اخـــــــــبار



ضریب نفوذ اینترنت در کشور به 94 درصد رسید

آخرین گزارش رگولاتوری از وضعیت اینترنت کشور از نفوذ ۹۴درصدی اینترنت حکایت دارد به نحوی که بالغ بر ۸۳ درصد مردم کاربر اینترنت موبایل هستند و نفوذ اینترنت ثابت خانگی نیز به ۱۱درصد رسیده است.
به گزارش مهر، آخرین آمار و اطلاعات بخش ICT کشور که مربوط به پایان سه ماه نخست سال ۹۹ می‌شود توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده است.
این آمار نشان می‌دهد که تا پایان خردادماه ۹۹ بالغ بر ۷۸میلیون و ۸۶ هزار و ۶۶۳ نفر در ایران از اینترنت استفاده می‌کنند و به بیان دیگر مشترک اینترنت هستند.
از این تعداد ۶۸ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۱۱۵ نفر مشترک اینترنت موبایل و ۹ میلیون و ۹۴ هزار و ۵۴۸ نفر مشترک اینترنت ثابت هستند.
بررسی این آمار حاکی از آن است که نسبت به پایان سال ۹۸، شمار مشترکان اینترنت موبایل تغییر محسوسی نیافته، اما تعداد مشترکان اینترنت ثابت خانگی افزایش کمی داشته است.
بر این اساس تعداد مشترکان اینترنت ثابت که در پایان سال ۹۸ حدود ۹ میلیون و ۲۴ هزار نفر اعلام شده بود طی سه ماهه نخست امسال حدود ۷۰ هزار نفر افزایش داشته است.
افزایش شمار مشترکان اینترنت ثابت از آن جهت دارای اهمیت است که سال گذشته روند توسعه این بخش متوقف و حدود یک میلیون نفر از کاربران ADSL به‌دلیل مشکلات ناشی از کیفیت نامناسب سرویس و کندی سرعت، از دریافت این سرویس انصراف دادند.
این در حالی است که هزینه اینترنت موبایل به مراتب از اینترنت ثابت گران‌تر است اما به‌دلیل کیفیت نامناسب اینترنت ثابت در کشور، کاربران ترجیح می‌دهند از موبایل برای اتصال به اینترنت استفاده کنند و این موضوع افزایش ضریب نفوذ اینترنت موبایل را در سال ۹۸ به همراه داشته است.
آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از روند نفوذ اینترنت در کشور، گویای ضریب نفوذ ۹۴ درصدی اینترنت است و به بیان دیگر از هر ۱۰۰ نفر در کشور ۹۴ نفر از اینترنت استفاده می‌کنند. در این میان سهم نفوذ اینترنت ثابت ۱۰.۹۵ درصد و سهم نفوذ اینترنت موبایل ۸۳.۰۵ درصد اعلام شده است.
شمار مشترکان اینترنت در ایران تا پایان سال ۹۸ حدود ۷۸میلیون و ۱۶ هزار و ۴۳۳ نفر اعلام شده بود که نسبت به سال ۹۷ افزایش ۴ میلیون مشترک را در یک سال نشان می دهد.

صحت سنجی پیام ها به واتس اپ افزوده شد
 
پیام‌رسان واتس‌اپ قابلیت جدیدی را اضافه کرده که به کاربرانش اجازه می‌دهد به صحت سنجی پیام‌های فوروارد شده به آنها بپردازند.
به گزارش ایسنا، براساس پستی که در وبلاگ شرکت واتس‌اپ منتشر شده است، یک ذره‌بین شیشه‌ای در کنار پیام‌هایی که به پنج نفر یا بیشتر فوروارد شده‌اند، ظاهر خواهد شد. کاربران می‌توانند روی این آیکون کلیک کرده و به جست‌وجوی نتایج اخباری که اطلاعات بیشتری درباره موضوع مورد بحث در پیام فراهم می‌کنند، هدایت شوند.
طبق اطلاعات وبلاگ واتس‌اپ، کاربران می‌توانند پیام را مستقیماً در مرورگر وب خود بارگذاری کنند تا منابع دیگر را به‌راحتی برای یافتن اطلاعات جست و جو کنند و واتس‌اپ خود پیام را نمی‌بیند.
این قابلیت که «جست و جوی وب» نام دارد فعلاً برای  کاربران در امریکا، انگلیس، برزیل و سایر نقاط عرضه شده است.
گفتنی است واتس‌اپ اوایل آوریل در واکنش به افزایش اطلاعات نادرست و فرضیه‌های توطئه درخصوص بیماری کووید ۱۹، هر بار فوروارد پیام را به پنج نفر محدود کرد. سخنگوی این شرکت در اواخر آوریل اظهار کرد که واتس‌اپ شاهد کاهش ۷۰ درصدی شمار پیام‌های فورواردی به کاربران بوده است.
یک نماد کمان دو تایی هم در کنار پیام‌های فورواردی ظاهر خواهد شد که کاربر نگارنده آن را نمی‌شناسد.
براساس گزارش بیزنس اینسایدر، واتس‌اپ پیام‌ها را نمی‌بیند اما ارسال انبوه پیام‌ها یکی از راه‌های ساده شناسایی انتشار اطلاعات نادرست به‌شمار می‌رود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7413/17/550695/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها