بیروت در شوک انفجار




گروه جهان/ صدها نفر در بیروت بر اثر انفجار در انبار شماره 12 در این شهر که گفته می شود، وسایل ترقه و آتش بازی در آن جای داشته، زخمی شدند.
به گزارش سایت شبکه خبری «الجزیره»، شدت انفجار به حدی بود که سرتا سر بیروت صدای آن شنیده شد و صحنه خیابان های اطراف انبار شبیه به صحنه جنگ و نبرد شد. بنا بر این گزارش، این انفجار باعث تخریب بخشی از دیوار سیلوی گندم در این شهر شده است.
این انفجار همچنین باعث تخریب بخشی از اسکله شهر شد.
گفته می شود، بعد از آتش سوری در انبار ترقه، آتش به مخازن نیترات سرایت کرده و باعث مهیب شدن انفجار شده است.
شاهدان عـــــــــینی خبر دادند، درپی وقــــوع انفجار، صدای آمبولانس هایی که از گوشه و کنار شهر به سمت محل انفجار اعزام شدند، شنیده شد. تا زمان تهیه این خبر هنوز علت وقوع این انفجار مشخص نشده بود. «حامد حسن»، وزیر بهداشت و درمان لبنان خبر داده شمار مجروحان این انفجار به صدها نفر می رسد. وی همچنین تأکید کرد، همه بیمارستان های بیروت در آماده باش برای پذیرش مجروحان این انفجار هستند.
«حامد حسن» با این حال هیچ اشاره ای به کشته های احتمالی این حادثه نکرد. اما مسئولان صلیب سرخ در لبنان از کشته شدن ده ها نفر خبر دادند. این انفجار در نزدیکی محل اقامت سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان رخ داد. گزارش ها حاکی است وی در این انفجار آسیبی ندیده است.
«زینا خدر» یکی از خبرنگاران الجزیره دربیروت در گزارش خود اشاره کرده بااینکه کیلومترها دور از محل انفجار بوده، شیشه ساختمان های اطراف وی بدلیل صدای انفجار شکستند و پس از آن سراسر شهر در هرج و مرج فرورفت. «رانیا مصری»، دیگر شهروند بیروتی نیز به «سی ان ان» گفت: «شدت انفجار طوری بود که احساس کردم زلزله شده است. آپارتمانم لرزید و درها به هم کوبیده شد و شیشه ها شکست.»
برخی کاربران توئیتر نیز در توئیت های خود اشاره کرده بودند، منازل آنها در فاصله هایی دور از انفجار و حتی در 10 کیلومتری آن بوده است اما لرزش انفجار را حس کرده و شیشه منازلشان شکسته است. این انفجار در ساعات اولیه، باعث اختلال در شبکه مخابراتی بیروت شد.
به گزارش سایت «واشنگتن اگزمینر»، ویدیوهایی که در ساعات نخست ایـــــــن انفجار، از این واقعه منتشر شد، نشان می داد، ابتدا آتش سوزی محدودی که دود ناشی از آن سرخ رنگ بود، در اسکله شهر رخ می دهد اما ناگهان انفجاری بزرگ رخ می دهد و ابــــــــری قارچی شکـــــل از محل انفجار بر می خیزد. بنا بر گزارش تلویزیون ملی لبنان پس از این انفجار، آتش نشانان؛ مشغول اطفای حریق شدند.
حسان دیاب نخست وزیر لبنان در پی قربانی شدن شمار فراوانی از مردم بر اثر انفجار در بندر بیروت امروز (چهارشنبه) را روز عزای ملی اعلام کرد. میشل عون رئیس جمهور لبنان خواستار نشست اضطراری شورای عالی دفاع شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7412/1/550653/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها