سمنان دومین مقصد اتباع خارجی در ایران




سمنان- استان سمنان با توجه به شاخص جمعیت، پس از استان قم، دومین استان پذیرای اتباع خارجی در کشور است.
براساس اعلام نتایج آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ از سوی مرکز آمار کشور ۲.۱ درصد جمعیت را اتباع تشکیل می‌دهند که از این میزان، ۹۷.۸ درصد اتباع افغانستانی هستند و استان سمنان به نسبت جمعیت بیشترین تعداد اتباع خارجی را پذیرا شده است.
35 هزار نفر از جمعیت استان سمنان را اتباع و مهاجران تشکیل می‌دهند و بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدرسه‌های استان از خدمات آموزشی بهره‎مند هستند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استان سمنان گفت: این استان در شاخص اتباع خارجی نسبت به جمعیت در کشور، پس از استان قم، رتبه دوم را دارد.
علی سماکوش اظهار داشت: براساس سرشماری، ۳۵ هزار و ۵۴۴ تبعه خارجی در استان سمنان شناسایی شدند که این میزان، ۵.۶ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.
مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استان سمنان گفت: ۱۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند و سالانه هزینه‌هایی را بر دوش نظام آموزشی می‌گذارد که این یک شاخص مطلوب برای ارائه خدمات به این قشر است.
معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان سمنان گفت: دریافت شناسه قضایی برای اتباع خارجی دارای پروانه در استان به‌صورت آزمایشی برای اولین بار در کشور در استان سمنان انجام می‌شود.
محبوبه صابر ابراز داشت: ثبت‌نام برای دریافت شناسه قضایی به منظور تسهیل در امور قضایی اتباع خارجی به‌صورت آزمایشی در استان سمنان آغاز شد.
همچنین مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: یکهزار و ۸۸۰ نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت در این استان هستند و از خدمات درمانی استفاده می‌کنند.
رضا ممتحن اظهار داشت: هشت میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال هزینه درمانی اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت در استان سمنان در سال گذشته برآورد شده است.
وی ادامه داد: از مجموع یکهزار و ۸۸۰ نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت استان سمنان یکهزار و ۸۲۰ نفر در گروه آسیب‌پذیر و بقیه غیرآسیب‌پذیر هستند.
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان خاطرنشان کرد: اتباع خارجی آسیب‌پذیر به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند و فقط ۳۰ هزار ریال بابت چاپ دفترچه پرداخت می‌کنند، اما اتباع خارجی غیرآسیب پذیر باید هزینه‌ای را هر سال پرداخت کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7413/6/550681/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها