اخبـــــار




رافائل گروسی این هفته به ایران سفر می‌‌کند

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این هفته به ایران سفر می‌‌کند. به گزارش ایرنا کاظم غریب‌آبادی سفیر ایران در آژانس سفر مدیرکل آژانس به ایران در هفته جارى را تأیید کرد و گفت: در راستای تعاملات و همکاری جاری بین ایران و آژانس و در پی دعوت به عمل آمده از سوی جمهوری اسلامی ایران، گروسی  در هفته جاری به تهران سفر خواهد کرد. وی افزود: ایران یکی از شرکای اصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و امیدواریم این سفر به تقویت همکاری‌های متقابل منجر شود. این نخستین سفر گروسی به جمهوری اسلامی ایران پس از تصدی به این سمت است.
مدیرکل آژانس هم در توئیتی ضمن تأیید سفرش به تهران گفت: من روز دوشنبه برای دیدار با مقامات ایرانی به تهران سفر می‌کنم تا به موضوعات برجسته مربوط به پادمان بپردازم. امیدوارم یک کانال مثمرثمرو مشارکتی برای گفت‌وگوی مستقیم ایجاد کنیم. این اقدام ضرورت دارد.
میخائیل اولیانوف نماینده رسمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی هم ابراز امیدواری کرد که این سفر به کسب نتایج خوبی برای طرف پیرامون مسائل مورد اختلاف بینجامد.

سازمان هواپیمایی: ایران آماده مذاکره برای پرداخت غرامت هواپیمای اوکراینی است

رئیس سازمان هواپیمایی در آستانه برگزاری دور بعدی مذاکرات با اوکراین که مهرماه در شهر تهران برگزار می‌شود، گفت: ایران درخصوص مذاکره برای پرداخت غرامت کاملاً آماده است. «تورج دهقانی زنگنه» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درخصوص آخرین وضعیت مذاکرات ایران و اوکراین با هدف پرداخت غرامت هواپیمای اوکراینی که دی ماه سال گذشته در نزدیکی فرودگاه امام(ره) سقوط کرد، گفت: آقای بهاروند، معاون وزیر امور خارجه در راس هیأتی متشکل از نمایندگان بخش‌های مختلف جلساتی را با اوکراین برگزار کرده‌اند.
وی ادامه داد: مذاکره درخصوص مسائل مربوط به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی از جمله موضوع پرداخت غرامت در این مذاکرات کلید خورد؛ قرار است جلسه بعدی در مهرماه در تهران برگزار شود. وی گفت: آنچه مسلم است اینکه ایران مسئولیت این خطا را پذیرفته، بنابراین درخصوص مذاکره برای پرداخت غرامت کاملاً آماده است.
رئیس سازمان هواپیمایی گفت: پرداخت غرامت مقدماتی دارد که در حوزه‌های فنی و حقوقی به نتیجه خواهد رسید و بر مبنای تفاهمی که صورت خواهد پذیرفت، انجام می‌شود. دهقانی زنگنه درباره زمان پرداخت غرامت به طرف‌های درگیر سانحه سقوط پرواز تهران- کی‌یف، گفت: در حدود اصول بین‌المللی و بدون تبعیض غرامت پرداخت خواهد شد و شامل هر گروهی خواهد بود که در این سانحه صدمه دیده است.

سفیر افغانستان: حضور مهاجران افغان در ایران قانونمند می‌شود

«عبدالغفور لیوال»، سفیر افغانستان در ایران با بیان اینکه حضور مهاجران افغانستان در ایران قانونمند می‌شود گفت: تیمی برای این مسأله به ایران آمده‌اند تا تثبیت هویت مهاجران را انجام داده و شناسنامه، تذکره و گذرنامه الکترونیکی برای آنها صادر کنیم. به گزارش ایرنا، سفیر افغانستان در دیدار با استاندار کرمان با اشاره به سفر اخیر هیأت عالی‌رتبه کشور افغانستان به ایران افزود: سند جامع راهبردی و توجه بیشتر روی مسائل اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و ترانزیتی بین دو کشور در مراحل نهایی تهیه قرار دارد.  او ادامه داد: استان کرمان به لحاظ تعداد حضور مهاجران و مرکزیت برای سایر استان‌ها برای ما مهم است و در آینده در حد ایجاد یک کنسولگری، گزینه خوبی است. وی گفت: خواستار بازنگری در قوانین بین نهادها جهت ارتباط بیشتر دو کشورهستیم و امکانات و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه سرمایه‌گذاری مهاجران افغانستانی در ایران وجود دارد و زمینه سرمایه‌گذاری ایران در کشور افغانستان نیز فراهم است.
سفیر افغانستان در ایران تأکید کرد: هرچند کرمان با افغانستان مرز مشترک تجاری ندارد اما از نظر تجاری و حضور مهاجران ارتباط خوبی برقرار است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7426/2/552272/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها