کلاهبرداری به بهانه ثبت نام در سجام




گروه حوادث/ افراد شیاد با راه‌اندازی سایت‌های جعلی به‌ نام سامانه سجام به شکار طعمه‌های ناآگاه می‌پردازند.
سرهنگ علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا با اشاره به افزایش تمایل شهروندان به حضور در بازار سرمایه و بورس به ایسنا گفت: یکی از الزامات ورود به بازار بورس ثبت‌نام در سامانه سجام است. از همین رو برخی از مجرمان فضای مجازی نیز دست‌ به کار شده و با راه‌اندازی سایت و آدرس‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری و سوءاستفاده از متقاضیان ورود به بورس کرده‌اند.
وی درباره شیوه‌های این کلاهبرداران گفت: برخی از این افراد با درج تبلیغات در فضای مجازی اطلاعات کاربران را برای ثبت‌نام در سامانه سجام دریافت کرده و معمولاً پس از گرفتن پول، دیگر ارتباطی با کاربر برقرار نمی‌کنند که لازم است شهروندان از ارائه اطلاعات هویتی خود و نیز پرداخت مبلغ به دیگران برای ثبت‌نام در سجام خودداری کنند.
رجبی افزود: شیوه دیگری که به تازگی نیز موردی از آن مشاهده شده است، ایجاد آدرس جعلی و مشابه سامانه سجام است به طوری که سودجویان با طراحی سایتی مشابه و نیز با آدرسی مشابه که تنها در یک یا دو حرف با آدرس اصلی تفاوت دارد، اقدام به ایجاد صفحات فیشینگ و سرقت اطلاعات بانکی کاربران و برداشت از حساب آنان می‌کنند. همچنین ممکن است مجرمان با سوءاستفاده از اطلاعات هویتی آنان اقدامات مجرمانه دیگری نیز انجام دهند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7426/12/552218/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها