مردم در کنار جذابیت بورس، از ریسک‌های آن غافل نشوند




وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امروز اقبال نسبت به بازار سرمایه بسیار عالی است، اما مردم نباید با برخی اقدام‌ها، شکنندگی سبد دارایی‌های خود را بالا ببرند، زیرا بورس در سطح جهان، پذیرش ریسک را در ذات خود به همراه دارد.
«فرهاد دژپسند» افزود: امسال به‌نام «جهش تولید» مزین شده و نیازمند جهش در فضای کسب و کار هستیم که یک محور اساسی آن سرمایه‌گذاری و بهره‌وری است.
وی بیان کرد: بنابراین باید از سرمایه‌های انباشته شده در عرصه‌های فیزیکی، مالی و انسانی، استفاده بهینه داشته باشیم. دژپسند یادآور شد: سال ۹۱ و با آغاز دور تازه تحریم‌ها تاکنون در سه سال رشد سرمایه‌گذاری مثبت بوده و در بقیه سال‌ها منفی شده، همچنین نرخ بهره‌برداری از ظرفیت‌های تولید در کشور حدود ۵۰ درصد است و در هر دو این موارد تأمین مالی ثابت و سرمایه در گردش را نیاز داریم.
 وی گفت: نظام اقتصادی ایران بانک محور است، وقتی صحبت از تأمین مالی می‌شود، بانک‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند و بیماری بدتر آنکه هر بنگاهی با عارضه روبه‌رو ‌شود، فکر می‌کند باید وام بگیرد تا مشکلش حل شود.  وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: امروز بانکداری کشور در آستانه تحول است و در ماه‌های گذشته از سیستم‌هایی رونمایی شده که می‌توان در آن بدون مراجعه به بانک، حساب باز کرد، تسهیلات گرفت و احراز هویت شد.
 به گفته وی، مجاری تأمین مالی در کشور متنوع شده، امروز برای تأمین مالی ثابت نیاز به مراجعه به بانک از سوی صنایع کوچک و متوسط نیست، همچنین بنگاه‌های بزرگ می‌توانند با مراجعه به بازار سرمایه به تأمین سرمایه‌های مورد نیاز بپردازند که یک کریدور قابل اعتماد برای تأمین منابع است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی از ارائه لایحه دو فوریتی به مجلس برای افزایش سرمایه شرکت‌ها و تعمیق بورس از مالیات‌ها خبر داد و افزود: دارایی‌های بی‌شمار انسانی و مالی در کشور وجود دارد و چنانچه بتوانیم عزم خود را برای استفاده بهینه از این دارایی‌ها جزم کنیم، می‌توان بسیاری دغدغه‌ها را کاهش داد و رسانه‌ها می‌توانند این باور را در جامعه ایجاد کنند. /ایرنا



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7416/9/551037/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها