اتحاد نظامیان جمهوریخواه علیه «ترامپ»




گروه جهان/ بیش از 70 مقام عالیرتبه جمهوریخواه امنیت ملی امریکا، با امضای توماری علیه «دونالد ترامپ»، او را رئیس‌جمهوری نامناسب برای کشورشان خوانده و از رقیبش حمایت کردند.
به‌گزارش «نیویورک تایمز»، این نامه ساعاتی پس از اینکه، «جو بایدن» به‌عنوان نامزد منتخب دموکرات‌ها در آخرین روز همایش چهار روزه سخنرانی کرد، منتشر شد. درست 4 سال قبل نیز حدود 50 تن از افسران امنیتی جمهوریخواهان علیه «دونالد ترامپ» تومار امضا کردند چراکه معتقد بودند او بی‌ملاحظه‌ترین رئیس‌جمهوری تاریخ امریکا خواهد شد. اما زمان به آنها ثابت کرد که شرایط به مراتب بدتر از تصور آنها پیش رفته و در این مقطع چاره‌ای جز تبلیغات برای رقیب وجود ندارد.
«اریک ادلمان»، از مقامات ارشد وزارت کشور در زمان «جورج دبلیو بوش» که همچنان پس از 4 سال روی خواسته‌اش برای حذف ترامپ از گردونه رقابت انتخاباتی تأکید دارد، معتقد است: «تفاوت این نامه با نامه 4 سال قبل این است که آن نامه براساس پیش‌بینی آینده موهوم ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود و افراد زیادی تمایل به امضای آن نداشتند اما این بار شرایط فرق کرده است و همه با دیدن عملکرد رئیس‌جمهوری ضد او بلند شده‌اند.» در بخشی از این نامه آمده است: «گرچه برخی از ما جایگاه سیاسی‌مان با «جو بایدن» و طرفدارانش همسو نیست اما وقت آن رسیده که اختلافات سیاسی را به زمان دیگری موکول کنیم. در حال حاضر ضروری است مانع از تداوم توهین‌های ترامپ به ارزش‌ها و سازمان‌های ملی‌مان شویم تا بنیان اخلاقی دموکراسی‌مان را حفظ کنیم.»
 در میان نام‌هایی که پای نامه علیه ترامپ را امضا کرده است بسیاری از مقامات امنیتی از زمان ریگان گرفته تا بوش پسر دیده می‌شود. در این لیست که نام‌هایی مانند «جان نگروپونته»؛ مأمور امنیت ملی سابق امریکا و ژنرال «مایکل هایدن» - رئیس سابق آژانس اطلاعاتی امریکا و یکی از آژانس‌های امنیت ملی که در هر دو دوره جمهوریخواهان و دموکرات‌ها فعالیت داشته - دیده می‌شود، جای نام مقاماتی که در این چهار سال اخیر مورد خشم ترامپ قرار گرفتند مانند «رکس تیلرسون»، «جیم ماتیس»، «جان کلی» و «مک مستر» همچنان خالی است. «جان بولتون»، مشاور سابق امنیت ملی ترامپ نیز گفته است هرگز به «ترامپ» رأی نمی‌دهد اما رأی او از میان دموکرات‌ها نیز نخواهد بود و یک جمهوریخواه محافظه کار را انتخاب خواهد کرد.
دردسر مالیاتی ترامپ
«دونالد ترامپ» که امیدوار به رأی دادگاه استیناف برای محفوظ نگه داشتن اظهارنامه مالیاتی‌اش بود، با وجود همه تقلاهایش نتوانست از این حکم رهایی یابد و کمتر از 10 روز دیگر وکلای او باید در برابر قضات پاسخگوی جرایم مالیاتی‌اش باشد. به گزارش «سی‌ان‌ان»، دونالد ترامپ در اقدامی بی‌سابقه و خلاف قانون از تابستان 2015 که رسماً از او خواسته شد، اظهارنامه مالیاتی‌اش را ارائه دهد، از این کار خودداری کرد و حالا با حکم دادگاه استیناف، وکلای او باید علاوه بر آن، همه سوابق مالی شرکت‌های وابسته به ترامپ، سازمان ترامپ و دیگر شرکت‌های مرتبط با نهادهای زیرمجموعه تحت نام رئیس جمهوری امریکا را نیز به دادگاه بدهند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7426/4/552180/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها