ایران در ایران



ثبت‌نام اعطای شناسنامه به فرزندان مادران ایرانی آغاز شد

زاهدان -مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پیش ثبت‌نام شناسنامه‌دار شدن فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی در همه گروه‌های سنی آغاز شده است.
به گزارش ایرنا، نبی بخش داودی اظهارداشت: اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در راستای مصوبه مجلس شورای اسلامی شیوه نامه و دستورالعمل اجرایی پیش ثبت‌نام شناسنامه‌دار شدن فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی را ابلاغ کرده است. وی افزود: به موجب این دستورالعمل و با توجه به شرایط ویژه کرونا تمامی فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی با مراجعه به سایت www.bafia.i پیش ثبت‌نام اولیه را انجام دهند. مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیش ثبت‌نام هیچ گونه محدودیت سنی نداشته و ۲ فرم مجزا برای فرزندان زیر ۱۸ سال و بالای این سن وجود دارد. وی تصریح کرد: فرآیند نوبت‌دهی با توجه به پیش ثبت‌نام اولیه انجام و متقاضیان با توجه به فرآیند زمانی برای تکمیل فرآیند ثبت‌نام به‌صورت حضوری مراجعه خواهند کرد. داودی بیان کرد: فرآیند ثبت‌نام با توجه به استعلامات و مراحل گوناگون در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

بندر چابهار در مسیر تبدیل شدن به عمیق‌ترین بندر ایران

 چابهار - مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به پروژه استراتژیک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار که فاز نخست آن عملیاتی شده است و در فاز دوم اجرایی قرار دارد، گفت: در راستای اجرای این پروژه، لایروبی ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب از رسوبات بستر حوضچه، کانال و پای اسکه‌ها، به منظور ایجاد عمق مناسب برای پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما در دستور کار قرار گرفت.
بهروز آقایی هدف از اجرای این عملیات را تبدیل بندر چابهار به بندری بدون محدودیت عمق در سطح جهانی اعلام و تصریح کرد: اجرای این طرح عمق پای اسکله‌ها را در مواقع مد کامل به ۱۹- متر و جرز کامل به ۱۷- متر افزایش خواهد داد.
به گفته این مقام مسئول، این برنامه همگام با دیگر پروژه‌های طرح توسعه بندر شهید بهشتی به واسطه پیگیری و نظارت دقیق تیم‌های تخصصی این اداره کل و بهره‌گیری از توان متخصصان دریایی داخلی، با پیشرفت‌های خوبی همراه است. آقایی با اشاره به اینکه در حال حاضر بندر چابهار بندری بدون محدویت در پذیرش کالا و سایز کشتی است، اضافه کرد: افزایش توان عملیاتی بندر، ترافیک کالا و مسافر، ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمدی اقشار مختلف در استان و منطقه از اهداف اجرای پروژه‌های بندری و دریایی در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور محسوب می‌شود. آقایی خاطرنشان کرد: از مجموع حجم تعهدات لایروبی طرح توسعه بندر شهید بهشتی، ۱۴۰ هزار متر مکعب باقی مانده و علاوه بر این ۵۱۰ هزار مترمکعب دیگر نیز به پیمانکار ابلاغ شده است که با انجام این عملیات بندر چابهار به عنوان عمیق‌ترین بندر ایران شناخته خواهد شد و می‌تواند میزبان بزرگترین کشتی‌های دنیا باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7416/11/551046/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها