا مبنی بر اینکه ایران به گروه طالبان افغانستان کمک مالی و تسلیحاتی کرده است واکنش نشان داده و آن را ادعایی کذب و بی‌اساس تلقی کردند. ایرنا در این رابطه نوشت به باور بسیاری از شخصیت‌های افغان و حتی نخبگان جهان، امریکا برای برون رفت از منجلابی که در افغانستان ایجاد کرده و همچنان با انتقال تروریست‌های خودساخته از دیگر قسمت‌های جهان به این کشور بر ابعاد اقدامات فاجعه‌آمیز خود در این کشور می‌افزاید، چاره‌ای ندارد که دیگران را متهم کرده تا خودش از تیررس انگشت اتهامات جهانی در امان بماند. از جمله رئیس حزب رفاه ملی افغانستان ادعا و اتهامات امریکایی‌ها بویژه سخنان وزیر خارجه آن کشور مبنی بر کمک تسلیحاتی ایران به گروه طالبان را خصمانه و به دور از واقعیت دانست. «محمدحسن جعفری» به ایرنا گفت: فکر می‌کنم برخورد امریکایی‌ها با ایران خصمانه و به دور از واقعیت باشد، چون ایران خود قربانی تروریسم است و نیازی ندارد که از گروه‌های تروریستی حمایت کند. به‌گفته این مقام افغان، برعکس اما شواهد و مدارک زیادی وجود دارد که خود امریکایی‌ها به‌صورت غیرمستقم طالبان را تجهیز و تقویت می‌کنند. «فرامرز تمنا» رئیس سابق مرکز مطالعات استراتژیک وزارت خارجه افغانستان و استاد دانشگاه که خود یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ این کشور بود نیز در این خصوص گفت: در اینکه بین ایران و طالبان رابطه وجود دارد نمی‌توان انکار کرد، همانگونه که بین چین و طالبان، بین پاکستان و طالبان، هند و طالبان، امریکا و طالبان و روسیه و طالبان رابطه وجود دارد، آن رابطه با ایران نیز وجود دارد که خود ایرانی‌ها هم تأیید کرده‌اند. وی تأکید کرد حداقل تاکنون هیچ مدارک و شاهد مستندی به دست نیامده است مبنی بر اینکه ایران از گروه طالبان حمایت مالی و تسلیحاتی کرده باشد.

محدودیت صدور روادید علیه 14 مقام ایرانی

  خبر دیگر اینکه،  وزارت خارجه امریکا مدعی شد که محدودیت صدور ویزا شامل 13 دیپلمات ایرانی می‌شود که به ادعای امریکا در ترور برنامه‌ریزی شده در سوئیس در سال 1990 دست داشته‌اند. به‌گزارش جماران، وزیر خارجه امریکا روز جمعه از محدودیت صدور ویزا برای 13 مقام ایرانی و رئیس سابق زندان اوین با ادعای نقض حقوق بشر، محدودیت صدور روادید به این کشور اعلام کرد. «مایک پمپئو» وزیر خارجه امریکا روز جمعه از محدودیت صدور روادید برای 14 مقام ایرانی به‌دلیل ادعای نقض حقوق بشر خبر داد. امریکا همچنین «حجت‌الله خدایی سوری» رئیس سابق زندان اوین را به لیست کسانی که با محدودیت صدور روادید امریکا مواجه خواهند شد، اضافه کرده است.

ونزوئلا ادعای همکاری موشکی با ایران را رد کرد

  شنیدیم که، وزیر امور خارجه ونزوئلا ادعای رئیس‌جمهوری کلمبیا علیه همکاری موشکی تهران و کاراکاس را رد کرد. به گزارش مهر، «خورخه آریسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا در واکنش به اتهامات واهی دولت کلمبیا علیه تهران و کاراکاس در پیامی توئیتری اعلام کرد: «ایوان دوکه» (رئیس‌جمهوری کلمبیا) در حال بازگشت به سوی داستان‌سازی و برچسب‌زنی علیه ونزوئلا است تا اذهان عمومی را از کشتار و خشونت افسارگسیخته و قاچاق غیرقابل کنترل مواد مخدر منحرف کند. گفتنی است، «ایوان دوکه» رئیس‌جمهوری کلمبیا پیشتر ادعا کرده بود: اطلاعات آژانس‌های اطلاعاتی بین‌المللی که با ما کار می‌کنند، نشان می‌دهد که نیکلاس مادورو علاقه‌مند است از طریق ایران به موشک‌های میان بُرد و دوربُرد دست پیدا کند.

افشاگری تاجگردون علیه زاکانی

  دست آخر اینکه،  غلامرضا تاجگردون، نماینده سابق مجلس در توئیتی ادعا کرد علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس برادر داماد خودش را به‌عنوان معاونش انتخاب کرده است. غلامرضا تاجگردون، نماینده سابق مردم گچساران، که اعتبارنامه او در مجلس یازدهم تأیید نشد در توئیتی نوشت: «زاکانی برادر داماد خودش را گذاشت معاونش. زمان بررسی اعتبارنامه در جلسه از من سؤال کرد میلاد کرمی دایی‌زاده شماست و چرا در پتروشیمی کار می‌کند. گفتم پتروشیمی هزار نفر کار می‌کند اینم یکیش. مادر بزرگ پدر میلاد کرمی می شه
دختر دایی من. گفت این یعنی رانت ،قضاوت با شما.» این توئیت با هشتگ «دستمال کثیف »منتشر شده است. هفته گذشته علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس مسعود فیاضی برادر داماد خود را به‌عنوان مدیر کل مرکز مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌ها منصوب کرد که این انتصاب با واکنش‌های منفی زیادی در فضای مجازی همراه شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7426/3/552277/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها