بررسی بازی‌های روز اول هفته بیست و هفتم لیگ برتر

تساوی با داوری‌های پر سروصدا





گروه ورزشی/ هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر در حالی جمعه شب برگزار شد که 3 دیدار به تساوی انجامید و تنها یک مسابقه برنده داشت. در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز، دیدار تراکتور و پیکان با تساوی بدون گل به پایان رسید. نتیجه‌ای که سودی برای دو تیم نداشت. چرا که تراکتور برای کسب سهمیه و نایب قهرمانی لیگ تلاش می‌کند، 2 امتیاز خانگی را از دست داد. در سمت دیگر، پیکان هم که در قعر جدول و در آستانه سقوط است، تنها به کسب یک امتیاز بسنده کرد. در دقیقه 66 این دیدار، عبدالله ویسی سرمربی پیکان به خاطر اعتراض به داوری، کارت زرد گرفت ولی در ادامه به‌دلیل تشدید اعتراض‌اش با کارت قرمز مستقیم رضا کرمانشاهی مواجه شد. ویسی که فشار زیادی را برای دستیابی به امتیازات لازم و بقای پیکان پشت سر می‌گذارد، فعلاً از سوی حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه ممنوع المصاحبه شده تا با دوری از حواشی و تمرکز بالا، کار را برای ادامه لیگ دنبال کند. در دقیقه 88 این مسابقه هم ارسال زیبای احسان حاج‌صفی از سمت چپ زمین با ضربه سر میثم تیموری وارد دروازه پیکان شد ولی کمک داور دوم این گل را مردود اعلام کرد. با این تساوی تراکتور دومین تساوی و پیکان سومین تساوی پی در پی خود را به‌دست آوردند.
 توقف ذوب آهن و نارضایتی از داوری
ذوب آهن و نفت مسجد سلیمان هم در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به تساوی 1-1 رضایت دادند. در دقیقه 26 این دیدار، پشت خط دفاعی و در موقعیتی مشکوک به آفساید، توپ به حسین ابراهیمی رسید و این بازیکن هم با یک ضربه زیبای بیرون پا، دروازه را باز کرد تا پس از گلزنی به پرسپولیس در بازی قبل تیمش، در این بازی هم موفق به گلزنی شده باشد. این گل در شرایطی به ثمر رسید که پس از آن و در شرایطی که کمک داور کولینگ بریک (استراحت 3 دقیقه‌ای بین نیمه اول) را اعلام کرده بود، تیم داوری در حال بحث در مورد این صحنه و درستی یا نادرستی آن بود. در دقیقه 50 هم ضربه ایوان مارکوویچ توسط دفاع و دروازه‌بان نفت برگشت داده شد ولی مسعود ابراهیم‌زاده مدافع ذوب آهن با یک ضربه بغل پا گل تساوی را به ثمر رساند. در دقیقه 86 هم محمد نژادمهدی مدافع ذوبی‌ها از سوی اشکان خورشیدی داور مسابقه اخراج شد تا تیم اصفهانی 10 نفره بازی را به پایان برساند. این در حالی است که آخرین دیدار ذوب آهن در فولادشهر مقابل ماشین‌سازی نیز جنجال‌های داوری زیادی داشت و در این شرایط که ذوب آهن هنوز به بقای خود در لیگ برتر مطمئن نیست، لوکا بوناچیچ سرمربی این تیم گفت: «من 15، 16 سال است که در ایران هستم. 3 بازی حساس را برای تیم میزبان طوری قضاوت کرده‌اند که ما متضرر مطلق بوده‌ایم. من 30سال است که مربیگری می‌کنم و این صحنه‌ها را ندیده‌ام.» با این نتیجه، دو تیم برای سومین بازی پیاپی از رسیدن به پیروزی محروم ماندند و نفت هم رکورد تساوی خود در لیگ نوزدهم را به 16 تساوی ارتقا داد.
سایپا برد و امیدوار شد
سایپا در ورزشگاه شهید دستگردی تهران در حالی 1-0 ماشین‌سازی را شکست داد که دقیقه ۸۷، بعد از پرتاب اوت بلند و طی رفت و برگشت چند باره توپ، آرمین سهرابیان مدافع این تیم ضربه نهایی را زد و تیمش را به گل پیروزی رساند. این مدافع سابق استقلال، 3 هفته قبل هم توانسته بود در دقیقه 97 برای سایپا در مشهد گلزنی کند و یک امتیاز حساس را از دیدار با شهرخودرو برای تیمش به دست آورد. او این بار با گل 3امتیازی‌اش سایپا را از منطقه خطر فراری داد. شاگردان ابراهیم صادقی، این برد را پس از 5 تساوی پیاپی و در واقع بعد از 8 هفته نبردن به‌دست آوردند تا در پایان بازی به خاطر افزایش شانس‌شان برای بقا جشن بگیرند. البته این برد در حالی کسب شد که سید ابوالفضل جلالی که کارت زرد اول را دریافت کرده بود، کارت زرد دوم را هم با بی‌احتیاطی از محمدحسین زاهدی‌فر گرفت و تیمش را ۱۰ نفره کرد. موضوعی که عصبانیت ابراهیم صادقی سرمربی سایپا را نیز در پی داشت ولی این اخراج در نهایت به ضرر نارنجی‌پوشان نشد. ماشین‌سازی هم دومین شکست متوالی خود را با هومن افاضلی تجربه کرد تا وضعیت بدی را تجربه کند. این تیم در نیم فصل دوم تنها یک برد کسب کرده است.
 فرار نفت با پنالتی آل کثیر
در ورزشگاه تختی آبادان هم بازی صنعت نفت و شهرخودرو با تساوی 1-1 خاتمه یافت. در دقیقه 81 این مسابقه، محمد قاضی مشهدی‌ها را پیش انداخت اما در حالی که بازی رو به پایان بود، اعلام ضربه پنالتی در دقیقه 92 به سود صنعت نفت از سوی امیر عرب‌براقی داور بازی باعث شد تا عیسی آل کثیر پشت توپ بایستد و خلاف جهت حرکت سید مهدی رحمتی توپ را وارد دروازه شهر خودرو کند تا به مانند بازی رفت گلزنی کرده باشد. آل کثیر پس از 168 روز گل زد و در جدول گلزنان 11 گله شد. شاگردان سهراب بختیاری‌زاده با این تساوی، شانس خود را برای کسب سهمیه کمتر از گذشته می‌بینند. گفتنی است پس از این بازی، بهنام سراج سرمربی نفت دچار حالت تهوع، سردرد و گرمازدگی شده و برای مداوا به بیمارستان رفت و تحت نظر پزشکان در اتاق آی سی یو بود ولی خوشبختانه دیروز صبح با بهتر شدن حالش مرخص شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7409/18/550261/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها