پیام تسلیت رهبرمعظم انقلاب:

مرحوم تسخیری زبان گویای اسلام و تشیع بود


 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت عالم مجاهد و زبان گویای اسلام و تشیع حجت‌الاسلام والمسلمین تسخیری را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
با تأثر و تأسف اطلاع یافتیم که عالم مجاهد و زبان گویای اسلام و تشیع جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمدعلی تسخیری رحمت الله‌علیه دارفانی را وداع گفته است. کارنامه این سرو نستوه و خستگی‌ناپذیر در انواع خدمات برجسته در مجامع جهانی اسلامی حقا درخشان است. عزم راسخ و دل پرانگیزه ایشان حتی بر ناتوانی‌های جسمانی در چند سال اخیر فائق می‌آمد و حضور مؤثر و برکت وی را در هر نقطه لازم و مفید استمرار می‌بخشید. مسئولیت‌ها و خدمات ایشان در داخل کشور نیز فصل جداگانه و ارزشمندی از تلاش‌های این روحانی فاضل و متعهد است. اینجانب به خاندان و بازماندگان مکرم و نیز به همه همکاران و دوستان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت و رضوان الهی را برای وی مسألت می‌کنم.    
سیدعلی خامنه‌ای/  ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
آیت‌الله تسخیری مشاور عالی رهبر انقلاب در امور جهان اسلام روز گذشته در تهران دار فانی را وداع گفت. آیت‌الله تسخیری، به عنوان شخصیتی که در زمینه جهان اسلام و تقریب مذاهب اسلامی فعالیت می‌کرد، از سال 1391 تا زمان درگذشت، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام و نماینده استان تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود.  رئیس جمهوری و معاون اول رئیس جمهوری هم در پیام‌هایی جداگانه درگذشت آیت‌الله تسخیری را تسلیت گفتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7423/1/551913/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها