ایران در ایران




جزئیات جدید از شلیک گارد ساحلی امارات
به لنج صیادان ایرانی

بندرعباس ـ رئیس شیلات قشم با بیان اینکه نیروهای گارد ساحلی امارات لنج صیادی ایرانی را در آب‌های بین‌المللی مورد اصابت قرار داده‌اند، گفت:‌ امارات در زمان توقیف لنج ایرانی در بندرگاهی در امارات، اقدام به بتونه‌کاری و رنگ‌آمیزی محل اصابت گلوله کرده‌است.
به گزارش تسنیم، محمد پرورش با بیان اینکه لنج توقیف شده که دو نفر از سرنشینان آن توسط گلوله گارد ساحلی امارات کشته شده‌اند، پس از رایزنی مقامات جمهوری اسلامی پس از ساعاتی بازداشت و توقیف در امارات روز جمعه به قشم برگشته‌اند. وی با بیان اینکه گارد ساحلی امارات برخلاف قوانین و عرف بین‌المللی در آب‌های بین‌المللی لنج صیادی ایرانی را مورد اصابت گلوله و حمله قرار داده است، تصریح کرد: به فرض اینکه حتی لنج ایرانی وارد آب‌های سرزمینی امارات شده باشد، این رفتار گارد ساحلی امارات قابل توجیه نیست و کمتر کشوری به شناورهای صیادی که هیچ سلاحی با خود حمل نمی‌کند و در پی رزق و روزی است شلیک می‌کند. این مقام شیلاتی با بیان اینکه تفاهمنامه‌ها و مرام‌نامه‌هایی نیز در بین نیروهای دریابانی و گارد ساحلی کشورهای منطقه برای پیشگیری از چنین اتفافاتی موجود است، گفت: اینکه در آب‌های بین‌المللی که متعلق به هیچ کشوری نیست، به یک شناور غیرمسلح و صیادی شلیک شود و دو نفر از سرنشینان آن کشته و سایر سرنشینان دستگیر و به کشور مربوطه انتقال داده شوند در هیچ قاموس و قانونی نمی‌گنجد.

استانداری البرز
هزینه یکساله نوزادان ۶ قلوی کرجی را تقبل کرد

کرج- مدیرکل روابط عمومی استانداری البرز، گفت: با دستور استاندار البرز تا یک سال آینده هزینه ۶ قلوها پرداخت می‌شود و مساعدت لازم برای تأمین ودیعه مسکن آنها صورت می‌گیرد. محمدرضا جهانشاهلو با اشاره به اینکه روز جمعه گذشته یک پدر و مادر البرزی در یکی از بیمارستان‌های استان صاحب فرزندان 6 قلو شده‌اند، اظهار داشت: پیش از تولد، مادر این نوزادان در یکی از بیمارستان‌های استان به‌ صورت رایگان بستری شده و اکنون مادر و فرزندان تحت مراقبت هستند. وی ادامه داد: قبل از به دنیا آمدن این نوزادان مبلغ 3 میلیون تومان به پدر آنها داده شده و اکنون نیز برای هر نوزاد یک میلیون تومان از سوی استانداری واریز می‌شود. جهانشاهلو گفت: با توجه به اینکه پدر نوزادان اعلام کرد که فاقد مسکن است، طبق دستور استاندار درخصوص ودیعه مسکن آنها نیز مساعدت لازم صورت می‌گیرد. وی افزود: همچنین با دستور شهبازی استاندار البرز، تا یک سال هزینه‌ نوزادان اعم از درمان، پوشک و شیر خشک توسط سازمان های اجرایی استان تأمین می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7426/6/552192/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها