ایران در ایران



گرمای شدید هوا به شبکه برق اهواز آسیب زد

اهواز - مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز گفت: به‌دلیل افزایش بار شبکه طی یک ماه اخیر ۳۶ مورد گداختگی کابل‌های برق در اهواز رخ داده که در برخی نقاط منجر به شعله‌ور شدن ترانس برق شده است.
به گزارش ایرنا، علیرضا شکرخدایی افزود: علت گداختگی کابل‌های برق در سطح شهر اهواز افزایش بار شبکه در زمان پیک مصرف است که باعث قطع کابل و خاموشی می‌شود.
وی ادامه داد: گرمای شدید هوا دمای تجهیزات برق را تا ۲۱۵ درجه سانتیگراد می‌رساند که همین عامل باعث خاموشی در مدار می‌شود.مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز با اشاره به راه‌اندازی مرکز کنترل انرژی با عنوان «ECC» در اهواز گفت: از طریق کنترل در این مرکز مشترکان پرمصرف شناسایی و اخطار لازم برای کاهش بار مصرفی به آنها داده می‌شود، چنانچه نسبت به اخطار بی‌توجهی کنند برق آنها قطع می‌شود.وی از شهروندان خواست در ساعات پیک یا اوج مصرف برق بویژه پیک اول که در ساعت ۱۳ تا ۱۷ است، الگوی مصرف برق را رعایت کنند.

فرونشست زمین در دشت قزوین به یک بحران بدل شده است

قزوین- دادستان قزوین گفت: فرونشست زمین در دشت قزوین به یک بحران بدل شده و لازم است در این خصوص تبیین برنامه‌های بلند مدت صورت گیرد تا دشت قزوین احیا شود.
به گزارش ایسنا، محمد قاسمی گفت: با تلاش‌های دستگاه قضایی و مشارکت و هم‌افزایی سایر دستگاه‌های متولی اقدامات قابل توجهی از جمله پلمب و مسلوب‌المنفعه چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه، رفع تصرف و آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها در راستای صیانت و حفاظت از منابع آب استان برنامه‌ریزی و اجرایی شد و تداوم این اقدامات در سال‌جاری نیز با قوت و جدیت در دستور کار قرار دارد.وی تصریح کرد: اگرچه وقوع سیل در چند سال اخیر خسارت‌هایی را در استان در پی داشته، اما همین موضوع باعث شده تا در بحث رفع تصرف بستر و حریم رودخانه‌ها ورود بموقعی داشته باشیم که بر اساس اقدامات انجام شده، تاکنون بیش از ۵۰ هکتار از بستر و حریم رودخانه‌های استان رفع تصرف و آزادسازی شده و این موضوع همچنان در دستور کار قرار دارد.

پاکسازی ساحل بندر گناوه از لکه‌های نفتی

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: آلودگی‌های نفتی در ساحل بندر گناوه با تلاش نیرو‌های دولتی و گروه‌های مردمی پاکسازی شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیاوش ارجمندزاده افزود: در پی ایجاد آلودگی در دریا و سرایت لکه‌های نفتی به ساحل گناوه، هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت و تیم مقابله با آلودگی اداره کل بنادر و دریانوردی به موقعیت اعزام شد.وی افزود: ۶۰ نفر از نیرو‌های اداره کل بنادر و دریانوردی، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه، شرکت نفت فلات قاره بحرگان و گروه‌های مردمی اقدام به پاکسازی ساحل از لکه‌های نفتی در روستای مال قائد و ساحل بندر گناوه کردند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7408/11/550086/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها