مدیر میانی باشگاه پرسپولیس توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد

اجرای مبارزه با فساد در فوتبال




گروه ورزشی/ ساعات پایانی سه‌شنبه شب اخباری مبنی بر بازداشت یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس منتشر و گفته شد که این موضوع مرتبط با برخی پرونده‌های خاص اقتصادی است. البته همسو با این اخبار، ابتدا اسم یکی از مدیران و پس از آن اسم فرد دیگری به صورت گمانه‌زنی مطرح شد. ساعاتی بعد علیرضا اشرف سرپرست روابط عمومی باشگاه پرسپولیس درباره اینکه گفته می‌شود اخبار منتشر شده مربوط به رضا یلوه معاون اقتصادی و مهدی خواجه‌وند معاون حقوقی این باشگاه است، به فارس گفت: «من هم این شایعه را در فضای مجازی دیدم و آن را تکذیب می‌کنم. معاون اقتصادی پرسپولیس صبح سه‌شنبه در باشگاه حضور داشت و یکی دیگر از معاون‌های باشگاه هم مدتی به مرخصی رفته بود.» در این بین یلوه در واکنش به شایعه بازداشت خودش و خواجه‌وند به تسنیم گفت: «شایعه است. البته من فقط در مورد خودم صحبت می‌کنم و نمی‌خواهم بیشتر به این موضوع ورود کنم.» موضوع به همین جا ختم نشد و شایعات شکل جدی‌تری به خود گرفت. روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان اطلاعیه‌ای صادر کرد که نشان می‌دهد خبر بازداشت صحت دارد: «با عرض تبریک ایام مبارک دهه ولایت، به اطلاع هواداران فهیم و پرشور فوتبال می‌رساند، ضمن تکذیب موارد مطرح شده در برخی از رسانه‌های معاند، در راستای مبارزه با فساد در ورزش با پیگیری‌های این وزارتخانه و اقدام سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات یکی از مدیران میانی یک باشگاه ورزشی پایتخت با حکم مقامات قضایی بازداشت شد. بدیهی است اقدامات لازم برای مبارزه با فساد در ورزش با قوت و قدرت و با هماهنگی مسئولان دو وزارت ورزش و جوانان و اطلاعات تداوم خواهد داشت.» در این شرایط، ظهر دیروز سرپرست باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که فرد مورد نظر در اطلاعیه وزارت ورزش که بازداشت شده، از مسئولان این باشگاه است. مهدی رسول پناه در این زمینه گفت: «از روز اولی که به باشگاه رفتم، بحث فساد را مطرح کردم. گزارشی در این زمینه به نهادهای امنیتی دادم و از آنها خواستم که به این قضایا ورود کنند. مدیران قبلی و جدید همه باید پاسخگو باشند.»
مدیران سابق باشگاه هم احضار می‌شوند
اطلاعیه وزارت ورزش و جوانان در خصوص بازداشت یک مدیر میانی، نه تنها به تلاش‌ها برای تکذیب چنین اتفاقی پایان داد بلکه در انتهای آن تأکید شده که مبارزه با فساد در ورزش ادامه خواهد داشت. در این میان، سایت «طرفداری» در گزارشی مدعی شد که سازمان بازرسی و اطلاعات استان تهران در حال بررسی پرونده حیف و میل منابع مالی در باشگاه پرسپولیس است. به همین علت، برای پرسپولیس پرونده قضایی تشکیل شده و این اتفاق در باشگاه‌های سرخابی پایتخت ادامه دار خواهد بود. در همین راستا، پرونده عملکرد مالی مدیران سابق باشگاه پرسپولیس نیز قضایی شده و شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از این مدیران احضار و بازجویی شده‌اند تا زوایای پنهان پرونده روشن شود. بازداشت یکی از مدیران میانی باشگاه پرسپولیس که طبق اخبار تأیید نشده منصب حقوقی داشت، به دستور قضایی و از سوی مأموران امنیتی و اطلاعاتی انجام شده و آغاز اجرایی شدن طرح سالم‌سازی فوتبال است. گفته می‌شود احتمالاً مدیران سابق باشگاه و برخی از افرادی که در 3 دوره قبلی مدیریتی با باشگاه پرسپولیس همکاری داشته‌اند، احضار می‌شوند. همچنین احتمال تغییرات اساسی در رده مدیران میانی باشگاه پرسپولیس و حتی در هیأت مدیره این باشگاه وجود دارد.
ورود نهادهای نظارتی به قرارداد شگفت‌انگیز و واکنش کارگزار
همان‌طور که انتظار می‌رفت، ابعاد قراردادها باعث شد تا نهادهای نظارتی جهت رسیدگی و افشای این ماجراها وارد عمل شوند. به تعابیر برخی از افراد مطلع، شگفت‌انگیز و غیرمتعارف بودن قرارداد باشگاه پرسپولیس با کارگزار مالی آن یعنی شرکت آتیه داده پرداز، باعث شده بود تا به این قرارداد «ترکمانچای» لقب داده شود ولی همزمان با این موضوع برخی نهادهای نظارتی برای بررسی این‌گونه قراردادها وارد عمل شده و تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند. در نهایت نیز ماجرا به این نقطه رسید که وزارت ورزش و جوانان در اطلاعیه‌ای که منتشر شد، بازداشت یک مدیر میانی در یک باشگاه ورزشی پایتخت را تأیید کرد.
بعد از تأیید بازداشت یکی از معاونان باشگاه پرسپولیس، کارگزار این باشگاه در بیانیه‌ای نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. شرکت آتیه داده‌پرداز در این بیانیه نوشت: «اخیراً برخی از خبرگزاری‌ها و صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی، اخباری را در راستای نسبت دادن قرارداد کارگزاری به بازداشت یکی از مدیران میانی باشگاه پرسپولیس منتشر کرده‌اند و در ادامه جوسازی‌های چند ماه گذشته خود به عبارتی همچون «ترکمانچای» اشاره داشته‌اند. ما ضمن دعوت از این مبادی رسانه‌ای به رعایت انصاف و حفظ شأن قلم و دوری از جریان‌هایی که هدفشان ضربه زدن به باشگاه پرسپولیس است، به اطلاع می‌رسانیم همان طور که در بیانیه وزارت ورزش و جوانان نیز اشاره شد موضوع بازداشت یکی از مدیران میانی در راستای مبارزه با فساد در ورزش صورت گرفته و هیچ ارتباطی به موضوع همکاری کارگزار با باشگاه پرسپولیس و قرارداد فی مابین ندارد. تمام تعهدات مالی کارگزار تا این تاریخ در شرایط اقتصادی نابسامان فعلی و فراگیری بیماری کرونا با تمام دشواری‌های اجرایی از سوی کارگزار تأمین و به انجام رسیده و در تلاشیم با کمک هواداران طرح‌های بزرگ اقتصادی دیگری را برای باشگاه محبوب مان اجرا کنیم. امید است که صداقت و شفافیت سرلوحه کار همه ما در هر سمت و جایگاهی که هستیم، باشد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7413/1/550762/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها