نوبخت: دولت نیمی از هزینه خط سه مترو شیراز را پرداخت می‌کند





معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر خود به استان فارس گفت: به نیابت از دولت اعلام می‌کنیم که ۵۰ درصد از آنچه در ارتباط با سرمایه‌گذاری و مخارج پروژه خط سه قطار شهری شیراز هست را پرداخت خواهیم کرد تا مردم بتوانند هرچه سریع‌تر از مزایای آن بهره‌مند شوند.
به‌گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت پنجشنبه در آیین کلنگ زنی خط سه قطار شهری شیراز افزود: آنچه که شهرداری‌های سراسر کشور تحت عنوان مترو و قطار شهری در دست انجام دارند ۵۰ درصد منابع اوراق مشارکت و اسناد خزانه آن از جانب دولت است.
وی اظهار داشت: دولت تا انتهای اجرا و بهره‌برداری این پروژه (خط سه مترو شیراز) در کنار شهرداری و شورا است و هر مقدار که پول لازم داشته باشد پرداخت خواهد شد.
فاز اول پروژه خط سه قطار شهری شیراز به‌ طول ۹ کیلومتر با سه ایستگاه با اعتبار هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در این آیین آغاز شد که این فاز در طول پنج سال به بهره‌برداری می‌رسد.
برای خرید دارو هم اجازه صادرات نفت نمی‌دهند
وی اضافه کرد: امروز در سخت‌ترین شرایط تحریم تاریخ قرار داریم، سیاست برخی کشورها در گذشته، نفت در برابر غذا بود و به کشورهایی مانند عراق اجازه می‌داد که در برابر غذا و دارو صادرات نفت داشته باشند اما این نابکاران این را نیز از کشور ما دریغ کرده‌اند و حتی اجازه نمی‌دهند که به‌زعم خودشان، ما برای خرید دارو برای بیماران خاص هم نفت صادر کنیم.
وی گفت: آنچه که امروز انجام می‌دهیم کارهایی است که خارج از اراده آنها است و اگر می‌خواستیم با اراده آنها انجام دهیم که در هشت سال دفاع مقدس کار نظام ساخته بود و همان‌طور که آن هشت سال را پشت سرگذاشتیم این دوران را هم پشت سر خواهیم گذاشت.
وی اضافه کرد: تمام تلاش آنها این بود که منابع ما آنقدر کاهش یابد که مردم تحت فشار قرار بگیرند و معترض شوند اما با استفاده از ظرفیت‌ها در سازمان برنامه و بودجه است که اجازه ندادیم پرداخت حقوق کارمندان و یارانه‌ها به تعویق بیفتد که تمام اینها ناشی از یک برنامه اضطراری ویژه است که برخلاف خواست دشمنان در حال اجرای آن هستیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7408/10/550081/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها