وزیر علوم:

امیدوارم کنکور را در موعد مقرر برگزار کنیم



وزیر علوم با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم کنکور را در موعد مقرر برگزار کنیم، گفت: رئیس مجلس و نمایندگان اگر نظراتشان در رابطه با زمان برگزاری کنکور غیر از آن چیزی است که در پیش رو داریم به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کنند و ما حتماً از طریق این ستاد پیگیری خواهیم کرد، امیدوارم این آزمون را در موعد مقرر برگزار کنیم و داوطلبان را بیش از این در شرایط بلاتکلیفی قرار ندهیم.
به گزارش ایسنا، منصور غلامی در نشستی خبری در واکنش به اظهار نظر رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص زمان برگزاری کنکور گفت: صحبت‌های رئیس مجلس دو بخش داشت بخش اول تأیید نسبی برگزاری خوب آزمون‌ها بود که گفتند زحمت زیادی کشیده شده و کار خوبی انجام شده است و در بخش دوم تأکید داشتند در برگزاری آزمون سراسری دقت و تلاش بیشتری صورت بگیرد.
او ادامه داد: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز ایشان مستقیماً اعلام فرمودند که تصمیم‌گیری و نظر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنای عمل برنامه‌ها باشد، براین اساس رئیس مجلس و نمایندگان اگر نظر خاصی دارند ضمن اینکه به ما اعلام می‌کنند و ما نیز توجه خواهیم کرد، می توانند نظرات خود را درباره زمان برگزاری کنکور به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کنند، ما نیز از طریق ستاد پیگیری خواهیم کرد.
 غلامی تأکید کرد: پروتکل‌های بهداشتی آزمون‌ها از سوی وزارت بهداشت تعریف شده و از طریق آنها نیز بر اجرای آن نظارت می‌شود. به گفته معاون این وزارتخانه، نظرخواهی‌ها بیانگر این است که 91 درصد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد از اجرای پروتکل‌ها راضی بودند، بنابراین ما نیز باید باید به این آمارها اطمینان داشته باشیم. البته نظر آن 9 درصد هم قابل توجه است اما نباید جای 91 با 9 عوض شود. ضمن اینکه در تلاش هستیم برای آزمون پیش رو نیز پروتکل‌های ابلاغی را اجرایی کنیم.
وی گفت: پروتکل‌های بهداشتی کنکور همان پروتکل‌هایی است که برای ارشد تعریف شده است، احتمالاً تغییرات برای رفع برخی کاستی‌ها وجود دارد، ما نیز تلاش می‌کنیم اجرای آن را بهبود ببخشیم، داوطلبان و خانواده‌ها اطمینان داشته باشند که ما همانند بچه‌های خود نگران سلامتی داوطلبان هستیم، دراین چند ساعت مشکلی از بابت پاسخ دادن به سؤالات و رعایت بهداشت پیش نخواهد آمد، چرا که براساس دو آزمون قبل تجربیات خوبی به‌دست آورده‌ایم.
 وزیر علوم با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها فعالیت‌های آموزشی خود را از ۱۵ شهریورماه آغاز خواهند کرد و دانشجویان جدیدالورود نیز از اوایل آبان‌ماه می‌توانند ثبت نام کنند، گفت: با توجه به شرایط موجود، به احتمال زیاد آموزش ترم آینده دانشجویان جدیدالورود «مجازی» خواهد بود، اما ما طرحی را در دست داریم که براساس آن با تنظیم تعداد واحدهای دانشجویان جدیدالورود این افراد بتوانند مدتی را به صورت حضوری در دانشگاه‌ها حاضر باشند که البته تصمیم‌گیری در این خصوص برعهده دانشگاه‌ها خواهد بود.
 غلامی، تأکید کرد: متقاضیان بدون آزمون و حتی با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی هر دو پس از اعلام نتایج آزمون و انتخاب رشته در کلاس‌ها حضور خواهند داشت در واقع اگر آزمون سراسری در موعد مقرر برگزار شود تمام تلاش خود را در سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهیم داد تا در اوایل آبان‌ماه دانشجویان بتوانند در دانشگاه‌ها ثبت‌نام کنند.
وزیر علوم همچنین در‌خصوص نحوه آموزش دانشجویان در ترم جاری نیز تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی شیوع کرونا ویروس و براساس اعلام وزارت بهداشت در این زمینه، به احتمال قریب به یقین ترم پیش‌رو به صورت آموزش مجازی خواهد بود و با تنظیمی که روی تعداد واحدهای دانشجویان جدیدالورود انجام خواهد گرفت این دانشجویان ترم اول خود را به شکل مجازی برگزار خواهند کرد البته یک طرحی را نیز داریم که اگر شرایط مناسب باشد چند هفته دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه‌ها پذیرش شوند تا این دانشجویان با حضور در دانشگاه‌ها با فضای دانشگاه‌ها و گروه‌های دانشگاهی آشنا شوند. در این شرایط نیز کسانی که غیربومی باشند سیستم خوابگاهی برای آنها به صورت سرویس هتلینگ ارائه خواهد شد و تغذیه نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این دانشجویان داده خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7416/5/551118/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها