بررسی گزینه‌های احتمالی دروازه پرسپولیس

رادو، گلر اصلی می‌ماند؟




حامد جیرودی
خبرنگار
به نظر می‌رسد که پرسپولیس دوباره با چالش انتخاب دروازه‌بان اول مواجه شده است. پس از دوران حضور احمدرضا عابدزاده در دهه 70 درون دروازه سرخپوشان پایتخت، این تیم دیگر دروازه‌بان شاخصی را ندید تا خیالش از دروازه راحت باشد. البته در این میان گلرهای دیگری هم به پرسپولیس آمدند که بعضاً ملی‌پوش هم بودند و در مقاطعی درخشیدند ولی هیچ کدام نتوانستند جای خالی «عقاب» را پر کنند. در دهه 90 و با حضور جونیور نیلسون کوریا، خیال قرمزها تا حدودی از خط دروازه راحت شد ولی با رفتن این گلر برزیلی، باز هم دروازه پرسپولیس با خطر مواجه شد. اما در لیگ شانزدهم و با آمدن علیرضا بیرانوند به پرسپولیس، این تیم توانست به آرامش خوبی درون دروازه دست پیدا کند و این دروازه‌بان ملی‌پوش در بازی‌های بسیاری توانست نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت‌های سرخ‌ها داشته باشد. همزمان با حضور او، بوژیدار رادوشوویچ هم به عنوان دروازه‌بان دوم به این تیم پیوست و در تعدادی از بازی‌ها که به میدان رفت، توانست بازی‌های خوبی را از خود به نمایش بگذارد. اوج درخشش این دروازه‌بان کروات در فصل جاری رقم خورده است. پس از اینکه بیرانوند در مقطعی دچار افت شد، گابریل کالدرون، رادو را به ترکیب اصلی فرستاد و او توانست در 6 بازی لیگ و یک بازی جام حذفی کلین شیت کند. با پیوستن بیرانوند به آنتورپ بلژیک، رادوشوویچ رسماً به دروازه‌بان اصلی پرسپولیس تبدیل شد و تاکنون در 7 بازی درون دروازه تیم یحیی گل‌محمدی ایستاده است. او در مجموع لیگ نوزدهم، تاکنون در 13 بازی 1170 دقیقه به میدان رفته، در 9 بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشته و 4 گل هم دریافت کرده که این تعداد بازی و کلین شیت، بهترین آمار او در دوران حضورش در پرسپولیس بوده است. او همچنین توانسته تعداد بازی‌های خود برای قرمزها را به 33 برساند تا در رده هشتم بازیکنان خارجی قرار بگیرد که بیشترین بازی را برای پرسپولیس انجام داده‌اند. با این حال، این دروازه‌بان 31 ساله، در 3 بازی اخیر 3 گل دریافت کرده تا باز نگرانی به سراغ قرمزها بیاید. او در بازی نفت مسجدسلیمان از روی نقطه پنالتی دروازه‌اش باز شد که نمی‌توان او را مقصر دانست. در بازی با نساجی هم، روح‌الله باقری با یک شوت دیدنی دروازه او را باز کرد و در بازی قبل هم وحید محمدزاده، مدافع ذوب آهن با ضربه سر چکشی دروازه او را به شکل عجیبی باز کرد. هر چند که داوود فنایی، مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس معتقد است نمی‌شود گفت رادو گل بدی خورد. او می‌گوید: «بعضی وقت‌ها پیش می‌آید که یک دروازه‌بان در خروج پایش می‌لغزد و لیز می‌خورد. این اتفاق برای خود من هم رخ داده و البته خیلی دروازه‌بان‌های دیگر. ضمن اینکه جلوی رادو هم بلاک بود و به همین دلیل او نتوانست به طور کامل توپ را ببیند.»
موانع جذب نیازمند و مظاهری
با این حال، به نظر می‌رسد که پرسپولیس به صرافت جذب یک دروازه‌بان خوب افتاده تا رقیبی خوب برای گلر کرواتش باشد. پیام نیازمند و محمدرشید مظاهری دو دروازه‌بان آماده فعلی فوتبال ایران هستند که مدت‌هاست صحبت از حضورشان در پرسپولیس می‌شود. نیازمند در 27 بازی، 2 هزار و 430 دقیقه برای سپاهان بازی کرده و 16 کلین شیت داشته که بهترین رکورد این فصل یک دروازه‌بان است. مظاهری هم در 26 بازی (بدون احتساب بازی دیشب) 2 هزار و 340 دقیقه برای تراکتور بازی کرده و 13 کلین شیت داشته است. جالب اینکه نیازمند و مظاهری هر دو شاگرد فنایی بوده‌اند و زیر نظر او رشد کرده‌اند ولی هر دو با تیم‌های خود قرارداد دارند و بسیار بعید است که سپاهان و تراکتور اجازه جدایی به آنها بدهند.
حقیقی؛ مشتاق بازگشت
علیرضا حقیقی، دروازه‌بان سابق پرسپولیس که این فصل برای نساجی بازی کرده، بشدت علاقه‌مند بازگشت به جمع سرخپوشان است و بارها به این موضوع اشاره کرده است ولی باید دید یحیی و فنایی علاقه‌مند به جذب او هستند یا نه. این دروازه‌بان سابق تیم ملی دوران پر فراز و نشیبی را در سال‌های  اخیر پشت سر گذاشته و در آخرین دوره حضورش در پرسپولیس که به لیگ سیزدهم برمی‌گردد، طاقت نیمکت‌نشینی نیلسون را نیاورد و از جمع شاگردان علی دایی جدا شد و حالا هم بعید است که قبول کند به عنوان دروازه‌بان دوم به پرسپولیس بیاید. او در این فصل در 19 بازی 1710 دقیقه برای نساجی بازی کرده و در 8 بازی کلین شیت داشته و 17 گل هم دریافت کرده است.
شانس حامد لک بالاست
در این بین شنیده می‌شود، شانس حامد لک برای پیوستن به پرسپولیس از گزینه‌های دیگر بیشتر است. او هم پرسپولیسی است و هم مورد توجه کادر فنی این تیم قرار دارد. این گلر ماشین‌سازی که در بازی رفت مقابل پرسپولیس، پنالتی چیپ علی علیپور را مهار کرد و 2 امتیاز از قرمزها گرفت، در این فصل در 23 بازی 2070 دقیقه برای تیم تبریزی بازی کرده، 6 کلین شیت داشته و 28 گل هم دریافت کرده است. در این شرایط او شاید طاقت نیمکت‌نشینی و رقابت با رادو را داشته باشد.
گلرهای دیگر
محمدرضا اخباری دروازه بان دوم تراکتور، حبیب فرعباسی و احمد گوهری گلرهای نفت مسجدسلیمان از دیگر بازیکنانی هستند که احتمال پیوستن‌شان به پرسپولیس شنیده می‌شود. سوشا مکانی هم که دروازه‌بان اصلی نفت در نیم فصل اول بود و درخشش‌اش مقابل پرسپولیس باعث پیروزی نفت در بازی رفت شد، حالا دوباره به میوندالن نروژ بازگشته اما ممکن است دوباره مسیرش را به سمت ایران و تیم سابقش تغییر دهد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7416/18/551071/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها