بسته حمایتی سازمان سینمایی



یازدهمین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا حاوی خبرهای دلگرم‌کننده برای اهالی سینما بود. می‌توان امید داشت که بسته‌های حمایتی جدید سازمان سینمایی  مشوقی برای اکران فیلم‌های تازه نفس در سالن‌های سینما باشد. در این جلسه مقرر شده است فروش سینماها از ابتدای مرداد ماه به مدت سه ماه به سینما تعلق بگیرد و سهم دفاتر پخش توسط سازمان سینمایی پرداخت شود؛ البته تک سئانس‌ها یا اکران دوم از شمول این قاعده خارج خواهند بود.
همچنین قرار است به کلیه فیلم‌هایی که از تاریخ اول مرداد تا اول آبان ۹۹ اکران می‌شود، یکصد میلیون تومان کمک هزینه اکران تعلق ‌گیرد و برای دریافت وام ۴ درصدی، به میزان فروش و حداکثر تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به صندوق کارآفرینی امید معرفی شوند؛ البته چنانچه فروش فیلمی از ۵۰۰ میلیون تومان بیشتر شود، ۱۰۰ میلیون تومان دیگر نیز به‌صورت بلاعوض اعطا خواهد شد. در این مدت سه‌ماهه، قبض برق سینماهای فعال حاضر هم از سوی سازمان سینمایی پرداخت خواهد شد.
طبق مصوبات این جلسه، به منظور کنتــــرل ترافیک و ایجاد تعادل در بازارهای مکمل تا تشکیل شورای صنفی نمایش آنلاین، ورود فیلم‌ها به اکران آنلاین مشروط به نمایش حداقل دو هفته در سینماهای کشور شده‌اند و فیلم‌های خارجی هم تا حدی مجوز اکران دارند که بنا بر تشخیص ستاد کرونا، مخل سینمای ملی نباشد.
خروجی این جلسه یک خبر خوش هم برای مخاطبان سینما داشت؛ در این ایام بلیت سینماها از روز شنبه تا چهارشنبه نیم بها است.‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7407/20/550061/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها