ایران در ایران





نگرانی هنرمندان از سرنوشت نامعلوم «خانه هنرمندان» اصفهان

اصفهان- «تملک خانه هنرمندان اصفهان توسط بنیاد شهید» خلاصۀ آن چیزی است که طی دو روز گذشته خاطر بسیاری از هنرمندان این شهر را آزرده؛ چراکه این خانۀ ثبت ملی شده، بیش از سی سال در اختیار حوزه هنری و پاتوق اهالی تئاتر، گرافیک، طنز، کارتون، شعر، ادبیات و موسیقی بوده و اکنون با مدیریت بنیاد شهید، مشخص نیست که تکلیف میزبانی این خانه از هنرمندان چه می‌شود.
به گزارش ایسنا، رئیس حوزه هنری اصفهان نیز می‌گوید ما یک هفته پیش مطلع شدیم که رأی دادگاه از حوزه هنری، آموزش و پرورش، اداره کل ارشاد و شهرداری نسبت به خانۀ هنرمندان خلع ید کرده و حکم مالکیت را به نفع بنیاد شهید صادر کرده است. درواقع اکنون حوزه هنری حکم یک مستأجر را دارد که هفتۀ گذشته مالک با حکم تخلیه سراغ آن رفته اما با وجود این، نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا خانه هنرمندان همچنان خانۀ هنرمندان بماند و این مسأله قابل حل است.
وی افزود: بنیاد شهید اصفهان از سال ۱۳۹۴ تاکنون پیگیر اخذ مالکیت این ساختمان بوده و اکنون هم دادگاه رأیی صادر کرده که بر اساس آن حوزه هنری، شهرداری اصفهان، اداره کل آموزش‌وپرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این خانه خلع ید و بنیاد شهید به‌عنوان مالک اصلی شناخته‌ شده است.
وی در خصوص اعتراض هنرمندان شاخه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی گفت: بنیاد شهید نباید برای تخلیه خانه هنرمندان عجله کند، چراکه ممکن است عده‌ای از اعتراض اهالی فرهنگ و هنر سوءاستفاده کنند.
ما اکنون بشدت پیگیر هستیم که خانه هنرمندان، خانه هنرمندان بماند و برای حفظ کاربری فعلی آن تلاش می‌کنیم.‌

ثبت ۱۲ اثر تاریخی قزوین در فهرست آثار ملی

قزوین - مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از ثبت ۱۲ اثر تاریخی غیرمنقول استان در فهرست آثار ملی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علیرضا خزائلی افزود: این آثار شامل محوطه پیش از تاریخ چهار بنه در منطقه سگزآباد، محوطه پیش از تاریخ آلو در روستای رادکان، تپه دوره تاریخی قشلاق در روستای قشلاق، تپه‌های دوران اسلامی شاه‌نظر بوئین‌زهرا، نودهک یک تاکستان و رئیس‌المجاهدین آبیک، خانه تاریخی صدرالعلما در خیابان مولوی، خانه کسمایی میرمیران و ساباط مجاور، خانه تاریخی صادقی‌پور در خیابان عبید زاکانی، گرمابه پیش‌دره فارسجین شهرستان تاکستان، آسیاب و بند سیدعلیخان قزوین در محدوده باراجین و کاشانه رسولی در روستای گازرخان است.
وی افزود : با ثبت این ۱۲ اثر تاریخی تعداد آثار ثبتی استان قزوین در فهرست آثار ملی کشور به هزار و ۴۳۹ اثر افزایش یافت.

بوستان‌های مشهد دوباره تعطیل شد

مشهد- معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از تعطیلی مجدد بوستان‌های سطح شهر مشهد از دیروز  خبرداد.
به گزارش  روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی اظهار کرد: با توجه به اعلام وضعیت قرمز در مشهد از سوی ستاد ملی کرونا، بوستان‌های سطح شهر مشهد از ۱۱مردادماه ۹۹ تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.
وی ادامه داد: در همه بوستان‌ها، محوطه بازی کودکان، وسایل بدنسازی، سرویس‌های بهداشتی، مصلا‌ها و آبخوری‌ها غیرفعال و به وسیله نوارهای زرد خطر، محصور و به منظور اطلاع‌رسانی پیام‌های بهداشتی بنرهایی در سطح بوستان‌ها نصب شده است و از حضور و اتراق شهروندان در بوستان‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: معبر حاشیه پارک ملت نیز صرفاً جهت ورزش‌های انفرادی فعال است و از شهروندان ارجمند خواهشمندیم به منظور حفظ سلامت خود از مراجعه به بوستان‌ها خودداری کرده و با پرسنل انتظامات و پرسنل زحمتکش فضای سبز همکاری لازم را داشته باشند.

کاهش ۳ متری تراز آب‌های زیرزمینی عمیق گلستان

گرگان- سرپرست دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: تیرماه امسال تراز آب زیرزمینی نسبت به ماه‌های مشابه درازمدت، در آبخوان عمیق استان بیش از ۲ متر و ۹۰ سانتیمتر کاهش یافته است.
به‌گزارش آب منطقه‌ای استان گلستان حسن فرازجو اظهار کرد: حجم ذخیره آبخوان کم‌عمق استان در پایان تیرماه نسبت به میانگین این ماه در دوره آماری موجود، حدود ۱۰ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.
وی افزود: با این حال، ذخیره آبخوان عمیق استان نسبت به متوسط این ماه در دوره آماری موجود، حدود ۳۳ میلیون مترمکعب کاهش دارد.
فرازجو گفت: شواهد نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر به‌علت تغییرات اقلیمی، برداشت منابع آب زیرزمینی، تغییر رابطه بارش رواناب و تداوم اثر خشکسالی سال‌های گذشته، حتی وقوع بارش‌های نرمال و بیش از نرمال به معنی تکمیل ظرفیت سفره‌های آب زیرزمینی نیست لذا با توجه به محدودیت منابع آب، مدیریت صحیح مصرف در ماه‌های آتی، بسیار مهم و ضروری است.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7409/11/550197/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها