هفته بیست و هشتم لیگ برتر با چاشنی تقابل‌های ویژه برگزار می‌شود

فرهاد به سهراب رسید، حسینی به رحمتی




حامد جیرودی / هفته بیست و هشتم لیگ برتر امروز و فردا با برگزاری 3 مسابقه آغاز می‌شود و البته شاهد انجام یک بازی معوقه هم خواهیم بود. پرونده بازی‌های این هفته، دوشنبه پیش رو با برگزاری 5 دیدار دیگر بسته خواهد شد. استقلال و شهرخودرو از ساعت 20 امشب در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد، آغازگر بازی‌های هفته بیست و هشتم خواهند بود. دیداری حساس که برای هر 2 تیم از اهمیت زیادی برخوردار است. شهرخودرو که هنوز هم شانس آسیایی شدن دارد، در بازی قبل برابر صنعت نفت آبادان به تساوی 1-1 رسید. مشهدی‌ها بعد از کناره‌گیری مجتبی سرآسیایی، 4 بازی پیاپی است که رنگ برد را ندیده‌اند. شهرخودرو با 44 امتیاز در رتبه پنجم قرار دارد و هواداران این تیم امیدوارند نخستین بردشان با سرمربیگری سهراب بختیاری‌زاده را در این دیدار حساس جشن بگیرند. در سمت مقابل، استقلالی قرار دارد که این روزها از وضعیت مناسبی برخوردار است و در بازی قبل به یک برد 6 امتیازی مقابل سپاهان دست یافت. در حال حاضر مجیدی و شاگردانش با 48 امتیاز روی پله دوم جدول ایستاده‌اند. نکته حائز اهمیت اینکه سرنوشت نایب قهرمانی لیگ برتر در دستان فرهاد مجیدی و شاگردانش است و آنها می‌خواهند مقابل شهرخودرو یک گام دیگر به کسب سهمیه آسیا نزدیک‌تر شوند. آبی‌پوشان پایتخت 6 هفته است که نباخته‌اند و هدف‌شان ادامه همین روند است. البته شهرخودرو در خانه بازی می‌کند و بختیاری زاده هم انگیزه زیادی دارد تا عیار خود را در دیدار مقابل تیم دوران بازیگری‌اش نشان دهد. در واقع دوئل بختیاری زاده و مجیدی که سرشار از انگیزه هستند، می‌تواند کمک کند تا شاهد فوتبالی جذاب باشیم. ضمن اینکه تقابل دوباره سیدمهدی رحمتی دروازه‌بان سابق استقلال با هم‌تیمی‌های سابق خود بخصوص سیدحسین حسینی از نکات ویژه این دیدار است. در این دیدار آرش رضاوند به دلیل محرومیت (اخراج در بازی قبل برابر سپاهان) و داریوش شجاعیان به علت صادر نشدن کارت بازی‌اش قادر به همراهی آبی‌پوشان نیستند. همچنین علی دشتی به علت آماده نبودن شرایط جسمی‌اش، در این بازی نمی‌تواند به میدان برود. گرچه امید استقلالی‌ها به شیخ دیاباته است که با 12 گل به شهریار مغانلو مهاجم پیکان در صدر جدول گلزنان رسیده و می‌خواهد آمار گلزنی‌هایش را بهتر کند. در این میان شاید مهدی قائدی هم بتواند طلسم گل نزدن‌های خود را بشکند. گفتنی است، حسن جعفری (مدافع راست) و سعید صادقی (وینگر) شهرخودرو مصدوم هستند و علی فرامرزی هم به دلیل محرومیت مقابل استقلال غایب خواهند بود. اما این تیم بازیکنانی مانند امین قاسمی نژاد و محمدرضا خلعتبری دارد که روی آنها حساب می‌کند. استقلال و شهرخودرو تاکنون 11 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن 3 برد استقلال، 2 برد شهرخودرو و 6 تساوی بوده است. در این بازی‌ها، استقلال 7 گل زده و 6 گل هم دریافت کرده است. استقلال بازی رفت را 1-0 با گل دیاباته برد ولی آخرین بازی دو تیم در مشهد 1-0 به سود تیم مشهدی که آن موقع پدیده نام داشت، به پایان رسید. سید وحید کاظمی به همراه حسن ظهیری و سعید قاسمی قضاوت این مسابقه را برعهده دارند.
سپاهان - نساجی؛ قلعه نویی مقابل یک استقلالی دیگر
سپاهان در حالی از ساعت 20:30 امشب در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میزبان نساجی است که پیروزی در این مسابقه برای زردپوشان بسیار اهمیت دارد. سپاهانی‌ها هفته پیش در غیاب امیر قلعه نویی که با توصیه پزشک به تهران سفر نکرده بود، به استقلال باختند و با 45 امتیاز به رده چهارم سقوط کردند. اگر آنها در این مسابقه صاحب 3 امتیاز نشوند، ممکن است شانس کسب سهمیه آسیا را هم از دست بدهند و هواداران سپاهان اصلاً نمی خواهند شاهد چنین اتفاقی باشند. ژنرال پس از تقابل از راه دور با فرهاد مجیدی، امشب باید مقابل یک مربی استقلالی دیگر تیمش را به میدان بفرستد. نکته اینکه محمود فکری عملکرد تحسین برانگیزی داشته و تیمی ساخته که در 8 هفته گذشته مغلوب هیچ حریفی نشده است. نساجی در بازی قبل برابر پرسپولیس به تساوی 1-1 رسید و حالا با 33 امتیاز در رده نهم قرار دارد. سپاهان در این مسابقه امید نورافکن و شایان مصلح را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. گفتنی است دو تیم در بازی رفت به تساوی 2 -2 رضایت دادند.
فولاد - نفت مسجدسلیمان؛ نبرد خوزستانی‌ها
فولاد و نفت مسجدسلیمان از ساعت 21 امشب دیدار معوقه از هفته بیست و چهارم را در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز برگزار می‌کنند. دیداری که به دلیل ابتلای تعدادی از بازیکنان فولاد و قرنطینه شدن آنها به تعویق افتاده بود. فولاد در بازی قبل برابر گل گهر به تساوی بدون گل رسید و با 43 امتیاز در رده ششم قرار دارد. شاگردان جواد نکونام که به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند، در صورتی که امشب امتیاز از دست بدهند امیدشان برای این مهم کمرنگ خواهد شد. نفت هم در بازی قبل برابر ذوب آهن به تساوی 1-1 رسید تا با 34 امتیاز در رده هشتم جدول باشد. بنابراین شاگردان مهدی تارتار نگرانی بابت سقوط ندارند و با خیال راحت به میدان می‌روند.
پرسپولیس - ذوب آهن؛ سرخ‌ها در انتظار جشن قهرمانی
در تنها بازی فردا شب (جمعه)، پرسپولیس و ذوب آهن از ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی تهران با هم دیدار می‌کنند. سرخپوشان پایتخت که قهرمانی خود در لیگ نوزدهم را قطعی کرده اند، در بازی قبل پس از 7 برد پیاپی برابر نساجی متوقف شدند. البته انگیزه شاگردان یحیی گل محمدی برای موفقیت در بازی امشب بیشتر است چرا که قرار است مراسم جشن قهرمانی برگزار شود و آنها می‌خواهند با برد و کسب 3 امتیاز دیگر، جشن باشکوه تری داشته باشند. البته اگر مشکل دیگری کام سرخپوشان و هواداران شان را تلخ نکند. چرا که امروز(پنجشنبه)، آخرین مهلت پرداخت بدهی باشگاه به برانکو است و اگر این اتفاق نیفتد شاید فیفا حکمی صادر کند که باعث ابری شدن آسمان قرمزها شود. از سوی دیگر، ذوب آهنی‌ها در شرایطی به میدان می‌روند که هنوز از بقای خود در لیگ برتر مطمئن نیستند و موفقیت در این بازی برای آنها اهمیت خاصی دارد. ذوبی‌ها با 26 امتیاز در رده دوازدهم هستند و اگر شاگردان لوکا بوناچیچ در این بازی هم امتیاز نگیرند، زنگ خطر به صدا درمی‌آید. بازی رفت 3-0 به سود پرسپولیس به پایان رسید. این دیدار بازی شماره 64 دو تیم است. از این تعداد 29 برد سهم سرخپوشان و 13 پیروزی سهم سبزپوشان بوده و 21 بازی هم مساوی شده است. دو تیم در ادوار لیگ برتر 37 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که پرسپولیس 14 و ذوب‌آهن 11 بار موفق به کسب پیروزی شده‌اند و 12 بازی نیز با تساوی به اتمام رسیده است. کوپال ناظمی به همراه محمدرضا ابوالفضلی و علی میرزابیگی تیم داوری این دیدار هستند.

بــــرش
قلعه نویی برد می خواهد، فکری امتیاز

محمود فکری، سرمربی نساجی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر سپاهان گفت: «می‌دانیم بازی سختی داریم و با توجه به اینکه ما میهمان هستیم مطمئناً در درجه اول به کسب یک امتیاز فکر می‌کنیم. البته فقط برای بسته بازی کردن به زمین نمی‌رویم اما امیدواریم با امتیاز برگردیم.» امیر قلعه نویی، سرمربی سپاهان هم گفت: « اگر بتوانیم نساجی را ببریم هم در جدول شرایط بهتری پیدا می‌کنیم و هم از نظر روحی برای مسابقه جام حذفی آماده می‌شویم. این بازی برای ما خیلی مهم است.» او درباره وضعیت سلامتی‌اش هم توضیح داد: « خدا را شکر وضعیتم نسبت به هفته قبل بهتر است. تا فردا مشخص می‌شود که آیا می‌توانم برابر نساجی روی نیمکت بنشینم یا نه.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7413/18/550722/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها