روایت وزیر اطلاعات از عملیات پیچیده دستگیری سرکرده گروهک تروریستی «تندر»

ساکن طبقه ششم FBI در دام سربازان گمنام


گروه سیاسی/ وزیر اطلاعات به پرسش‌ها و ابهامات مطرح شده پیرامون عملیات دستگیری «جمشید شارمهد» سرکرده یک گروهک تروریستی سلطنت طلب پاسخ داد. سید محمود علوی با بیان اینکه گروهک «تندر» به سرکردگی شارمهد یکی از خشن‌ترین جریانات سلطنت طلب بوده و آدمی که جای خود را در طبقه ششم FBI می‌دانست، امروز در چنگ سربازان گمنام امام زمان(عج) در جمهوری اسلامی ایران است، گفت: شارمهد به‌دنبال این بود که با عملیات تروریستی خود را اثبات کند کما اینکه سال 1387در حسینیه سیدالشهداء(ع) شیراز در برنامه «رهپویان وصال» آن جنایت ددمنشانه را مرتکب شد که به شهادت و زخمی شدن جمعی از هموطنان‌مان منجر شد. علوی یادآور شد که گروه تحت سرکردگی شارمهد پس از آن در مجموع برای انجام ۲۷ عملیات تروریستی اقدام کرده بود که همه این عملیات‌ها با همت، هوشیاری و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) خنثی شدند. به‌گزارش ایرنا، وزیر اطلاعات که شنبه شب پس‌از انتشار خبر دستگیری سرکرده گروهک تندر و سخنگوی انجمن موسوم به انجمن پادشاهی ایران و واکنش‌های به آن در برنامه‌ای تلویزیونی حضور یافته بود درباره علت انکار خبر دستگیری او از سوی برخی کشورهای خارجی، اظهار کرد: می‌دانستند جمشید شارمهد مورد حمایت جدی دو سرویس امنیتی امریکا و اسرائیل است و بعید می‌دانستند که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بتواند از پوشش حمایتی این دو سرویس عبور کند و این کار را در یک برنامه پیچیده هدایت کند و شارمهد را در داخل ایران در اختیار بگیرند. علوی با تأکید بر اینکه در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری درباره چگونگی دستگیری شارمهد در ایران منتشر خواهد شد، افزود: دستگیری سرکرده گروه تروریستی تندر اولین عملیات بسیار پیچیده وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در ضربه به معاندین نیست. قبلاً هم از این اتفاقات مانند دستگیری ریگی زیاد داشته‌ایم که همه آنها قابل ذکر نیست.
اشتباه تکیه
به امریکا و رژیم صهیونیستی
وزیر اطلاعات با اشاره به اشتباه گروه‌های معاند جمهوری اسلامی از جمله گروه شارمهد در تکیه به  امریکا و رژیم صهیونیستی، گفت: این‌ها فکر کردند امریکا و رژیم صهیونیستی پای‌شان می‌ایستند، در حالی که امریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی تنها زمانی از این‌ها استفاده می‌کنند که برای آنها نفعی داشته باشند و زمانی‌که نفعی برای‌شان نداشته باشند مانند دستمال کاغذی آنها را در سطل زباله می‌اندازند. علوی ادامه‌ داد: از آن طرف نیز امریکا و رژیم صهیونیستی اشتباه کردند که فکر کردند این‌ها عددی هستند و می‌توانند در برابر جمهوری اسلامی ایران منشأ اثر باشند و اقدامی بکنند؛ غافل از اینکه به فرض توانستند یک مورد اقدام تروریستی انجام دادند، اما اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) بر آنها سیطره پیدا می‌کنند و بموقع به آنها ضربه وارد می‌کنند؛ اتفاقی که درباره جمشید شارمهد، به لطف خدا انجام شد.
وزیر اطلاعات سپس با یادآوری اینکه پس از عملیات تروریستی گروهک تندر در شیراز جمشید شارمهد از طریق اینترپل تحت تعقیب قرار گرفت و برای او حکم جلب صادر شد، گفت: با وجود این او با نام واقعی خود به همه کشورهای مختلف رفت‌وآمد می‌کرد و کسی مانع او نمی‌شد که این دقیقاً نشان‌دهنده پوچی شعار مبارزه با تروریسم امریکایی‌ها و هم پیمانان اروپایی‌شان است.
علوی در ادامه درباره ارزش عملیات دستگیری شارمهد افزود: ارزش این عملیات در این است که زمانی افراد از طریق تماس تلفنی او را تهدید به بازداشت کرده بودند اما او گفته بود که جای من در طبقه ششم ساختمان سرویس اطلاعاتی داخلی امریکا (FBI )است؛ به این معنا که هرگز نمی‌توانید من را دستگیر کنید. آدمی که جای خود را در طبقه ششم FBI می‌دانست امروز در چنگ سربازان گمنام امام زمان(عج) در جمهوری اسلامی ایران است. او همچنین در پاسخ به این پرسش که جایگاه و وزن شارمهد در میان جریانات معاند جمهوری اسلامی ایران چقدر است؟ با تأکید بر اینکه اصلاً جریان‌های معاند چه وزنی دارند که بخواهیم جایگاه و وزن شارمهد را در میان آنها بررسی کنیم؟! گفت: همه آنها در برابر عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی عددی نیستند و شارمهد نیز در میان آن صفرها، یک صفر است؛ آنها خودشان خیال می‌کنند کسی هستند و دشمنان جمهوری اسلامی را هم به اشتباه انداخته‌اند.
ظریف: غرب باید از حمایت مالی و پناه دادن به تروریست‌ها دست بکشد
وزیر امور خارجه کشورمان هم شامگاه شنبه در واکنش به دستگیری سرکرده گروهک تروریستی تندر و مواضعی که امریکا و برخی دیگر ازکشورهای غربی به این رویداد نشان دادند در توئیتی نوشت: «غرب باید از حمایت مالی و پناه دادن به تروریست‌ها دست بکشد. آنها از مأمن‌ امن‌شان در اروپا و امریکا به نفرت‌پراکنی، تحریک، برنامه‌ریزی برای قتل و آشوب مشغول‌ می‌شوند و به طرز بی‌شرمانه‌ای مسئولیت قتل شهروندان بی‌گناه ایرانی را گردن می‌گیرند. حیله و فریبکاری نمی‌تواند این ریاکاری را لاپوشانی کند.»
این موضع‌گیری محمدجواد ظریف در حالی بود که سخنگوی وزارت خارجه امریکا در واکنش به دستگیری جمشید شارمهد با این اعتراف که «اخبار مربوط به دستگیری رهبر گروه تندر که به‌دنبال ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران است را دریافت کردیم»، مدعی شد: «نظام ایران تجربه زیادی در بازداشت ایرانی‌ها و خارجی‌ها بنا به اتهامات اشتباه دارد. ایران را به شفافیت‌های بیشتر و احترام به قوانین بین‌المللی تشویق می‌کنیم». روز گذشته خبرگزاری صداوسیما در گزارش تصویری خود بخش کوتاهی از اعترافات شارمهد را منتشر کرد که یکبار دیگر در آن به طراحی و هدایت عملیات تروریستی انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز اعتراف داشت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7410/1/550384/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها