مجازات مرگ برای عامل قتل در خانه ویلایی



گروه حوادث / مرد جوان که در جریان وساطت میان یک زوج ، شوهر را به قتل رسانده و سپس با کمک همسرش جسد او را در باغچه خانه دفن کرده بود از سوی قضات به قصاص محکوم شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده با گزارش پیدا شدن یک اسکلت انسان از سوی صاحب ویلایی در بومهن آغاز شد. صاحب ویلا به مأموران پلیس آگاهی گفت که چندی قبل این خانه را از یک زن و شوهرخریده است. مأموران با شناسایی دو فروشنده به‌نام سیما و ساسان آنها را بازداشت کردند و تحت بازجویی قرار دادند تا اینکه معلوم شد اسکلت پیدا شده متعلق به کیومرث شوهر سابق سیما است که توسط ساسان به قتل رسیده و در همان ویلا دفن شده است و مدتی بعد نیز سیما و ساسان باهم ازدواج کرده‌اند و برای زندگی به شهرستان رفته‌اند.
پس از مشخص شدن ماجرا و اعترافات دو متهم این پرونده قتل کیفرخواست علیه آنها صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
 اظهارات متهمان در دادگاه
در جلسه رسیدگی به این پرونده که چندی قبل برگزار شد، نماینده دادستان پس از قرائت کیفرخواست گفت: 29 دی سال 92 مردی به‌نام کیومرث به قتل رسیده و جسدش را در باغچه خانه دفن کرده‌اند.
 7 سال بعد، زمانی که صاحبخانه به قصد احداث استخر باغچه ویلا را کنده، استخوان‌های مقتول را پیدا کرده و مأموران را در جریان این جنایت قرار داده است. با توجه به مدارک موجود در پرونده و سایر شواهد، به‌عنوان نماینده دادستان درخواست صدور حکم قانونی را دارم. ضمن اینکه معاون اول قوه قضائیه از طرف طفل صغیر مقتول درخواست قصاص کرده است. از‌ نظر دادسرا ساسان متهم به مباشرت در قتل، دفن جسد و معاونت در جعل اسناد طلاق است و سیما متهم به معاونت در قتل، دفن جسد و مباشرت در جعل اسناد طلاق تلقی می‌شود.
در ادامه فرزند بزرگ مقتول در جایگاه قرار گرفت و از قضات خواست تا اشد مجازات برای متهمان اجرا شود. سپس ساسان به‌عنوان متهم ردیف اول به جایگاه رفت و گفت: چند سال پیش بواسطه خواهرم که با سیما دوست بود با کیومرث آشنا شدم. او مشکل مالی داشت و من به او پول قرض دادم بعد هم با هم رفت و آمد پیدا کردیم و من به‌خاطر دوستی‌مان سفته‌ها را پاره کردم تا اینکه یک شب خواهرم با من تماس گرفت و گفت کیومرث و سیما باهم دعوا کرده‌اند و سیما به کمک من نیاز دارد.
 من همان موقع به خانه آنها رفتم تا با صحبت کردن آنها را آرام کنم، اما کیومرث آنقدر عصبانی بود که به یکباره به سیما حمله کرد و من هم برای اینکه مانع شوم جلویش را گرفتم اما او به سمت من حمله کرد، من هم یک چاقو برداشتم و برای دفاع از خودم، ضربه‌ای به او زدم و کیومرث کشته شد. فردای آن روز دوباره به آنجا برگشتم و جسد کیومرث را در داخل باغچه دفن کردیم.
 پس از آن سیما با پلیس تماس گرفت و اعلام کرد که شوهرش دو روزی است که مفقود شده است. بعد از آن ماجرا سیما به همراه فرزندانش به شهرستان و خانه پدری اش برگشت و من بعد از 5 ماه از او خواستگاری کردم و او را عقد کردم. ما هیچ رابطه نامشروعی باهم نداشتیم و اعتراف‌های قبلی‌ام را رد می‌کنم.
در ادامه جلسه دادگاه سیما، به‌عنوان متهم ردیف دوم، در جایگاه قرار گرفت و گفت: من و کیومرث اختلافات زیادی داشتیم. قبل از این حادثه، من درخواست طلاق کرده بودم. اما او حاضر نبود من را طلاق دهد. روز حادثه وقتی درگیری بین ما شروع شد کیومرث مرا کتک زد و گفت تو را می‌کشم، ولی طلاقت نمی‌دهم. همان موقع با خواهر ساسان تماس گرفتم و از او کمک خواستم. نیم ساعت بعد هم ساسان برای کمک به من به خانه‌مان آمد و خواست مانع درگیری‌مان شود که کیومرث به او حمله کرد و ساسان برای دفاع از خودش با چاقو یک ضربه به او زد و همان ضربه هم باعث مرگش شد. ما از ترس به پلیس یا اورژانس خبر ندادیم. هیچ ارتباطی هم تا آن زمان باهم نداشتیم.پس از اظهارات متهمان و ختم جلسه دادگاه، قضات برای صدور حکم وارد شور شدند و با توجه به نحوه قتل، ساسان را به قصاص و همچنین سیما را از اتهام مشارکت در قتل تبرئه کردند و او به خاطر اختفای ادله جرم به حبس محکوم شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7413/12/550790/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها