هفته بیست وهفتم لیگ برتر فردا آغاز می‌شود

جنگ‌هایی برای آسیا و بقا




گروه ورزش / با پیروزی 2-1 پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان در هفته بیست و ششم لیگ برتر، تکلیف قهرمان لیگ نوزدهم مشخص شد. با این حال، 4 هفته از رقابت‌ها باقی مانده و جدال بین تیم‌های بالای جدولی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و همچنین دوئل بین تیم‌های پایین جدولی برای بقا و سقوط نکردن داغ است. در این شرایط، هفته بیست و هفتم فردا با برگزاری 4 بازی آغاز می‌شود و 4 دیدار دیگر نیز شنبه برگزار خواهد شد.
تراکتور– پیکان؛ فقط 3 امتیاز
در اولین بازی جمعه که از ساعت 20 آغاز می‌شود، تراکتور و پیکان در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف هم می‌روند که پیروزی در این دیدار، برای هر دو تیم از اهمیت زیادی برخوردار است. سرخپوشان تبریزی که مانند استقلال و سپاهان 45 امتیاز دارند، به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به این دو تیم در رده چهارم قرار گرفته‌اند. شاگردان ساکت الهامی در بازی قبل مقابل شهرخودرو به تساوی بدون گل رسیدند و امیدوارند در این مسابقه خانگی به پیروزی برسند تا شانس کسب سهمیه را حفظ کنند. تراکتور برای این مسابقه اشکان دژاگه را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و چشم طرفداران این تیم به بازیکنی مانند احسان حاج صفی است تا مثل چند هفته اخیر، برگ برنده تیم‌شان باشد. در سمت مقابل، پیکان با 23 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و یکی از کاندیداهای اصلی سقوط به شمار می‌رود. شاگردان عبدالله ویسی در 2 بازی قبلی خود مقابل سایپا و پارس جنوبی به تساوی بدون گل رسیدند ولی می‌دانند که این تساوی‌ها به کارشان نمی‌آید و باید برنده شوند. تراکتور و پیکان، تاکنون 15 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که سهم پیکان 5 و تراکتور 9 برد بوده و یک بازی هم مساوی شده است. در بازی رفت، تراکتور به پیروزی 3-2 دست یافت.
ذوب آهن - نفت مسجدسلیمان؛ بازی سخت
ذوب آهن از ساعت 20:30 در ورزشگاه فولادشهر میزبان نفت مسجدسلیمان است. اصفهانی‌ها که در بازی قبل 2-1 مغلوب فولاد شدند و با 25 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارند، این هفته باید برابر یک تیم خوزستانی دیگر قرار بگیرند. شاگردان لوکا بوناچیچ همچنان خطر سقوط را حس می‌کنند و اصلاً نمی خواهند این اتفاق برای تیم‌شان که در تمام ادوار لیگ برتر حضور داشته رخ دهد و برای همین تنها به پیروزی می‌اندیشند. از سویی، نفت هم تیمی است که در این فصل کمتر به حریفان خود باج داده است. شاگردان مهدی تارتار تنها 4 شکست در کارنامه خود دارند و البته با 15 تساوی از این حیث رکورددار هستند. مسجدسلیمانی‌ها با 33 امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارند.
سایپا – ماشین‌سازی؛ فانوس به دست‌ها
سایپا و ماشین سازی هم که از ساعت 20:45 در ورزشگاه شهید دستگردی تهران برابر هم قرار می‌گیرند، تیم‌هایی هستند که هنوز از بقای خود در لیگ برتر مطمئن نشده‌اند. شاگردان ابراهیم صادقی در بازی قبل برابر شاهین به تساوی 1-1 دست یافتند تا پنجمین مساوی پی در پی خود را کسب کرده باشند و با 24 امتیاز در رده چهاردهم قرار بگیرند. این یعنی خطر سقوط بیخ گوش نارنجی پوشان است. در سمت مقابل، ماشین سازی هم که در دیدار قبلی خود 2-1 مغلوب گل گهر شد، با 27 امتیاز دهم است ولی تیم‌های دیگر در پایین جدول این شانس را دارند تا به این تیم برسند. بدشانسی سبزپوشان تبریزی این است که هومن افاضلی سرمربی جدیدشان به کرونا مبتلا شده و در تمرینات ماشین سازی حضور ندارد و در این مسابقه هم روی نیمکت این تیم غایب خواهد بود و این موضوع کار آنها را سخت تر کرده است.
صنعت نفت آبادان - شهرخودرو؛ رؤیای آسیا
از ساعت 21 هم صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختی این شهر میزبان شهرخودرو است. برزیلی‌ها که با 37 امتیاز در رده هفتم قرار دارند، هنوز هم شانس کمی برای کسب سهمیه دارند ولی مشکل اینجاست که شاگردان بهنام سراج در 4 بازی قبلی خود بردی نداشته اند. این تیم در بازی قبل 1-0 مغلوب سپاهان شد و تنها پیروزی در این بازی و دیدارهای آینده می‌تواند به آنها کمک کند. از سویی، شهرخودرو که سودای دومین حضور پیاپی در آسیا را در سر می‌پروراند، می‌خواهد پیروز شود تا شانس خود را حفظ کند. مشهدی‌ها با 43 امتیاز در رده پنجم قرار دارند و سهراب بختیاری زاده سرمربی خوزستانی و جدید شهرخودرو امیدوار است بتواند اولین برد خود را جشن بگیرد. این دو تیم تاکنون 7  بار با هم دیدار کرده اند که 3 پیروزی برای تیم مشهدی، 2 برد برای تیم آبادانی و 2 تساوی حاصل آن بوده است.  نفت در بازی رفت 1-0 شهرخودرو را در مشهد شکست داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7407/18/550048/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها