سرخپوشان پایتخت جام چهارمین قهرمانی پیاپی را در ورزشگاه خالی آزادی بالای سر بردند

یک جشن سوت و کور


گروه ورزشی/ در سال‌های اخیر جشن‌های قهرمانی پرسپولیس همیشه حواشی خاصی داشته است. حاشیه‌هایی که جمعه شب و در جشن پوکر قهرمانی هم به چشم آمد. ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی در حالی آماده برگزاری جشن قهرمانی پرسپولیسی‌ها می‌شد که نورافشانی داخل زمین، فضای جالب و زیبایی را در استادیوم ایجاد کرده بود. با این حال، در زمان اهدای جام حاشیه‌های زیادی به‌وجود آمد که قابل توجه است. در شرایطی که تنها تعدادی عکاس در ورزشگاه حضور داشتند و از حضور خبرنگاران در این بازی ویژه ممانعت به‌عمل آمده بود، در پیست دوومیدانی افراد متفرقه زیادی حضور داشتند که جلوه بدی به کنار زمین داده بود. در این میان، تعدادی از لیدرهای پرسپولیس روی سکوها حضور داشتند و به گل محمدی لقب امپراطور دادند. در حالی که بازیکنان یک به یک نام برده می‌شدند تا روی سکوی قهرمانی بیایند، محمدحسین کنعانی زادگان با نشان دادن عدد 4 مدال خود را از جایگاه برداشت و محسن ربیع خواه هم با عصا روی سکو رفت. در شرایطی که خارجی‌های پرسپولیس یعنی بشار رسن با پرچم عراق، بوژیدار رادوشویچ با پرچم کرواسی و کریستین اوساگونا با پرچم نیجریه در جشن حضور داشتند، گوینده نام آنتونی استوکس که قراردادش با پرسپولیس فسخ شده را اعلام کرد که باعث تعجب شد. این در حالی است که نامی از علیرضا بیرانوند دروازه بان تازه جدا شده سرخ‌ها برده نشد ولی نام معاونان این باشگاه برای گرفتن مدال از سوی گوینده ورزشگاه خوانده شد. در این مراسم که مسعود سلطانی فر، حیدر بهاروند و مهدی محمدنبی در جایگاه اهدای جام بودند، هنگامی که سیدجلال حسینی جام قهرمانی را از وزیر ورزش و سرپرست فدراسیون دریافت کرد، نزد مهدی رسول پناه رفت اما آنچه که در این لحظه بسیار به چشم می‌آمد، این بود که سرپرست باشگاه پرسپولیس تمایل داشت تا خود جام را به‌صورت انفرادی یا به‌همراه سیدجلال بالای سر ببرد اما در ادامه مردد شد و جام را به حسینی پس داد که این موضوع در شبکه‌های اجتماعی هم با واکنش کاربران همراه شد. پس از آن بازیکنان پرسپولیس در داخل زمین و البته در رختکن به جشن و پایکوبی پرداختند که حرکات موزون کنعانی زادگان و شیری دیدنی بود و بارها در فضای مجازی دست به دست شد. پس‌ از مراسم اهدای مدال و جام، علیپور مهاجم سرخ‌ها گفت:«هدف بعدی قهرمانی جام حذفی است.» کنعانی زادگان هم از اینکه اولین قهرمانی را در لیگ با پرسپولیس تجربه کرده، ابراز خوشحالی کرد. شجاع خلیل‌زاده گفت: «کسب قهرمانی چهارم خیلی سخت‌تر از قبلی‌ها بود.» سیدجلال حسینی هم عنوان کرد: «قهرمانی تمام شد اما کارمان تمام نشده است.»
گفتنی است پس‌ از پایان مراسم، گروهی از هواداران پرسپولیس به‌همراه خانواده‌های خود بیرون از ورزشگاه آزادی حضور پیدا کردند و با سر دادن شعار و سرود قهرمانی به این شکل توانستند در جشن قهرمانی بازیکنان را همراهی کنند. بعد از جشن هم اتفاق‌های جالبی افتاد و شجاع خلیل‌زاده مدافع پرسپولیس جام را سوار خودرو کرد و کمربندش را هم بست و راهی منزل شد و ویدئوی این حرکت خود را در اینستاگرام منتشر کرد.

بــــرش
ذوب آهن کام قرمزها را تلخ کرد

در تنها بازی جمعه شب از هفته بیست و هشتم لیگ برتر، پرسپولیس در حالی  درورزشگاه آزادی به مصاف ذوب‌آهن رفت که امیدوار بود در این بازی به برتری دست پیدا کند تا بالا بردن جام برایش شیرین‌تر شود ولی سرخ پوشان در این دیدار خانگی با گلی که وحید محمدزاده در دقیقه 25 با ضربه سر از روی ارسال قاسم حدادی‌فر به ثمر رساند، نتیجه را 1-0 واگذار کردند تا به‌عنوان یک تیم بازنده، جشن قهرمانی بگیرند و جام قهرمانی لیگ نوزدهم را بالای سر ببرند. شاگردان لوکا بوناچیج توانستند با این پیروزی، به رکورد 16 دیدار شکست‌ناپذیری پرسپولیس در لیگ نوزدهم خاتمه دهند و با تحمیل پنجمین شکست فصل به قهرمان زود هنگام لیگ برتر، 29 امتیازی شده و به رده دهم صعود کنند. ذوبی‌ها علاوه بر این، موفق شدند پس از 1814 روز در تهران از سد پرسپولیس بگذرند. این تیم اصفهانی، آخرین بار در هفته چهارم لیگ پانزدهم و در تاریخ 29 مرداد 94 موفق شده بود پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7414/1/550876/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها