اخــــــــبار




کاهش ۸۵ درصدی جرایم فیشینگ

بانک مرکزی اعلام کرد: پس از عملیاتی‌سازی شدن رمز دوم پویا میزان جرایم مرتبط با «فیشینگ درگاه‌های پرداخت» تا ۸۵ درصد کاهش یافته است. با عملیاتی‌سازی شدن رمز دوم پویا از دی‌ماه سال گذشته، میزان «افشای اطلاعات حساس کارت بانکی» و رخدادهای مرتبط با «فیشینگ درگاه‌های پرداخت» در اسفندماه ۱۳۹۸ نسبت به میانگین رخدادهای شناسایی‌شده در ۹ ماه ابتدایی سال، به ترتیب حدود ۹۰ و ۸۵ درصد کاهش داشته است.
این آمار از نتایج رصد رخدادهای سایبری شبکه بانکی به دست آمده است، اما از سوی دیگر اطلاعاتی که بانک مرکزی در خصوص تعداد دستورات قضایی ابلاغ‌ شده به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در حوزه جرایم سایبری در اختیار دارد، نشان‌دهنده کاهش قابل‌ توجه تعداد این دستورات، همزمان با عملیاتی‌سازی رمز دوم پویا است. رشد ۴۰۰ درصدی پرونده‌های تشکیل‌شده در پلیس فتا با موضوع برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز در ابتدای سال ۱۳۹۸ در مقایسه با نیمه اول سال ۱۳۹۷ و تخمین رشد نگران‌کننده تعداد این پرونده‌ها تا انتهای آن سال، نگرانی‌های جدی ایجاد کرده بود که بانک مرکزی به ‌منظور صیانت از دارایی‌های مشتریان بانکی، با ترسیم یک طرح اقدام مشترک در نظام بانکی، پویاسازی رمزهای دوم کارت‌های بانکی را تا پیش از پایان سال ۱۳۹۸، در دستور کار خود قرار دهد. فیشینگ به تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذر واژه، اطلاعات حساب بانکی و … از طریق جعل یک وب‌سایت، آدرس ایمیل و… گفته می‌شود. / بانک مرکزی

ایرانی‌ها، همچنان بزرگترین خریداران ملک در ترکیه

در شش ماهه نخست امسال اتباع ایرانی بیشترین خرید ملک در ترکیه را در مقایسه با دیگر اتباع خارجی داشته‌اند. به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، به‌دنبال شیوع کرونا در ترکیه، تمایل اتباع خارجی برای خرید خانه در ترکیه کاهش داشته است؛ به‌گونه‌ای که طبق اعلام مرکز آمار این کشور، در شش ماهه نخست امسال، میزان خرید خانه توسط اتباع خارجی با هدف اخذ اقامت و شهروندی ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش داشته و به ۱۴ هزار و ۲۶۲ واحد رسیده است. استانبول محبوب‌ترین شهر برای خرید خانه توسط اتباع خارجی بوده و طی این مدت ۶۹۰۲ مورد از کل معاملات مسکن صورت گرفته توسط اتباع خارجی مربوط به این شهر بوده است. پس از استانبول نیز شهرهای آنتالیا با ۲۷۰۸ مورد و آنکارا با ۹۶۴ مورد، محبوب‌ترین شهرها برای خرید خانه در ترکیه توسط اتباع خارجی بوده‌اند. به گفته مرکز آمار ترکیه، طی این مدت اتباع ایرانی با خرید ۲۶۲۸ واحد خانه بزرگترین گروه خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند و عراقی‌ها، چینی‌ها، جمهوری‌آذربایجانی‌ها و روس‌ها در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
در شش ماهه نخست امسال ۶۲۴ هزار و ۷۶۹ مورد انتقال ملک در ترکیه به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۳.۵ درصد افزایش پیدا کرده است. ۴۴۷ هزار و ۳۰۲ خانه از خانه‌های فوق نوساز بوده‌اند. استانبول کماکان اصلی‌ترین مقصد خرید ملک در ترکیه بوده است؛ به گونه‌ای که ۱۰۶ هزار و ۳۱۱ واحد از کل خانه‌های خریداری شده، مربوط به استانبول بوده است. پس از این شهر، آنکارا با ۶۹ هزار و ۷۸ واحد و ازمیر با ۳۹ هزار و ۳۳۱ واحد در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. طبق قوانین جدید، اتباع خارجی با خرید خانه‌ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار و بالاتر می‌توانند شهروندی و تابعیت ترکیه را به‌دست آورند. از زمان تصویب این قانون، خرید خانه توسط خارجی‌ها رونق زیادی گرفته است./ ایسنا

تمهیدات لازم برای تأمین شکر انجام شده است

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی، تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تمهیدات لازم برای تأمین شکر مصرفی از طریق واردات و تولید داخل انجام شده است.کامران کارگر در مورد وضعیت عرضه شکر در بازار گفت: پیش از این شکر با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد می‌شد، اما تقریباً از اواخر سال گذشته ارز واردات شکر از ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی تغییر کرد، لذا واردات فعلی با ارز نیمایی انجام می‌شود. سرپرست دفتر برنامه‌ریزی، تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ذخایر شکر که با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد شده است، افزود: با وجود این ذخایر قیمت این کالای مصرفی کنترل شده است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از شکر از طریق محصولات داخلی تأمین می‌شود، گفت: چغندر قند در دو فصل بهار و پاییز برداشت می‌شود، لذا محصول شکر حاصل از چغندر بهاری تولید شده و در پاییز بخش دیگری از شکرتولید داخل با برداشت چغندر پاییزه وارد بازار می‌شود.
/ وزارت صمت

تنها 3 درصد رانندگان وام کرونایی گرفتند

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تنها حدود 3 درصد از رانندگان ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی بین شهری توانسته‌اند تسهیلات کرونایی دریافت کنند و با توجه به اینکه همه رانندگان هنوز موفق به ثبت‌نام در سامانه کارا نشدند درخواست تمدید مهلت آن را داده‌ایم که امیدواریم با این درخواست موافقت شود. پیش از این عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از تصویب و تخصیص اعتبار حدود ۷۰۰ میلیارد تومانی برای ۱۱۳ هزار و ۵۱ نفر راننده مسافری بین‌شهری در ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد که مقرر شد این رانندگان تسهیلات شش میلیون تومانی را با کارمزد ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه از تیرماه دریافت کنند.
اما به نظر می‌رسد روند ثبت‌نام و پرداخت این تسهیلات به کندی صورت می‌گیرد. چرا که داریوش باقرجوان مدیرکل حمل ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در این باره به ایسنا گفت: تسهیلات کرونایی و روند پرداخت آن به کندی صورت می‌گیرد و با وجود اینکه تعداد زیادی از رانندگان ثبت‌نام کردند سایت و سامانه کارا جواب نمی‌دهد و با مشکلاتی مواجه است.
وی افزود: از میان حدود ۱۱۳ هزار نفر راننده مسافری بین‌شهری که در ناوگان حمل ونقل عمومی مشغول به کار هستند تنها حدود ۴۰۰۰ نفر موفق شدند تا امروز تسهیلات شش میلیون تومانی کرونایی را دریافت کنند که حدود 3 درصد از کل رانندگان می‌شود و از آنجا که تا پنجم مردادماه مهلت ثبت‌نام برای آنها در سامانه کارا تعیین شده بود درخواست کردیم تا این مهلت تمدید شود و همه رانندگان بتوانند در این سامانه ثبت‌نام خود را انجام دهند./ایسنا‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7407/10/550039/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها