۹۱۴ طرح هادی روستایی خراسان جنوبی در ۷ سال گذشته تهیه شد




بیرجند/ معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت یازدهم ۹۱۴ طرح هادی روستایی با اعتباری معادل ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این استان تهیه شده است.
قاسم تنها افزود: از این تعداد روستای دارای طرح هادی، تاکنون در ۵۶۱ روستا اجرای طرح هادی شروع و اعتباری بالغ بر ۱۴۲ میلیارد و ۸۵۸ میلیون تومان برای آن صرف شده است. وی بیان کرد: از محل این اعتبارات یک میلیون و ۷۵۹ هزار و ۶۷۰ متر مربع زیرسازی و پنج میلیون و ۸۳۷ هزار و ۴۳۰ متر مربع آسفالت و سنگ فرش اجرا شده است. وی اظهار داشت: ۸۶ کیلومتر جابه‌جایی شبکه برق، ۷۷۸ هزار و ۵۵۴ متر مکعب عملیات خاکی و ۵۴۹ کیلومتر جدول‌گذاری نیز از محل همین اعتبارات انجام شده که از ابتدای دولت یازدهم ۲۵.۸ درصد رشد داشته است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: قبل از دولت یازدهم طرح هادی یک روستای دارای بافت با ارزش اجرا شده بود که در حال حاضر به چهار روستا افزایش یافته و تاکنون بیش از چهار میلیارد و ۶۸۳ میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است. وی اضافه کرد: در راستای بهره‌مندی روستاییان از مسکن مقاوم تاکنون پنج هزار و ۲۰۶ هکتار زمین در استان خراسان جنوبی تأمین شده که در این زمینه نیز از سال ۱۳۹۲ تاکنون رشدی معادل ۲۹.۶ درصد را شاهد بوده‌ایم. تنها با بیان اینکه از این میزان زمین تملک شده، ۲۰ هزار و ۳۰۸ قطعه زمین مسکونی به واجدان شرایط واگذار شده است گفت: آمار واگذاری زمین نسبت به شروع دولت یازدهم ۴۳.۶ درصد بیشتر شده است. وی درباره صدور اسناد مالکیت روستایی و شهری اظهار داشت: درخصوص سند روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، با رشد ۳۰ درصدی نسبت به قبل از دولت یازدهم تاکنون ۷۱ هزار و ۶۱۶ جلد صادر و به مالکان تحویل شده است. معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی درخصوص طرح آسفالت معابر گفت: توسعه زیرساخت‌های روستایی در عرصه عمران و آبادانی روستاها از مهم‌ترین اهداف دولت به شمار می‌رود که در این راستا از محل تخصیص ۴۴ هزار و ۲۰۹ تن قیر رایگان با ارزش معادل ۶۲ میلیارد و ۳۰۹ میلیون تومان از سال ۱۳۹۴ تاکنون توانسته‌ایم سه میلیون و ۵۷ هزار و ۷۷۷ متر مربع آسفالت معابر را در ۳۲۰ روستای استان اجرا کنیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7426/8/552201/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها